2011-03-11 , Autor: Kristijan Tićak, Danijel Puljek, Slike: Motorevija, BMW
Bookmark and Share

Razvijan je s vrlo jasnim ciljem – da postane admiralski brod flote BMW, a koji će Bavarce dostojno predstavljati u cijelom svijetu. Hoće li u tome uspjeti?


 Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)

Južna Afrika! Na drugom kraju svijeta dočekala nas je potpuno drugačija klima. I naravno, potpuno drugačija prometna pravila. U zenitu ljeta vozimo se po lijevoj strani ceste, i to na doista posebnom motociklu. Famoznih šest cilindara složenih u jednome redu čekali smo zaista dugo, i napokon su tu pod nama.

BMW-ova luksuzna krstarica K 1600 GT i njezina još luksuznija izvedba GTL od ove će godine konkurenciju u ovoj klasi baciti u potpuni zaborav. Honda pan european, kawasaki GTR 1400, yamaha FJR 1300 pa čak i honda goldwing kraj ovoga tehničkog bisera nalikovati će oldtimerima.
„Umirovljenički“ izgleda i dosadašnji predstavnik ove klase koji dolazi iz iste kuće – BMW K 1300 GT, a on je do sada po našim testovima u ovoj klasi bio najbolji. Kažemo „dosadašnji“ jer BMW ga više neće imati u svojoj ponudi. Razlog? Špekulacija je barem podjednako mnogo kao i razumnih razloga za tako nešto. No, sigurno je da je i u određenoj mjeri tome „kumovao“ naš test izdržljivosti na 50.000 kilometara tj. iznimno loš rezultat i dojam koji je ovaj motocikl na njemu ostavio.
Koncepcijski novi K ima puno tehničkog nasljeđa od svoga prethodnika. Cilindri su položeni pod jednakim kutom od 55 stupnjeva, okvir je također izrađen od dvostrukih aluminijskih greda, a tu su i klasična BMW obilježja – duolever i paralever, te kardan.

 Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)  Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)

Vezani članci:
Tehnologija - Pokretna prednja svjetla
Tehnologija - Redni šestcilindraš kao "luxus liner"

Prvo glasanje šestaka je također klasično – „wrooouumm“! Zaboravite Bečku filharmoniju, ovo je glazba u kojoj trebate uživati. Zvuk koji dolazi iz dvostrukih „tri u jedan“ ispušnih sustava miješa prizvuk agresivnosti i uglađenosti. Možda ćemo vam to najvjerodostojnije prenijeti tako da ga usporedimo s onim iz BMW-ovog legendarnog automobila M3. Tako je barem kada govorimo o GT izvedbi, dok je zvuk luksuznijeg GTL-a ublažen znatno više, te djeluje pitomije i tiše.
Oba 1,6 litrena motora, koja su zapravo obujma 1650 ccm, ne zrače u manirima tipičnih šestcilindraša. Vrte se ekstremno lako, a odgovaraju i na najmanji dodir ručice gasa. Ovakva munjevita reakcija postignuta je tzv „e-gasom“ tj. elektromotorom koji upravlja centralnim leptirastim tijelom ubrizgavanja čiji je promjer 52 mm. Od tuda je u „automobilističkim manirima“ provedeno šest zasebnih usisnih kanala koja vode direktno do komora za izgaranje. Najagresivniji odaziv postiže se u modu „dynamic“, a regulira se preko prekidača na desnoj strani upravljača. Modus „road“ je manje agresivan, dok je „rain“ vrlo blag pa samim time i reakcije kasne.

I dok je mjenjač, baš kao i na prethodniku, ostao tipično glasan prilikom ubacivanja u prvu brzinu, spojka nas je iznenadila. I to neugodno. Naime, povlačenje ručice s lakoćom bi izvelo i dijete predškolske dobi, no njezino doziranje je komplicirano i za osobe sa punoljetnim motociklističkim vozačkim stažom. Stoga vam za koordinaciju gasa i spojke treba jako puno privikavanja.
Vožnja idiličnim južnoafričkim cestama nalikuje događajima opisanim u nekoj bajci. Bajkovit je i redni šestak. BMW deklarira 125 Nm već pri 1500 o/min, a energičan angažman agregata u to nas potpuno uvjerava. U zavojima koji se na ovakvim motociklima obično prolaze u trećoj brzini, BMW vam dozvoljava da cijelu radnju izvedete – u šestoj brzini!

 Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)

Elastičnost agregata u svim je režimima fantastična, što se ne može reći i za mjenjač. Svako neangažirano djelovanje na nožnu polugu mjenjač je kažnjavao upadanjem u prazan hod, a naročito između četvrte i pete brzine. Osjetne su i vrlo fine vibracije i to unatoč trudu inženjera da postigne savršeno balansiranje masa rednog šestaka.

Primjerice, šestcilindarski bokser honde goldwing radi uglađenije i s manje vibracija. Slijedi dionica ravne ceste. Ubacujemo u šestu brzinu, vozimo 130 km/h, i naposljetku uključujemo tempomat. Motor radi na 4000 o/min. Nakon što prelazimo granicu tih okretaja, motor mijenja ton i karakter. Pri 5250 o/min deklariran je najviši okretni moment od 175 Nm, a na 7750 o/min i najviša snaga od 160 KS. Osjećaj potiska je fenomenalan. Prilikom dodavanja gasa imate osjećaj kao da jašete torpedo koji je upravo ispaljen iz cijevi.

 Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)  Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)
Infotainment –navigacija dolazi uz doplatu, a vrlo se lako očitava na TFT displeju
Six-pack – 160 KS snažan redni šestcilindraš položen je pod istim kutem kao i prethodnik 1200/1300 ccm.

Model K 1600 GT je od početka zamišljen kao Bavarski admiralski brod, nešto čime će se ova tvornica diljem svijeta ponositi a na osnovu čega će se kreirati i budući imidž ove marke. Stoga je optimiziranje potrošnje goriva u odnosu na model 1300 GT od samoga početka zacrtano kao prioritetan cilj. Potrošnja GT-a pri brzini od 90 km/h trebala bi biti 4,5 l/100 km, što u kombinaciji sa spremnikom goriva obujma 24 litara daje motocikl s iznimnim radijusom kretanja.

No, pravi turer mora krasiti i izniman komfor, a K 1600 GT to svakako ima. Senzacionalno je s kojom lakoćom ova krstarica „kupi“ sve rupe i neravnine na cesti. Još je udobnija verzija GTL čiji ESA II (opcija) se tijekom vožnje može podešavati u devet različitih pozicija.
Deklarirana masa GT-a je 319 kg, što podrazumijeva da je spremnik goriva prazan te da nisu montirani serijski koferi. GTL je sa 348 kg osjetno teži, a njegova brojka uključuje kofere i top case. Okvirno se iz ovih vrijednosti može izračunati da je dopuštena nosivost ovoga motocikla negdje oko 200 kg.

U trenutku kada GT s nožnim osloncima struže po asvaltu, tada znate da se vozite u respektabilnom nagibu. Naime, metzeler Z8 interact s oznakom „c“ pruža jako dobar grip, što se može zahvaliti kvalitetnoj smjesi ali i dimenziji stražnje gume od 190/55. Serijski ABS sustav regulira vrlo fino i neprimjetno, a kočni sustav je vrlo odmjeren između onoga što poznajemo kao agresivnost i uglađenost.


 Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)

 Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)

 Motogalerija BMW K 1600 GT/GTL (2011.)
Stražnje svjetlo – u potpunosti ga čine LED diode,
čak i na top caseu koji dolazi na modelu GTL.
Po tri ispušne cijevi u topu govore same za sebe.
 

Onaj tko poznaje K 1300 GT, taj će se na 1600 GT-u osjećati kao kod kuće. Sjedi se vrlo slično, na visini od 81 ili 83 cm od tla i to na sjedalu s ugrađenim grijačima. Po želji vozač može naručiti i sjedalo manje visine, sve do 75 cm. Na GTL-u je sjedalo izvedeno u obliku sedla, s izbočinom koji služi kao naslonjač. Sjedalo za suputnika ima ugrađene grijače, a ergonomija je posve u stilu američkih krstarica. To znači da je upravljač smješten u smjeru vozača, oslonci za noge su niži i pomjereni prema naprijed, a vjetrobransko je staklo više i šire. U najvišem položaju turbulencije vjetra u predjelu ramena su vrlo osjetne.

Vrlo dobro funkcionira „klima uređaj“. Krilca smještena na lijevoj i desnoj strani oplata usmjeravaju strujanje zraka direktno u gornji dio tijela, tako da vam niti tropske temperature neće stvarati nikakve neugodnosti.

Prilikom gašenja motocikla, vjetrobransko staklo se vraća u najniži mogući položaj, da bi se ponovnim pokretanjem motora vratilo u posljednju poziciju u koju ste ga podesili. Priključci za MP3, USB, iPod, bluetooth i druge nosače audio zvuka odgovaraju najsuvremenijim tehničkim potrebama, a zvučnici su na verziji GTL dio serijske opreme. Adoptivna svjetla smo već detaljno opisali u našem prvom predstavljanju ovoga motocikla, a za njihovu ćete ugradnju morati doplatiti. Poznate su i cijene ovih motocikala za Hrvatsku. Početni model GT stoji 181.803 kune, dok GTL košta od 201.085 kuna. Bez obzira što će neki možda reći da je puno, kupaca će se i u Hrvatskoj zasigurno pronaći.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




BMW K1200LT 2007

BMW K1200LT 2007

údaje

Obujam: 1171 cm3

Snaga: 116 k (85 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 120 Nm @ 5250rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 265 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 160/70 - 17

Obujam spremnika: 23,4 l

Dužina: 354 kg

Maksimalna brzina: 225 km/h

BMW
BMW K1200GT 2006-
nincs kép

BMW K1200GT 2006-2008

údaje

Obujam: 1157 cm3

Snaga: 152 k (112 KW) 9500 rpm

Okretni moment: 130 Nm @ 7750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 294 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 24 l

Dužina: 252 kg

Maksimalna brzina: 258 km/h

BMW
BMW K 1600 GTL (2011.)

BMW K 1600 GTL

údaje

Obujam: 1649 cm3

Snaga: 160 k (118 KW) 7750 rpm

Okretni moment: 175 Nm @ 5250rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 320 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 26,5 l

Maksimalna brzina: 250 km/h

BMW
BMW K 1600 GT (2011.)

BMW K 1600 GT

údaje

Obujam: 1649 cm3

Snaga: 160 k (118 KW) 7750 rpm

Okretni moment: 175 Nm @ 5250rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 320 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 24 l

Maksimalna brzina: 250 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)