Nakon dobrih 20 godina, postrožava se ECE standard
Aktualna regulativa ECE 22 definira što kaciga mora zadovoljiti da bi mogla biti homologirana za cestovnu uporabu. Trenutačna norma ECE 22.05 na snazi je dobrih 20 godina, a uskoro će ju zamijeniti strožna norma ECE 22.06 koja je u pripremi već dvije godine, a trebala bi biti izglasana u svibnju. Međutim, obzirom na krizu koju je izazvao koronavirus, i ovdje se očekuju izvjesne odgode pa nije poznato kada će ECE 22.06 točno stupiti na snagu.
Ipak, poznato je da proizvođači kaciga imaju tranzicijski period od tri godine kako bi implementirali novi, stroži standard ECE 22.06, a u međuvremenu mogu slobodno prodavati postojeće kacige standarda ECE 22.05. Dakle, ništa se po zakonskoj liniji ne mijenja do 2023., ali prema informacijama naše matične redakcije Motorrad, prve kacige s novim standardom pojavit će se na tržištu početkom 2021. Kada će hrvatsko zakonodavstvo propisati obveznim nošenje kacige s normom ECE 22.06, zasad nije poznato.
Prije svega, novi standard ECE 22.06 donijet će nam još sigurnije kacige. Što se mijenja? Prema izvješću agencije FEMA (Federation of European Motorcyclists ’Associations), proizvođače kaciga očekuje stroža testna procedura, s većim brzinama udarca kacige u prepreku. Novost je što mjesto udarca kacige nije precizno određeno, već ostavljeno na izbor. Podsjetimo, prethodni je standard to definirao (čelo, zatiljak, sljepoočnica), što je pojedinim proizvođačima ostavljalo mogućnost da kacige djelomično optimiziraju.
Modularne kacige (npr. flip-up i jet modeli s odvojivom zaštitom brade) u budućnosti će biti testirani i u zaklopljenom i u otklopljenom položaju, dok će integrirani sunčani viziri biti još pomnije ispitivani. Isto vrijedi i za sve opcionalne dodatke poput komunikacijskih sustava, nosača kamera itd. Također, postrožena su ispitivanja vizira i pripadajućih mehanizama. Po novome, viziri moraju izdržati izravan udarac čeličnom kuglicom pri brzini od 60 m/s (216 km/h) i pritom ne smiju puknuti.