Motorevija
PRETRAGA
2011-03-25 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Honda, Motorrad
Bookmark and Share

Honda je za ovu sezonu odlučila obnoviti svoj vrlo popularni naked srednje klase hornet 600- punim imenom CB 600 F hornet

Novi hondin CB 600 F hornet (MY2011) u akciji

Starenje je neminovan proces za sve nas na ovom svijetu. Netko ga usporava botoxom, skupim kremama ili popodnevnim spavanjem. Ostati vječno mlad jedan je od današnjih imperativa modernog čovjeka. No ne samo njega, motocikli imaju isti problem. Unatoč protoku vremena trebali bi ostati mladi i primamljivi, a ako to nisu tada i njihove unutrašnje kvalitete rijetko dolaze do izražaja.

Zbog svega navedenog Honda je za ovu sezonu odlučila obnoviti svoj vrlo popularni naked srednje klase – hornet 600. Punim imenom CB 600 F hornet ovaj je model u sadašnjem izdanju predstavljen 2007. godine i svojim dizajnom zapravo utro put većem modelu CB 1000 R koji je predstavljen nakon njega. Hornet je od prvog dana vrlo popularan među svakodnevnim vozačima te se prema njemu Honda odnosi vrlo brižno. Zbog bitnog vizualnog elementa pri kupnji, Honda je prepustila dizajn i proizvodnju svojoj podružnici u Italiji kako bi što bolje pogodila želje europskih kupaca.

Stražnji kraj sada je manji i oštriji te podsjeća na veći model CB 1000 R

Upravo zato i upravo sada, u Honda – Italiji (Atessa) odlučili su se za temeljiti redizajn. Hornet predstavljen 2007. godine, blago je (čitaj: uglavnom shema boja) redizajniran dvije godine nakon predstavljanja, za sezonu 2009., a Motorevija je ovaj model imala prilike voziti na maraton testu koji je „odrađen“ bez gotovo ikakvih zamjerki. Kvalitete koje je motocikl pokazao tada vrijede i danas jer se tehnička pozadina nije mijenjala osim dodavanja ABS sustava. Zato se i ovaj krupniji redizajn zadržao na face-liftingu, ali s velikom dozom preuzimanja vizualnih elemenata s novijeg i većeg brata CB-a 1000 R-a. Osim što je on skuplji i kapacitetniji, svakako je agresivniji i po pitanju detalja raskošniji model koji se dizajnom nastavio na mali hornet. Nekako je logično da nešto svoje osobnosti sada „vrati“ natrag.

Za ovu sezonu tako je mali „stršljen“ dobio potpuno novi, manji i oštriji stražnji kraj koji je čista kopija onoga na CB 1000 R-u, a u odnosu na dizajnerski „smireni“ uradak s integriranim rukohvatima za suvozača. Vozači koji putuju sa suputnikom ili suputnicom ovime neće biti zadovoljni jer će suputnik puno teže održavati svoju poziciju na dužem putu. Također, vezanje prtljage na stražnji kraj postaje kompliciranije, a oštećenja na laku neminovna, a mi smo ih također doživjeli tijekom maraton testa većeg CB-a 1000 R godinu nakon testa malog horneta.

Novo je prednje svjetlo, ali i instrumenti koji su sada digitalni

Ostali, pretežno gradski vozači pozdraviti će novi stražnji kraj kao najveću izmjenu zbog sportskog štiha koji je donio. Obično stražnje svjetlo sada je zamijenjeno onim izrađenim u LED tehnologiji, a osim vizualnog dojma doprinosi i uštedi energije.

Kako straga, tako je hornet izmijenjen i sprijeda. Iako je on sam zaslužan za izgled oštrog prednjeg svjetla, izlaskom CB-a 1000 R svi su vidjeli da stvar može izgledati još bolje, a kombinacija analognih instrumenata i svjetla bez dodatne lampe za poziciju u samom korijenu automatski je postala de-mode. Sada je to ispravljeno, a mali i veliki hornet, ako nikako drugačije, možete razlikovati po tome što je „pozicija“ kod CB-a 1000 okruglog, a kod CB-a 600 duguljastog oblika.

Novi su i instrumenti, koji ovaj model popularno govoreći, uvode u „digitalno doba“. Umjesto centralno postavljenih analogno-LCD pokazivača sada su instrumenti, kao i na većem CB-u 1000 potpuno digitalni, a vozač informacije dobiva igrom simbola tekućeg kristala, a ne više preko nama osobno puno dražih kazaljki. Okretomjer ja sada zakrivljena skala na vrhu ekrana, a brzina je brojčano izražena vrijednost u sredini. Naoko vrlo ugodno složen displej noću „gori“ u narančastoj pozadini, a s obzirom na naša iskustva sa CB-om 1000, pri jakom suncu, a zbog nedostatka ikakvog sjenila ili vjetrobrana, ukoliko ga sami ne ugradite, biti će teže vidljiv. Ujedno je prednji kraj 20 mm širi što je neznatno pridonijelo zaštiti vozača od vjetra.
Nove su i boje, pa će u sezonu 2011. hornet i vi na njemu ukoliko ga poželite ući u žutoj, crnoj ili bijeloj boji.

Motor i dalje razvija 102 KS, a i ostala mehanika nije se bitnije mijenjala

Ostalo je manje – više kao i prije. Prosječno, kvalitetno i za svakodnevicu odlično prilagođeno. Redni četverocilindraš porijeklom iz CBR-a 600 RR-a umjesto nominalnih 120 KS ovdje i dalje razvija 102 KS od kojih ćete do 4000 o/min vidjeti malo toga, tek iznad 7000 o/min budi se u njemu „vatra“, a sportski osjećaj najbolje se osjeti vrlo visoko, od 10.000 do 13.000 o/min. Tada i zvuk kratkog ispušnog sustava postaje oštar i režeći. Mjenjač je i dalje klasičan hondin uradak. Glasan klak prilikom ubacivanja u prvu i nakon toga nešto žilavije gibanje kroz ostale brzine stvar je na koju se jednostavno morate naviknuti.

Pozicija sjedenja visine 800 mm odmjerena je vrlo dobro kao i ostale ergonomske mjere pa horneta može voziti svatko. Upravljivost i lakoća kojom se motocikl probija kroz zavoje i gradsku gužvu zapravo je jedna od najvećih vrlina ovoga modela na koju se izvrsno nadopunjava druga, još bitnija – kočnice. Honda je oduvijek znala odmjeriti kočnice na svojim modelima, a mi smo ovima tijekom testa bili jako zadovoljni i po pitanju učinka i po pitanju dugotrajnosti pločica. Dodatkom ABS-a stvar je postavljena još „level“ više po pitanju sigurnosti za vozača.

Ono što bi moglo biti bolje svakako je ovjes. Iako je po mogućnosti podešavanja prolagođen klasi, nešto više izbora hornet bi svakako učinilo još boljim motociklom za one naprednije vozače. Pogotovo ako bi prednja vilica dobila nekakav oblik podešavanja tvrdoće opruge i povrata. Uz to, retrovizori bi mogli biti nešto šire postavljeni kako bi vozač imao bolji pregled straga. No sada smo već ušli u perfekcionizam, pa je vrijeme da zaključimo.

Cijena novog horneta u odnosu na stari nije se mijenjala, a iznosi 63.990 kuna. Dok čitate ovaj tekst, a prema riječima Nenada Selaka, voditelja prodaje hondinih motocikala u tvrtki Ruting, uvozniku Honde za RH, prvi primjerci već bi trebali biti u prodajnim salonima.

+
Provjerena kvaliteta motora
Voznost i ergonomija
Dinamičan i agresivan izgled
Moderni digitalni instrumenti
Kočnice

-
Praktičnost stražnjeg kraja i nedostatak klasičnih rukohvata za suvozača
Slaba vidljivost instrumenata po jakom suncu
Razvoj snage na visokim okretajima
Nedostatna mogućnost podešavanja ovjesa





Honda CB600F Hornet 2007-
Honda CB600F Hornet 2007-

Honda CB600F Hornet 2009

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 102 k (75 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17

Stražnja guma: 180/55-ZR17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 198 kg

Maksimalna brzina: 226 km/h

Honda
Honda CB600F Hornet 1998-2005
Honda CB600F Hornet 1998-2005

Honda CB600F Hornet 1998-2005

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 96 k (71 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 63 Nm @ 9500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 17

Stražnja guma: 180/55 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 178 kg

Maksimalna brzina: 217 km/h

Honda
Honda CB 600 F/ABS (2011.)
Honda CB 600 F/ABS (2011.)

Honda CB 600 F/ABS

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 102 k (75 KW) 12.000 rpm

Okretni moment: 63,5 Nm @ 10.500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 klipa koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 klip koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 19 l

Maksimalna brzina: 225 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.