Motorevija
PRETRAGA
2010-04-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Razni izvori
Bookmark and Share

 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver
Aprilia SL 750 Shiver

Povijest modela

prije nego što je službeno zakoračio na tržište, izazvao je pravu famu. Da, od Aprilijine je „drhtavice“ tržište u godini njezine najave uistinu drhtalo. Manje zbog nekih senzacionalnih performansi, a više zbog fer cijene koja je u prvoj najavi za Hrvatsku trebala biti tek 59.000 kuna. No, prva serija koju smo vozili na službenoj svjetskoj prezentaciji „patila“ je od kašnjenja reakcija na gas pa je Aprilia početak prodaje tog modela odgodila čak za pola godine.

 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver












 
 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver
 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver
 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver
Shiver se odmah nakon predstavljanja nametnuo kvalitetnom opremom poput podesivih polugica kočnice i spojke, radijalnim kočnim čeljustima te upečatljivim detaljima poput bočno postavljenog i direktno vezanog stražnjeg amortizera ili ispuha pod sjedalom

Stoga se kao početak prodaje uzima 2008. godina, a strpljivi su kupci bili nagrađeni za vjernost. Naime, Aprilia je na SL ugradila i izbor triju mapa paljenja koje ste mogli koristiti s obzirom na stanje na cesti, ali i vaše raspoloženje.
Sve u svemu, shiver u Hrvatskoj slovi kao vrlo popularan model, motocikl koji spaja moderni high-tech te klasični šarm V2 motora. U prvoj je godini prodan u čak 148 komada, čime je u ukupnoj prodaji motocikala zauzeo treću poziciju.

 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver
2009. godine predstavljen je model Shiver GT s gornjom oplatom
 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver    Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver

Upotrebljivost agregata je ponajbolja u nižim i srednjim režimima, kočnice su iznimno snažne, a ovjes uravnotežen. Kao najveći nedostatak tog motocikla nameće se loš izbor serijskih guma dunlop qualifier koje remete inače iznimno solidnu voznu dinamiku te agilnost. Drugi nedostatak je poprilično visoka potrošnja koja se nerijetko kreće i oko osam litara na 100 km. Stoga, upali li vam se indikator za rezervu, budite na oprezu. Naime, od tog trenutka možete prijeći tek oko 40 km, a zatim je spremnik potpuno prazan. Od 2009. u ponudi je verzija s oplatom - shiver GT.


Provjera

Osim uobičajene provjere koja se svodi na stanje potrošnog materijala te otkrivanje eventualnih oštećenja zbog mogućeg pada, shiver je u početku patio od nekoliko „dječjih“ bolesti. Prva je bila kašnjenje na dodavanje gasa te povremeno gašenje motora pri naglom otpuštanju gasa u praznom hodu. Taj je nedostatak otklonjen reprogramiranjem mape paljenja koje je uglavnom izvršeno tijekom redovitog servisa. Drugi je znatno ozbiljniji i odnosi se na prekidač za pokretanje rada motora. Zbog njegova zaglavljivanja na nekim je motorima znao stradati elektropokretač. Stoga, nedostaje li vam osjećaja za doziranje prednje kočnice, vrijeme je da zamijenite ulje u hidrauličnom sustavu.
 
Dostupnost na tržištu - iznimno bogata


Razvoj modela

2007. Sredinom godine predstavljanje posve novog modela SL 750 shiver. V2 motor s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, 95 KS, ubrizgavanja sa sustavom ride by wire, 189 kg suhe mase. Boje: siva, crna, plava i narančasta. Cijena za Hrvatsku 59.000 kuna

 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver

2008. Službeni početak prodaje. Dotjerivanje sustava ride-by-wire i uvođenje triju mapa paljenja - turing, sport i rain. Cijena za Hrvatsku 61.900 kuna

2009. Uvođenje modela shiver 750 GT s gornjom oplatom. Masa vozila 210 kg, mogućnost ABS-a kao opcije. Boje: crvena i siva. Cijena za Hrvatsku 71.190 kuna (verzija s ABS-om)
 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver

2010. Izmjene na gornjoj oplati, suženje sjedala za pet mm, oslonci za noge pomaknuti unazad, ugradnja valovitih diskova. Trenutna cijena za Hrvatsku 64.578 kuna (akcijska 54.490 kuna)
 Motogalerija Aprilia SL 750 Shiver


Stanje na tržištu

Ponuda shivera je na našem tržištu iznimno bogata. Najveći broj primjeraka datira iz prve godine proizvodnje, dakle 2008. i prosječno ima oko 15.000 km. Većinom je riječ o motociklima koji su održavani u ovlaštenim servisima i koji su u izuzetno korektnom stanju. Za Aprilijine modele vrijedi pravilo da gotovo uvijek drastično gube na cijeni kao rabljeni, no ne i u slučaju shivera. Naime, njegova cijena za 2008. godinu kreće sa 40.000, a završava na 43.000 kuna. Dodate li tomu porez na promet te redovit servis, ispada da svi koji su ga kupili kao novog za dvije godine eksploatiranja nisu gotovo ništa izgubili. U poslijednje vrijeme ipak je primjetno smanjenje cijene rabljenih shivera zbog vrlo povoljne cijene novog modela u raznim akcijama ovlaštenog uvoznika Piaggio Hrvatska. Trenutno je novi shiver moguće na akcijskom popustu kupiti za 54.490 kuna što je manje nego 2008. kada je shiver startao s 59.000 kuna, a ubrzo došao na 61.900 kuna te konačno 64.578 kuna.


Mjerenja


Najviša brzina
210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,9 s
Elastičnost 60-100 km/h 4,8 s
Potrošnja Magistralna cesta 6,7 l/100 km






Aprilia Shiver 750 GT
Aprilia Shiver 750 GT

Aprilia Shiver 750 GT

údaje

Obujam: 749.9 cm3

Snaga: 95 k (70 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 81 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 217 km/h

APRILIA
Aprilia shiver 750

Aprilia SL750 Shiver

údaje

Obujam: 749,9 cm3

Snaga: 95 k (69 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 80,9 Nm @ 7000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 220 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS 125 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha XT660X Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- KTM Duke 125 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki KLR650 / R Gilera Runner 50 SP Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ8/fazer 800 MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)