Motorevija
PRETRAGA
2011-08-26 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Povijest modela
Kawasaki ER-5

Na početku karijere kawasaki ER-5 imao je i nadimak twister. S pravom, jer je svojim nastupom posve pomutio brojke novoregistriranih motocikala u srednjoj klasi. Naime, godinama su honda CB 500 i suzuki GS 500 gotovo potpuno dijelili tržište robusnih početničkih motocikala. No, Kawasaki to više nije želio gledati prekriženih ruku pa je krajem 1996. lansirao ER-5 twister sa 50 KS.

Njegov robustan, živahan te agilan pogon svoju je zadaću obavljao već u nekoliko motocikala i, naravno, važna je stavka i u ER-5. Tako ga s nogu nije mogao oboriti ni Motorradov maraton test na 50.000 km. Dok su po pitanju izgleda mišljenja mogla biti podijeljena, ovjes (nedovoljno ublažavanja) i kočnice (sprijeda samo jedan disk, a straga bubanj) su u agresivnijoj vožnji bili brzo preopterećeni iznad svojih mogućnosti.

Uz to, kupci koji su najčešće bili početnici, žene ili turistički orijentirani vozači, s tim nedostacima nisu imali pretjeranih problema. Više su se živcirali zbog hrđanja okvira ili pucanja sajle gasa. Usprkos svemu, na ovdašnjim se cestama vozi izuzetno mnogo primjeraka. No, s druge strane, budući da se vlasnici svog ljubimca ER 5 ne odriču tako lako, ponuda rabljenih je skromna. Pritom nije previše važno ni koliko je prijeđenih kilometara ni kad je bila prva registracija. Također, budući da se tijekom proizvodnje izmijenilo malo detalja, godina proizvodnje pri kupnji igra manju ulogu, a više pažnje valja posvetiti provjeri stanja konkretnog motocikla.


Provjera

Da bi ER-5 na tržite izišao s konkurentnom cijenom, nerijetko su posljednju riječ u proizvodnji imali ljudi s crvenim olovkama što se odrazilo i na završnoj obradi te kvaliteti materijala. Osim toga, budući da je sloj laka izuzetno tanak, često se događa da korodira okvir. Prednja vilica i stražnji amortizer su od mekše vrste, a njihove se preinake mogu ocijeniti pozitivnima. Također, sajle gasa lako pucaju, a sustav za rashlađivanje ne brtvi uvijek potpuno. Katkad procure i semerinzi na prednjoj vilici. Sve u svemu, da bi se ustanovili potrošenost te tragovi padova, potreban je temeljit pregled, posebice stoga što su taj model rado koristili i autoškole i vozači početnici.


Razvoj modela

1996. Uvođenje modela (tip A/B)


     

 
Već u početku mali se vjetar odlikovao upravljivošću, ali nije imao pokazivač količine goriva.
Veseli dvocilindarski motor u ono je vrijeme već bio stari poznanik

1998.
(tip A2/B2) Izmijenjena poluga prednje kočnice (izgled), pojačan stražnji dio okvira, obujam spremnika goriva smanjen sa 16 na 15 litara


     

 
Prva decentnija njega modela uslijedila je poslije dvije godine: pojačan stražnji dio okvira,
pokazivač količine goriva, podesive ručne poluge te smanjenje obujma spremnika
jednu litru poboljšali su prianjanje koljena uz spremnik
te upotrebljivost u svakodnevici i vožnju sa suputnikom

1999.
(tip A3/B3) Otpada dodatna zaštita kotača pa se zato mijenja dužina motocikla

2001.
(tip C1/D1) Novi spremnik goriva sa 17 litara obujma, izmijenjen poklopac spremnika, bolje tapecirano sjedalo, izmijenjen amortizer, stražnji kraj okvira, sigurnosna bravica na okviru, prednja vilica i kočni sustav


Godine 2001. stižu neke decentne izmjene. Tako su izmijenjeni spremnik goriva, sjedalo, stražnji kraj okvira, amortizer, teleskopska vilica te prednja kočna čeljust


2003.
(tip C3) Automatska funkcija dnevnog svjetla, uklonjen prekidač svjetala

2004.
(tip C4P) Vrijednosti ispuha ispunjavaju nove zakonske norme, dodatni katalizator, jače opruge u vilici



2006.
Nema tehničkih izmjena, posljednja službena godina prodaje, cijena u Hrvatskoj 39.616 kuna


Akcije


ER 500 A1
(broj okvira JKAER500AAA000001 do 008608)
ER 500 B1 (broj okvira JKAER500ABA000001 do 008608)
S punim spremnikom goriva može se dogoditi da se benzin izlije kroz odušak na poklopcu. Na tim motociklima izmijenjen je spremnik goriva.


Stanje na tržištu

Na hrvatskom tržištu ER 5 slovi za stabilnu investiciju. Kao novom motociklu, u tadašnje vrijeme, prodajna cijena od oko 39.000 kuna bila je više nego fer, jer je bila uvelike niža od cijene njegovih konkurenata. Rabljenih je u javnoj ponudi poprilično malo, jer prije nego što motocikl uopće stigne do nekog oglasnika, proda se između poznatog prodavatelja i kupca. Donja granica cijene se kreće oko 15.000 kuna, a novija godišta, primjerice od 2002. godine pa nadalje, stoje od 20.000 kuna pa naviše. Iako je bilo za očekivati da će ga noviji model ER-6 n istisnuti s tržišta, to se još nije dogodilo.


Mjerenja

Vozna svojstva

Najviša brzina 175 km/h

Ubrzanja

0-100 km/h 5,6 s
0-140 km/h 11,4 s

Elastičnost

60-100 km/h 6,7 s
100-140 km/h 8,8 s

Potrošnja 4,1-5,3 l/100 km - magistralna cesta







Kawasaki ER-5 1997
Kawasaki ER-5 1997

Kawasaki ER-5

údaje

Obujam: 499 cm3

Snaga: 50 k (36 KW) 8500 rpm

Okretni moment: 45 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 280 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 160 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 110/70 - 17

Stražnja guma: 130/70 - 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 178 kg

Maksimalna brzina: 160 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)