Motorevija
PRETRAGA
2024-11-25 12:23:03 , Autor: Promo
Bookmark and Share

Cijenjeni britanski novinar Alan Cathcart ukoričio je priču o legendarnom tehničkom direktoru Ducatija



Tijekom 30 godina Fabio Taglioni bio je tehnički direktor Ducatija, njegov Direttore Tecnico, i bio je odgovoran za sve vrste dizajna motora, od jednocilindričnih lakih motora do masivnog V4 i posebno V2 s 'kraljevskim vratilom' (bevel drive) pod 90 stupnjeva po kojem će ga se najbolje pamtiti.


Tijekom cijele svoje karijere, Taglioni je držao trkaću stazu najboljim dostupnim poligonom za razvoj uzastopnih obitelji Ducatijevih modela, kao i za demonstraciju njihove vrijednosti. Njegovi V-twin modeli s konusnim vratilom iz 1970-ih dokaz su tog razmišljanja. Bili su oslonac Ducatijeve ponude cijelo to desetljeće i postigli su mnoge nezaboravne uspjehe na utrkama, poput dominantne pobjede Paula Smarta i Bruna Spaggiarija u prestižnoj utrci Imola 200 1972. i sada već legendarnog povratka na Isle of Man TT i pobjede pokojnog, velikog Mikea Hailwooda 1978.

Alan Cathcart bio je trkač i još uvijek jest vlasnik nekoliko klasičnih Desmo V-twinova. Također je autor nekoliko najprodavanijih knjiga o motociklima Ducati, uključujući prvu povijest marke na engleskom jeziku, objavljenu 1983. Kao takav postao je osobni prijatelj i osoba od povjerenja gosp. Taglionija tijekom mnogih godina, tako da nitko nije bolje kvalificiran za pisanje povijesti jednog od najvećih imena u dizajnu motocikala.



Fabio Taglioni – Dizajner Ducatijevih legendi, knjiga je od 232 stranice s više od 200 fotografija, od kojih je većina u boji - od povijesnog tvorničkog arhivskog materijala do moderne digitalne fotografije naručene posebno za ovaj naslov.

Ducatijeva povijest i Taglionijeva osobna priča detaljno su pokrivene zajedno s detaljnim informacijama o njegovim najpoznatijim strojevima. Priča počinje u Italiji neposredno nakon Drugog svjetskog rata i ulaskom tvrtke na tržište motocikala s motorom dizajniranim za pričvršćivanje na bicikl i pružanje prijevoza građanima u zemlji čije se gospodarstvo bori s oporavkom od ratnih razaranja.

Do sredine 1950-ih Ducati je bio samo jedan od mnogih proizvođača laganih strojeva. Zatim je došao Fabio Taglioni. U svibnju 1954. pridružio se tvrtki i u roku od godinu dana transformirao njezino bogatstvo svojim revolucionarnim dizajnom 'Marianna' Gran Sport 100. Njegov mali jednocilindrični motor od 98 ccm bio je tehnički daleko ispred svojih suparnika, s pogonom bregastog vratila u glavi putem konusnih zupčanika.

Bila je to konfiguracija koja se uglavnom viđala na trkaćim strojevima od 350 i 500 ccm tog doba, a prije je bila nečuvena u tako malom motoru kao što je Gran Sport 100. Odmah je zaludio talijansku javnost za utrkama i, kada su Gran Sport 100 i 125 počeli pobjeđivati na cestovnim utrkama na duge staze, pa čak i briljirati u Grand Prix natjecanju putem desmo derivata, ubrzo je uslijedio prodajni uspjeh.



Taglionijev genijali izum postavio je Ducati na put ka nadmoći koju Ducati danas uživa u svijetu talijanske proizvodnje motocikala, jer su ovi mali GS ultralaki motori bili samo prvi koraci na tom putu. Njihovi osnovni parametri dizajna nastavili su se koristiti u budućim uspješnim jednocilindričnim motociklima u rasponu od 250 do 450cc, pa čak i u poznatim V2 iz 1970-ih.

Početkom 1980-ih, nekih 25 godina nakon njegovih prvih jednocilindričnih strojeva i puno desetljeće nakon početnog pojavljivanja njegovih V2 pod 90 stupnjeva, Taglioni je ažurirao i pripremio V-twinove za budućnost promjenom rada ventila bregastog vratila u glavi na sustav s remenskim pogonom. Prvi put viđeno na modelima Pantah, ovo je odvelo Ducati u 21. stoljeće, a ta se osnovna arhitektura još uvijek koristi.



Svi Taglionijevi temeljni dizajni detaljno su prikazani u ovoj knjizi: jednocilindrični, paralelni twinovi, V-twinovi, pa čak i par eksperimentalnih četverocilindričnih prototipova – divovski Apollo V-four iz 1964. i Bi-Pantah, njegov konačni takav dizajn koji nikad nije ušao u proizvodnju.

Alan Cathcart imao je sreću uživati u neposrednom pristupu tvornici Ducati i Taglioniju na osobnoj razini, tijekom posljednjeg desetljeća njegovog mandata kao Direttore Tecnico u Ducati Meccanici. To je ono što ovu knjigu čini tako posebnom.


Knjiga 'Fabio Taglioni – Dizajner Ducatijevih legendi' dostupna je širom svijeta isključivo na Amazonu po cijeni od £24,95 UK, € 30,00 EUR, 32,00 USD u SAD-u ili ekvivalent u lokalnim valutama. Porez na promet može se primijeniti u određenim zemljama. Dostupna je i verzija e-knjige po cijeni od £8,95 u Ujedinjenom Kraljevstvu i odgovarajućoj protuvrijednosti u lokalnoj valuti drugih zemalja.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R