Motorevija
PRETRAGA
2022-06-21 15:07:51 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Nije riječ o revidiranom nasljedniku, već novorazvijenom modelu koji ispunjava zahtjeve FIM-a



Sportska kaciga X-SPR Pro novi je top-model u Shoeijevom portfelju. Budući da udovoljava novom sigurnosnom standardu ECE 22.06 predviđena je kao zamjena za model X-Spirit III. Dakle, nije riječ o revidiranom nasljedniku, već novorazvijenom modelu koji ispunjava zahtjeve FIM-a (moto-kaciga za utrke).

Osim u zračnom tunelu, oblik novog Shoei X-SPR Proa dotjerivan je i na trkaćoj stazi. Najistaknutiji ambasadori marke su braća Marquez, Marc i Alex, koji se obojica trenutno natječu za Hondu u MotoGP-u intenzivno su surađivali tijekom razvoja kacige.

 

Oblik kacige je pak na mnogim mjestima promijenjen, a vizualno najupečatljivija inovacija su dva kanala na spojleru. Usmjeravaju zrak kroz stražnju stranu, što bi trebalo osigurati stabilniji položaj kacige, osobito pri velikim brzinama.

Shoei X-SPR Pro ima sedam ventilacijskih otvora koji se mogu zatvoriti i šest izlaza, uključujući sustav ventilacije obraza za svježi zrak. Posebno su pozicionirani za zgrčeni, trkaći položaj. Na fotografijama se čini da je kontrola ventilacije na samom dnu brade nešto veća nego na X-Spirit III, a izgleda da je potpuno nestao otvor za zrak u području čela, neposredno iznad vizira, koji je ionako teško koristiti s rukavicama.



Sustav vizira Shoei X-SPR Pro s dvostruko osiguranim zatvaranjem također je nov. U usporedbi s onim na X-Spirit III, čini se da se samo vidno polje malo povećalo prema gore i dolje, a nešto većom polugom u donjem lijevom dijelu brade trebalo bi lakše rukovati u rukavicama nego na prethodniku. Naravno, Shoei X-SPR Pro je pripremljen za Pinlock-vizir, s tim da su točke pričvršćivanja postavljene malo više prema van nego na X-Spirit III. Ujedno, kaciga ima i pripremu za sustav za piće.



Novi modularni sustav podstava kojim je opremljen Shoei X-SPR Pro može se sastaviti od dijelova različitih veličina tako da bi svatko trebao moći sastaviti svoju idealnu unutrašnjost kacige. Vanjska ljuska/školjka dostupna je u četiri veličine i pokriva slijedeće mjere: XS-S/M/L/XL-XXL. Jastučići za obraze dostupni su u debljini od 31, 35, 39 i 43 mm. S oko 1.450 grama, Shoei X-SPR Pro je nešto teži od X-Spirit II (1.386 grama).

Još nije komunicirano kada će novi Shoei X-SPR Pro biti dostupan, no poznata je početna cijena - 799 eura.



O novoj normi:
Kacige su se prema novom standardu mogle testirati od početka 2021. godine a od lipnja ove godine testiranja će se provoditi isključivo prema novom standardu. Počevši od lipnja 2023. ne smiju se više proizvoditi kacige sa standardom ECE 22.05. a od početka 2024. se zabranjuje njihova prodaja. Novi ECE 22.06 namijenjen je izradi kaciga i vizira, kako je propisano za korištenje na motornim dvokotačima, još sigurnijim. Kacige testirane prema ECE 22.05 mogu se naravno i dalje koristiti, tu nema obveze zamjene.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.