Motorevija
PRETRAGA
2023-02-02 21:01:51 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kawasaki je predstavio novu četverocilindričnu Ninju, obujma 400 ccm. Prvotno je lansirana u SAD-u i Aziji, a ujesen bi trebala stići i u Europu



S pojavom modela ZX-25R počele su kružiti glasine da će Kawasaki pojačati obujam motora i predstaviti ZX-4R. Prošle godine su se pak pojavile neslužbene informacije u SAD-u koje su malom četverocilindričnom Ninji dale i službenu notu. Nakon brojnih glasina, špekulacija o homologaciji i bezbroj snova, od veljače 2023. sve je jasno: Kawasaki će novu Ninju ZX-4 R, SE i RR isprva dovesti u SAD i Aziju, a od jeseni iste godine i u Europu! I to sa četiri cilindra.

Kawasaki novu malu Ninju predstavlja u tri modelske varijante. Baza je identična, riječ je o okviru ZX-25 R-a u koji je ugrađen potpuno novorazvijeni četverocilindraš obujma 399 ccm. Njegovo podrijetlo leži u dobro poznatim ZX-motorima. Kroz četiri pojedinačna provrta od 57 mm klipovi između mrtvih točaka prelaze udaljenost od svega 39,1 mm. Smjesu goriva u komore izgaranja ubrizgavaju leptirasta tijela promjera 34 mm a kompresijski omjer je 12,3:1. Snaga od 77 KS i potisak od 42 Nm dostupni su debelo iznad 10.000 o/min, granica je postavljena na 15.000 o/min. S punim ram-air efektom Kawasaki tvrdi da je dostupna snaga od 80 KS (mjereno na spojki).



Novi cjevasti okvir izrađen je od čelika, a motor je nosivi element. U skladu s visokim performansama, fokus je bio na optimalnoj raspodjeli težine, dovoljnoj krutosti i dovoljnoj fleksibilnosti. U glavi okvira baznog R-a montirana je upside-down vilica od Showe koja se ne može podešavati, dok je vilica modela SE i RR podesiva po prednaprezanju. Showa amortizer s progresivnom oprugom smješten je u zakrivljenu aluminijsku stražnju vilicu. Kawasaki u RR-u koristi isti amortizer kao u ZX-10 R-u.

Kawasaki navodi masu ZX-4R-a i RR-a od 188 kg s punim spremnikom goriva, dok model SE teži jedan kilogram više. U kontekstu malih supersportaša ovo je pozamašna masa. Usporedbe radi, Aprilia RS 660 s aluminijskim okvirom i dva cilindra manje na vagi pokazuje 183 kg. Dakle, čelični okvir i četiri cilindra uzimaju svoj danak. Umjerene vrijednosti za međuosovinski razmak (1380 mm), predtrag (97 mm) i visinu sjedala (800 mm) odgovaraju klasi. Popis opreme novog Kawasakija Ninje ZX-4R-a je prilično dug: TFT-zaslon s mogućnošću povezivanja pametnog telefona, četiri moda vožnje od kojih se jedan može konfigurirati, kontrola proklizavanja podesiva u devet stupnjeva, opcijski quickshifter s funkcijom blippera, pokazivač stupnja prijenosa i lap-timer.


Osim ovjesa, tri varijante ZX-4R-a razlikuju se i u pogledu komforne opreme. SE serijski dobiva quickshifter/blipperom, kao i zatamnjeni spojler, zaštitu okvira i USB priključak. Oplate su lakirane u bojama i dizajnu Ninja KRT-modela. Osim KRT-dizajna, top-model je prepoznatljiv po dodatnom natpisu RR. Uz potpuno podesivi stražnji amortizer sa 'Desetke', quickshifter spada u baznu opremu. Cijena za model RR u SAD-u je 9.699 dolara, što je trenutno ekvivalent iznosu od 8.900 eura (veljača 2023.), dok modeli R i SE još uvijek nisu na popisu Kawasakijeve modelske game.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Gilera Runner 50 SP Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki KLR650 / R Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E.