Motorevija
PRETRAGA
2009-04-05 , Autor: Daniele Carrozza, Slike: 2snap
Bookmark and Share

Yamaha je modelom XJ6 n /diversion ponovno razbudila uspavano tržište motocikala srednje allround klase. Ugodnu ergonomiju, dobru podešenost motora te solidne kočnice prati i vrlo popularna cijena



Detaljnjiji test možete pročitati klikom na link Yamaha XJ6 n / diversion - Osnažena sredina

Tko tvrdi da su motocikli srednje allround klase bez šarma, od ove je godine apsolutno u krivu. Pogled na novu početničku uzdanicu XJ 6 n /diversion otkriva sav teret karizme koji je Yamaha prenijela još iz 90-ih godina.
Za one koji se ne sjećaju – u slučaju XJ 600 diversiona radilo se o izuzetno pristojnom motociklu, četverocilindriku s čeličnim okvirom, lakom i jednostavnom za održavanje, iznimne pouzdanosti i što je najvažnije – vrlo povoljne cijene.
Danas, u doba kada se svaki novčić prebacuje iz ruke u ruku najmanje triput, pristupačna cijena tog modela trebala bi biti „razlogom više“ kao nikad dosad – 52.950 za XJ 6 n, te 55.900 za diversion - zvuči osobito primamljivo, posebice uzme li se u obzir zavidna razina kvalitete završne obrade.
Uz to, već pri prvom sjedanju na motocikl nastavljaju se pozitivni statični dojmovi. Kontakt s njime u predjelu spremnika za gorivo je uzak, a sjedalo nisko i iznimno udobno. Pokretanje motora, ubacivanje u prvu brzinu i – krećemo.
Krajnji cilj razvoja motocikla za početnike, povratnike, žene ili alternativce trebao bi biti usredotočen upravo na tu jednostavnost korištenja koju na kraju krajeva - cijene i profesionalci. Također, serija XJ svakako surađuje sa svojim vozačem što će joj u budućnosti zasigurno biti od presudne važnosti za uspjeh.
Pozicija sjedenja je, kako smo već rekli, izuzetno opuštena, a upravljač je ugodnog hvata, ne preširok, te na rubovima ugodno svijen prema vozaču. U usporedbi s FZ6 mogli bismo zaključiti da je niži te bliži vozaču.



Ipak, razmišljalo se i o modulabilnosti pa ga viši vozači mogu pomaknuti za 20 mm u smjeru prednjeg kotača i tako si stvoriti efekt produživanja motocikla. Isto tako, visina i širina sjedala iznimno su dobro odmjerene, pa će i niži, poput nas (174 cm), bez problema s objema nogama i punim stopalima moći dosegnuti tlo. No, od uobičajene allround koncepcije možda odudara preoštar kut svijanja koljena koji je i na FZ6 bio česta meta kritika.
Uz ugodnu ergonomiju pridodali bismo vrlo mekanu spojku koja je izvrsna u poglavlju doziranja, priručne prekidače na upravljaču te iznimno pouzdane kočnice. ABS? Iako na premijernom australskom prikazivanju serije XJ nismo bili u prilici voziti primjerke s antiblokirajućim sustavom kočenja, naglašena je njegova ugradnja u obje verzije motocikla. Naravno, u konačnici to se odražava i na cijenu, pa diversion ABS stoji oko 4000 kuna više, a kod modela n razlika se penje na 4500.
Ako se po pitanju rada ABS-a ne može dati neka izjava, u nekim drugim stvarima mišljenje se može sažeti, posebice kada je u pitanju pogonski agregat. Naime, u slučaju FZ6 od osnovnih 98 oduzelo se dvadeset KS i mislilo se da je to – to. Međutim, tek kada probate XJ, uvidite koliko je propusta dosad imala krivulja razvijanja snage i momenta.
Tako primjerice u donjim i srednjim režimima novi agregat pritišće osjetno jače, živahnije i linearnije. Yamaha je do tog učinka došla smanjivanjem promjera leptirastih tijela (36 na 32 mm), ugradnjom bregastih osovina nižih brijegova koje uzrokuju blaže faze rada motora, doradom usisnih kanala, izmijenjenim oblikom airboxa te dorađivanjem mape paljenja i rada sustava ubrizgavanja.
U konačnici XJ 6 svojih najviših 60 Nm okretnog momenta (FZ6 – 63 Nm) razvija 1500 o/min ranije u usporedbi sa svojom sportskom „sestricom“, a najvišu snagu čak 2000 o/min ranije (na 10.000 o/min).
Kako u prometnoj gužvi australske metropole Sydneyja, tako i na širokim i pustim otvorenim cestama u njegovoj okolici, XJ u odnosu na svoje prethodnike pokazuje subjektivno velik napredak. Naime, vožnja je svedena na najmanji stres, a vozač i bez pogleda na okretomjer „napamet“ zna koji su okretaji za njega ponajbolji. Riječ je bez dvojbe o onima u „zlatnoj sredini“, i koji cijeli motocikl drže napeto-opuštenim, a prelazak u gornje režime ipak iz yamahinih pluća brzo tjera „zrak“. Još ponešto činjenica za potpuniji doživljaj – 120 km/h je na 6500 o/min, a lagane se vibracije osjećaju tek u predjelu oslonaca za noge.
Što se mjenjača tiče, u svom radu je precizan i nježan, no ipak postoji jedna opaska. Ukoliko na praznom hodu dodate i malo gasa, a pritom pokušavate ubaciti u prvu brzinu, tada će se iz mjenjačke kutije začuti legendarni yamahin otpor glasnog odzvanjanja – „klonk“!
No, u poglavljima ovjes i okvir pak vlada savršen suživot. Izvrsnoj izbalansiranosti i zaigranosti u vožnji pridonio je i uski format stražnje gume 160/60-17 koji omogućuje lako spuštanje u nagib te brze izmjene pravca. Uz to, toj harmoniji u velikoj mjeri pridonijele su i provjerene Bridgestoneove turerice BT021 koje se kroz sve režime vožnje „šuljaju“ neprimjetno i neutralno, baš onako kako to pravi pneumatik i treba činiti.
Ovo posljednje vrijedi podjednako i za klasičnu prednju vilicu promjera 41 mm, koja se ne može podešavati, te stražnji monoamortizer podesiv po tvrdoći opruge. Njihovo je podešenje očito usmjereno prema udobnosti, koje bolje pristaje turističkom karakteru diversiona nego agresivno-gradskom nastupu XJ6 n-a.
Osim toga, „spužvast“ osjećaj prednjeg kraja osjetan je u oštrijoj vožnji udvoje, kada prednja vilica ustvari i dolazi na rub svojih mogućnosti, baš kao i pri naglim i zahtjevnim kočenjima. Stoga će biti izuzetno zanimljivo testirati mogućnosti tog motocikla s ABS-om te vidjeti kako XJ u tim situacijama vlada s brojkama poput zaustavnog puta.
S druge strane, prednje kočnice imaju vrlo jasno definiranu točku hvatanja, a doziranje je čisto i lako. Jedino se stražnjoj kočnici može zamjeriti predug hod na poluzi te premlak učinak.
Također, zanimlljivo je kako je Yamaha reagirala na naš komentar da je ovjes možda ipak premekano podešen – „XJ 6n / diversion nije ni zamišljen za oštriju vožnju. Za te režime morat ćete ipak potražiti prikladniji motocikl, s aluminijskim okvirom, jačim motorom i preciznijim ovjesom. Poput recimo - FZ-a 6 / fazera.“ U redu, može proći.



Tu ujedno završavaju svi prigovori i mane jer kada se gleda završni dojam o seriji XJ – dominantno prevladavaju pozitivni aspekti. Naime, riječ je o svježem, nekompliciranom no nipošto ne i dosadnom motociklu, stvorenom za svakodnevicu.
Valja spomenuti da se „goli“ model ponajbolje snalazi ondje gdje mu je i mjesto – u urbanom ambijentu, a oklopljena verzija na otvorenoj cesti pruža solidnu zaštitu od vjetra (izuzetno dobra u području ramena i prsa) te respektabilan komfor. U jednoj recesijskoj godini poput ove, uz ovako prikladnu cijenu, yamahi XJ 6 / diversion možemo poručiti samo jedno – dobro da si nam se vratila!





2011-05-06 17:22:10

Yamaha XJ 600 Diversion 2009

údaje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 211 kg

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)