Autokreso
Autokreso
2011-07-29
Bookmark and Share

Povijest modela

Ducati 999

Pierreu Terblancheu nije bilo lako! Tek što je sredinom ljeta 2002. otkrio svoj novi ponos - ducati 999, a krenula je lavina kritika. Zagriženim ducatistima koje je praktično odgojio izgled 916-ice nije se svidjelo štošta toga. Preuglađeni agregat kojem su vibracije i buka smanjeni na minimum, ergonomija prilagođena svakodnevici, tj. cesti, mekše podešen ovjes itd. Prigovori su se nizali u beskonačnost. Neki su bili neopravdani, no neki... Tu prije svega mislimo na dizajn ili preciznije gornju oplatu sa svjetlima. Na prste jedne ruke mogli bi se nabrojiti oni koji su i tri godine nakon prve prezentacije rekli da se radi o lijepom motociklu.

Ducati nije odustajao od te linije, sapunica između kupaca i tvornice nastavljala se poput trakavice. 2005. slijedi redizajn prednje oplate da bi se bazna verzija 999 učinila što sličnijom onoj s utrka SBK. Pokušaj identifikacije kulminirao je verzijom R xerox 2006. godine, koja je ujedno bila i posljednja u proizvodnji tog neuspjelog modela.


Provjera



Ducatijev L-twin testastretta tijekom Motorradovog maraton testa od 50.000 km nije bio ni mažen ni pažen, nego jednostavno - vožen. Testni vozači uglavnom su ga opisivali kao motor s udarom i živahnošću. Završno mjerenje kompresije pokazalo je pak očito odstupanje na drugom cilindru. Razlog - tri ventila više nisu brtvila. Ni cilindri nisu prošli bolje, pa su pokazivali očite tragove istrošenosti, a ležajevi radilice bili su za zamjenu. Kao boljka otkrivena je upravljačka jedinica, te relej ubrizgavanja, koji su dvaput otkazali poslušnost. No, nije sve tako crno, jer je na kraju ducati, unatoč pesimističnim najavama, završio veliki test, a s obzirom na broj kilometara rabljenih u Hrvatskoj, dobra je kupovina.


Razvoj modela

2003. Uvođenje modela 999 koji zamjenjuje dotadašnji 998. Radikalan zaokret u dizajnu, 124 KS, 199 kg suhe mase.

2004.Uvođenje modela 999 s oznakama S i R. Obje verzije opremljene Ohlinsovim ovjesom, Marchesinijevim kotačima od lake legure i Termignonijevim trkaćim kitom. 999 S razvija 136 KS, dok je verzija najjača R - 139 KS.

2005.


   
Redizajn modela 999 po uzoru na verzije S i R - sprijeda izmijenjeni usisinici zraka. Zbog novih standarda mjerenja snage osnovni model sad je homologiran na 140 KS. Izmjene na agregatu izvedbi S i R. Snaga 143 i 150 KS, a masa praznog motocikla 186 i 181 kg.

2006.


 

R u izvedbi xerox. Posljednja godina prodaje modela 999. Cijena za Hrvatsku 151.900 kuna.


Stanje na tržištu

Ponuda rabljenih ducatija 999 na hrvatskom tržištu vrlo je skromna, no kad se i nađu u prodaji, radi se o očuvanim primjercima koji nemaju više od 20.000 km! Cijena im počinje od 70.000 kuna (model 2003.), a završava na oko 100.000 kuna (model 2005.). No, osim relativno visoke cijene rabljenih, postoji i drugi problem, a to je potražnja. Naime, većina onih koji se odlučuju za kupnju „talijanskog sna“ biraju karizmatični 916, ili „low cost“ 749. Dakle, 999 ne pronalazi lako put do svojih budućih vlasnika.






Ducati 999S 2005-
Ducati 999S 2005-

Ducati 999S

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 143 k (105 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 8000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 215 kg

Maksimalna brzina: 267 km/h

Ducati
Ducati 999R 2005-
Ducati 999R 2005-

Ducati 999R

údaje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 150 k (110 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 117 Nm @ 8000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 208 kg

Maksimalna brzina: 272 km/h

Ducati
Ducati 999 S Xerox Racing

Ducati 999 S Xerox Racing

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 150 k (110 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 109 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/50 ZR 17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 193 kg

Maksimalna brzina: 286 km/h

Ducati
Ducati 999 2005-
Ducati 999 2005-

Ducati 999

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 140 k (103 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 109 Nm @ 8000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 186 kg

Maksimalna brzina: 265 km/h

Ducati
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha V-max Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Gilera GP800 Honda VT 750 C shadow Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki DL650 V-Strom Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Ducati Diavel (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Kawasaki KLR650 / R Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FJR 1300 AS KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia RSV 4 R Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Honda VT 750 Shadow Spirit Hyosung GT 250 R BMW K 1300 GT 2009 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBR 250 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Gilera Nexus 300 i.e. Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda VTX 1800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.)