Motorevija
PRETRAGA
2010-09-15 11:56:27 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

14. rujna u Milanu je na otvorenju ''Spazia Broletta 13'', najimpresivnijeg izložbenog salona za sva vozila Piaggio Grupacije, predstavljena Aprilia Dorsoduro 1200.
Novi Aprilijin V2 agregat nadilazi svoju klasu. Aprilijin maxi supermoto nudi superiorne performanse i upravljivost, a pokreće ga potpuno novi, tehnološki napredan V2 pogonski agregat koji je u samom vrhu svoje klase po pitanju performansi.



S 277 pobjeda u GP prvenstvima, Aprilia je najuspješnija europska marka u povijesti svjetskih motociklističkih prvenstava. Ponosi se s 43 naslova svjetskog prvaka, a u ovoj sezoni ima uvjerljivo vodstvo i u Superbike prvenstvu s vozačem Max Biaggijem i motociklom RSV4. Gradeći na jedinstvenom iskustvu i znanju stečenom u natjecanjima, Aprilia nastavlja razvijati snažne motocikle velikog obujma. Dorsoduro 1200 nudi uzbudljiv spoj snage, agilnosti i precizne upravljivosti.
Novi dvocilindraš vrhunskih performansi smješten je u okretnu laganu šasiju. Uski dizajn, široki upravljač, precizni detalji i vrhunske komponente plasiraju ovaj motocikl u sam vrh maxi supermoto segmenta.

Dorsoduro 1200 označava debi novog Aprilijinog V90 agregata s 1200 cm³, ride-by-wire sustavom elektronskog ubrizgavanja goriva s tri mape rada te dvije bregaste osovine, četiri ventila i dvije svjećice po cilindru. S vrhunskom tehnologijom ovaj agregat pruža 130 KS pri 8.700 o/min i okretni moment od 115 Nm pri 7.200 o/min, što je u vrhu ponude u ovoj klasi motocikala, a unatoč tome zadovoljava i najstrože ekološke norme.

Plod Aprilijine izvanredne tradicije i iskustva je i hibridna šasija koja kombinira gornji dio okvira s čeličnom rešetkom i bočnim pločama s aluminijskim donjim dijelom okvira te na taj način pruža idealnu čvrstoću za snažni agregat s 1200 cm³.

Prednji ovjes sastoji se od Sachs upside-down vilice, promjera 43 mm s podesivim prednaprezanjem, kompresijom i povratom. Novi plinski Sachs stražnji amortizer, s odvojenim spremnikom, izravno je spojen na stražnju vilicu te također ima podesivo prednaprezanje, kompresiju i povrat.

Aprilia je odabrala najnapredniji kočni sustav za Dorsoduro 1200. Prednja kočnica koristi Brembo radijalna kočna kliješta s 4 klipa i disk promjera 320 mm, dok na stražnji disk promjera 240 mm djeluju Brembo kočna kliješta s jednim klipom. Za najveću razinu sigurnosti Dorsoduro 1200 dostupan je i s ATC (Aprilia Traction Control) sustavom protiv proklizavanja u kombinaciji s dvokanalnim ABS sustavom. Svaki od spomenutih sustava može se zasebno isključiti. Sustav protiv proklizavanja vozaču omogućuje potpuno iskorištavanje snage pogonskog agregata i mogućnosti guma te se na taj način može u potpunosti prepustiti užitku u vožnji koji ovaj fun bike pruža u svim uvjetima.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha V-max Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda VFR 1200 F Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)