Motorevija
PRETRAGA
2015-06-17
Bookmark and Share

Povijest modela

Honda Hornet CB 600 F

Kada je 1995. suzuki bandit 600 krenuo u pohod na srednju klasu, konkurencija je ostala skamenjenom. Honda je tek 1998. modelom hornet dala svoj odgovor. Za pogon se skrbio lagano prigušeni četverocilindarski motor iz modela CBR 600 (PC 31) iz 1996. Za dobru voznost, ali i veliki moment uspravljanja tijekom kočenja zaslužan je prednji 16-colni kotač, preuzet iz tadašnjeg aktualnog modela fireblade. Poslije 2000. zamijenjen je standardnim 17-colnim što je uvelike pridonijelo harmoničnijim uvjetima vožnje. Najčešća osvježenja svodila su se na dizajn, manje tehničke detalje kao i prilagodbe na trenutačno važeće norme ispuha.

Od 2000. do 2004. hornet se isporučivao usporedo s dobroštitećom, ali optički siromašnom poluoplatom - što je kudikamo smanjilo njezin dotadašnji uspjeh. Velik rez dogodio se u sezoni 2007. Potpuno novorazvijen stršljen, osim imena, s prijašnjim modelom nema ništa zajedničko. Najvažnija promjena – u tom se hornetu za zadovoljstvo u vožnji brine motor koji je preuzet s aktualnog sportaša CBR-a 600 RR, a ne s nekog prijašnjeg Hondinog motocikla. Okvir je umjesto od četverokutnih čeličnih cijevi izrađen od lijevanog aluminija, dok ispuh završava prije stražnje osovine kotača, a ne kao dotad ispod stražnjeg svjetla. Prvi se put uz nadoplatu može dobiti i ABS. Modeli horneta 600 iz 2007. u rubrici rabljenih motocikala još uvijek su rijetki. Redizajnirani model horneta s izmijenjenim stražnjim krajem te ABS-om predstavljen je za 2011. godinu.


Provjera


Provjera horneta jedna je od jednostavnijih vježbi u životu vozača motocikla, ali samo pod uvjetom da je u originalnom stanju. U tom je slučaju dovoljno provjeriti potrošne dijelove te tragove od oštećenja nastale eventualnim padom. Tu bismo spomenuli kut zakretanja upravljača, odnosno njegove graničnike.

Za hornet ne postoje specifične pogreške. Mehanika je izuzetno robusna te se lako nosi s prijeđenim kilometrima. Dobra završna obrada i vrijedni materijali gotovo da ne dopuštaju pristup koroziji, te ona nije tema. Jedino mjesto gdje je možda možete pronaći je ispod donjeg prihvata prednje vilice, a iznimno osjetljivim vozačima kontaktna je brava pregruba. Nešto više posla imat ćete ukoliko je, što nije rijedak slučaj, motocikl prerađen u streetfightera. Tada trebate provjeriti imaju li upravljač, oplate prednjeg svjetla, sustav ispuha te daljnji detalji rezervu u originalnim dijelovima. Naime, izražen individualizam samo u određenoj mjeri pogađa ukus širih masa, a to prema iskustvu ne utječe pozitivno na prodajnu cijenu motocikla. Kod horneta iz prvih dviju godina proizvodnje nerijetko je prednji 16-colni kotač radi lakše nabavke gume te boljih voznih karakteristika zamijenjen 17-colnim.


Stanje na tržištu

Hornet 600 je od samih početaka prodaje na hrvatskom tržištu dobro zastupljen. Kako bi se dokopali dobrog motocikla, morate raspolagati s najmanje 17.000 kuna. Inače, s manjim ćete iznosima pronaći jedino izvozane i prerađene motocikle sumljive povijesti. Većina ponude kreće se od 25.000 do 35.000 kuna, a uz malo sreće u tom ćete rangu naići na modele iz 2004., ili izuzetno očuvane motocikle s četveroznamenkastim brojem prijeđenih kilometara.
Za posljednji model s rasplinjačima iz 2005. morate priložiti najmanje 32.000, a za aktualni model 43.000 kuna.

Ponuda modela S s oplatama iznimno je mala, a cijena im je nerijetko i niža od ogoljene verzije. Hornetovi vozači nemaju razvijen gen za šarafanje pa su redovita održavanja stoga uglavnom obavljana kod ovlaštenih servisera.


Razvoj modela


1998. Uvođenje horneta 600 na tržište (PC 34)

2000.



   

Nova dimenzija prednjeg kotača (120/70-17 umjesto 130/70-16), elektronski kokpit, digitalan sustav paljenja, poliran ispušni top, prerađena prednja kočnica. Uvođenje modela hornet S s poluoplatama

2003.



 

Kompletno prerađen model pod kodom PC 36, ispušni top s nereguliranim katalizatorom

2005.




Prelazak na vilicu upside-down, novi instrumenti, novo sjedalo i boje. Izbacuje se varijanta S

2007.




Kompletno novi model (PC 41), elektronsko ubrizgavanje goriva, motor s aktualnog sportaša CBR 600 RR-a, 102 KS, regulirani katalizator, verzija s ABS-om

2009.
Izmjena boja (dodavanje i dvobojne kombinacije)

2011.




Tehnički dotjeran model s izmjenom stražnjeg kraja


Mjerenja


Ubrzanja

0-100 km/h 3,3 s
0-140 km/h 5,9 s

Elastičnost
60-100 km/h 4,8 s
100-140 km/h 5,3 s

Potrošnja 5 do 5,8 l/100 km






Honda CB600F Hornet 2007-
Honda CB600F Hornet 2007-

Honda CB600F Hornet 2009

údaje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 102 k (75 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17

Stražnja guma: 180/55-ZR17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 198 kg

Maksimalna brzina: 226 km/h

Honda
Honda CB600F Hornet 1998-2005
Honda CB600F Hornet 1998-2005

Honda CB600F Hornet 1998-2005

údaje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 96 k (71 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 63 Nm @ 9500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 17

Stražnja guma: 180/55 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 178 kg

Maksimalna brzina: 217 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)