Motorevija
PRETRAGA
2010-04-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Popravak manjih oštećenja spremnika

Tijekom godina korištenja rijetko koji motocikl ili skuter ostane pošteđen većih ili manjih mehaničkih oštećenja. Dok su veća često uzrokovana prometnom nezgodom, manja su svakodnevnija - recimo, pad motocikla s oslonca zbog kose ili meke podloge. Padovi pri niskim brzinama zbog ulja ili goriva (često na benzinskima), sitne neopreznosti ili namjerna oštećivanja često su uzrok „fleka“ na inače očuvanim motociklima.

Dok se radi o zaštitnim plastikama, stvar se može riješiti bojenjem ili zamjenom cijeloga dijela, ali kad se ošteti spremnik goriva, koji je većinom od metala, mala ogrebotina teško se sanira. Obično se pribjegava lakiranju cijelog spremnika, što je skup i kompliciran zahvat, a donosi i druge poteškoće, poput rastavljanja gorivne instalacije ako imate gorivnu pumpu u spremniku, riskiranja začepljenja pumpe pri ponovnom sastavljanju ako od svježe boje niste dovoljno dobro zaštitili spremnik i drugo.

Zato vam na primjeru naše testne honde CB1000R, koju je autor ovoga teksta tijekom korištenja „malo štrafovao“ po spremniku, pokazujemo kako se lokalno može sanirati oštećenje, i to bez demontaže spremnika. Za taj zahvat posjetili smo stručnjaka za air-brush Željka Đukića - Dugog iz Lozana pokraj Virovitice, koji je za popravak utrošio oko četiri radna sata. Cijena takvog zahvata kreće se od 300 do 500 kuna, ovisno o vrsti boje i mjestu oštećenja (više informacija potražite na 098/1613-920).


1. Priprema oštećenog mjesta



Bilo bi dobro da se oštećenje spremnika odnosi samo na boju, a ne i deformacije lima jer tad se postupak usložnjava. Ako površina nije oštećena kao u našem slučaju, oštećeni dio čisti se brusnim papirom grube granulacije, da bi se otklonili tragovi korozije, prljavštine i masnoće.


2. Ravnanje kitom



Očišćeno mjesto potrebno je „izravnati“ dvokomponentnim kitom, koji treba pažljivo nanijeti i rasporediti samo po oštećenom mjestu. To je važno zbog daljnje obrade te zbog ukupne površine koja će se reparirati. Budući da svaki sloj pripreme i boje mora biti nanesen na široj površini, treba paziti da se od malog oštećenja ne napravi prevelika površina popravka.


3. Nanošenje primera



Nakon sušenja i brušenja dvokomponentnog kita nanosi se sloj finog primera (špric-kita), kojim se finalno popunjavaju neravnine i površina priprema za bojenje. Nakon sušenja tog sloja brusnim papirom fine granulacije i uz upotrebu vode površina se dovodi do gotovo savršenog stanja. Nakon odmašćivanja i zaštićivanja okolne površine sve je spremno za prvi nanos boje.


4. Temeljna boja i i sloj perle



Na pripremljenu površinu najprije se nanosi osnovna boja (u našem slučaju bijela), koja će definirati ponašanje perle (boje s dodatnim granulama srebrnog efekta), a potom i sama perla. Nakon sušenja oba sloja potrebno je ukloniti veće nečistoće ili zrnca prašine i savršenu površinu u boji pripremiti za završno lakiranje. U tom trenutku pravi majstori odlučuju do kojih prijelaza oblika će bojiti jer će se kasnije popravak tako najteže ili nikako uočiti. Tu do izražaja dolazi takozvano „varanje oka“, tj. popravak tako da ga se uopće ne može primijetiti.


5. Završni sloj laka



Nakon sušenja dvaju slojeva boje nanosi se lak, i to na najširu površinu, a on definira i veličinu popravka. Sloj laka nanosi se barem dvaput, a nakon sušenja poravnava se brusnim papirom te ponovno suši da bi bio spreman za završno poliranje.


6. Završno poliranje



Da bi sve bilo kao i prije, lak se mora strojno ispolirati da bi se stopio s postojećim lakom i da ne bi bilo vidljivog prijelaza laka na lak. Nakon poliranja više ne bi trebalo biti razlike između repariranog dijela i „zdravog“ ostatka.

Početno stanje
 
Završno stanje

Sažetak:

test





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Gilera Runner 50 SP Gilera Nexus 300 i.e. Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia RSV 4 R Honda VFR 1200 F Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)