Motorevija
PRETRAGA
2023-11-22 16:37:26 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Zahvaljujući tehnologiji mild-hybrid, potrošnja prema tvorničkoj deklaraciji iznosi 1,8 l/100 km. U domaće salone stiže krajem veljače 2024.



Yamaha je na Milanskom salonu predstavila svoj treći skuter u klasi 125, koji po prvim reakcijama zasigurno ima sjajan tržišni potencijal. Prije svega, jer na većini EU-tržišta njime možete upravljati vozačkom dozvolom B-kategorije. U Hrvatskoj, kao što vam je poznato, to za sada to nije moguće, no optimističnu prodaju RayZR-a 125 nagovještava cijena koju najavljuje uvoznik Yamahe za Hrvatsku. Naime, trebala biti nešto povoljnija od one D'elighta 125 koji trenutno na akciji košta 3099 eura. U svakom slučaju, sjajna vijest.



Pristupačan i atraktivno skrojen hibridni urbani skuter bi se u domaćim salonima trebao naći krajem veljače ili početkom ožujka 2024. godine. Pogoni ga jednostavan, zrakom hlađen monocilindrik obujma 125 ccm, s jednom bregastom osovinom u glavi i dva ventila, a koji razvija 8,0 KS (6 kW) pri 6500 o/min. Yamaha ovaj pogonski agregat naziva 'Blue Core' i 'ekološki prihvatljiv', budući je opremljen start-stop sustavom.



Prema Yamahinim navodima, potrošnja goriva je niža od dvije litre. Preciznije: 1,8 l/100 km. U trenutku dok krećete s mjesta, Yamaha RayZR ubrzava uz pomoć sustava Power Assist. Riječ je o elektromotoru koji na sebe preuzima česta paljenja motora uslijed sustava start-stop, te također osigurava žustrije ubrzanje prilikom kretanja s mjesta.

 

Elektromotor je prikladno dimenzioniran - smješten je unutar stražnje vilice i pogonskog sklopa s variomatskim završnim prijenosom (oscilirajuća ruka). Vožnja isključivo na struju u konkretnom slučaju nije moguća, što znači da RayZR potpada u kategoriju tzv. 'mild-hibrida' (blagih hibrida). Čak i uz kratkotrajni e-boost, RayZR ne uspijeva dohvatiti brzinu od 100 km/h i gornje granice performansi klase 125 (15 KS/11 kW), što znači da se može voziti s vozačkom dozvolom A1.

 

Unatoč tehničkoj složenosti (hibridni koncept), Yamaha RayZR je prilično lagan skuter. Masa mu je – s punim spremnikom goriva od pet litara – svega 99 kg, što ga čini trenutno najlakšim Yamahinim skuterom u ponudi.

 

Ovjes je standardne izvedbe (klasična vilica sprijeda, decentralni monoamortizer straga), promjer diska sprijeda iznosi 190 mm dok je straga bubanj kočnica. Riječ je o kombiniranom sustavu kočenja (CBS) bez ABS-a. Gume su dimenzija 90/90-12 i 110/90-10, prostor pod sjedalom je volumena 21 litre – što je prema Yamahinim navodima dostatno za prosječnu integralnu kacigu – a visina sjedala je 785 mm. Digitalni LCD-kokpit i LED-svjetla dolaze u seriji te upotpunjuju aktualne prohtjeve među kupcima urbanih skutera. Možete birati između dvije boje: crveno-crne (Anodized Red) i crne (Midnight Black) a više informacija na www.yamaha-motor.hr.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R