Autokreso
Autokreso
2017-02-09
Bookmark and Share

Povijest modela
Honda NX 650 Dominator

NX 650 iz 1988. oduvijek je s ponosom je na spremniku nosio produžetak imena - Dominator. Dičio se dobrom završnom obradom, harmoničnim ovjesom i odličnim motorom. Jednocilindarski motor razvija 45 KS. Honda NX 650 s internom oznakom RD 02 imala je relativno kratak završni prijenos, relativno dobro je kretala s mjesta, a s odgovarajućim gumama i 200 mm ho¬da amortizera dobro se snalazila i u poluterenskoj vožnji. 1990. je uklonjen nožni pokretač, a ispušni je sustav izrađen od oplemenjenog čelika. Dominator je dobio i sekundarni zračni sustav (SLS), a poboljšan je i prednji kočni disk. Zbog prilagodbi normama 1991. je izgubio jednu KS.

Godinu dana kasnije slijedi jača prerada. Ugrađene su masivnije oplate i šire sjedalo. Te su preinake manje na ruku išle ljubiteljima off-roada, a više touring i cestovnim vozačima. Oznaka modela je ostala RD 02 sve do 1995., kad je proizvodnja prebačena u Italiju. NX 650 je tad dobio internu oznaku RD 08. Godine 1996. napravljene su posljednje velike promjene. Ugrađene su vitkije oplate i ispušni sustav je opet od oplemenjenog čelika. Zbog zamjene mjesta proizvodnje opala je i prodajna cijena, ali zajedno s njom i kvaliteta. Okvir i spremnik goriva, u odnosu na japanske modele, bili su podložniji hrđanju.


Provjera



Zrakom hlađeni agregat pokušao je proživjeti drugu mladost
u kasnijem modelu FMX, no bezuspješno

Uz redovito održavanje NX može prijeći i više od 50.000 km. Kao i kod svih endura, stanje kilometara je relativno pri kupnji, jer veliku ulogu u tome ima način na koji je motocikl prešao te kilometre i koliko ga je njegov vlasnik opterećivao. Ogrebotine i udubljenja na okviru, spremniku goriva i oplatama najčešća su oštećenja od terenske vožnje. Te motocikle morate pregledati vrlo detaljno - filtar zraka, semeringe prednje vilice, polužje stražnjeg amortizera, stražnju vilicu, ležaj glave okvira kotače i žbice. Još jedna stvar opterećuje NX - u učestaloj dnevnoj vožnji nedovoljno je zagrijavanje motora. Moguća je pojava hrđe na kotačima, okviru i kućištu motora. Ako se radi o motociklu proizvedenom u Italiji, koji nosi internu oznaku RD 08, tad provjerite i unutrašnjost spremnika, jer je kod tih modela moguća pojava hrđe i na tom mjestu. Ne treba vas zbuniti manja potrošnja ulja, koja se može pojaviti nakon 30.000 km. Na zdravom dominatoru iz motora se ne pojavljuju čudni zvukovi, dakle - oprez kad čujete zvonjavu, udaranje i lupkanje.

Razvoj modela
1988. Uvođenje modela RD 02


 

1990.
Uklanjaju se nožni pokretač, podešavanje povratna sa stražnjeg amortizera te mazalica za njegovo polužje. Prijašnje diskove s kanalima koji su zbog jačeg napora često pucali sad zamjenjuju diskovi s rupama



1991.
Prilagodba ispuha i rasplinjača strožim normama zvuka: 44 umjesto 45 KS

1992.
16-litreni spremnik zamjenjuje 13-litreni sa sniženim bočnim stranama, veće su oplate s integriranim pokazivačima smjera



1995.
Novi model oznake RD 08 proizvodi se u Italiji



1998.
Vitkije oplate s vanjskim pokazivačima smjera, ispuh od oplemenjenog čelika, srebrni umjesto zlatnih kotača od lake legure



2000.
Završetak proizvodnje

Stanje na tržištu
Ovaj enduro još je atraktivan i dobro je zastupljen na našem tržištu. Motocikli koje pronađete jako se razlikuju po održavanosti i vanjskom izgledu. Razlog je ponajprije različita upotreba Dominatora. Najzastupljeniji su modeli iz 1995.  te oni iz 98/99. 


Mjerenja
Najviša brzina 160 km/h

Ubrzanje
0-100 km/h 5,3 s

Elastičnost
60-140 km/h 5,9 s

Potrošnja
pri 100 km/h 4,6 l/100 km






Honda NX 650 Dominator 2003
Honda NX 650 Dominator 2003

Honda NX 650 Dominator

údaje

Obujam: 644 cm3

Snaga: 40 k (29 KW) 6000 rpm

Okretni moment: 51 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 256 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 90/90-21

Stražnja guma: 120/90-17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 167 kg

Maksimalna brzina: 162 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha V-max Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Kawasaki KLR650 / R BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki GSX-R 750 (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia RSV 4 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R Yamaha YZF-R6 2008- MV Agusta F3 675 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF125 Honda VT 750 Shadow Spirit Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki W 800 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBR 250 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Honda VTX 1800 Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Moto Guzzi V7 Racer (2011.)