Motorevija
PRETRAGA
2011-07-14
Bookmark and Share

Povijest modela
Kawasaki GPz 500 S

Godine 1986. godine na sajmu IFMA u Kölnu predstavljeni GPZ 500 S trebao je popuniti rupu na tržištu: mali dvocilindarski motocikl koji zahvaljujući kontrabalansnoj osovini radi s izuzetno malo vibracija, a postiže gotovo 200 km/h. Sve u svemu, u prvim usporednim testovima s yamahom RD 350 kawasaki je nagurao do 195 km/h. U odnosu na slične četverocilindarske motocikle, sa svojih 196 kg nije nudio nikakve prednosti. Sam čelični okvir bio težak je 16,5 kg, a ipak se Japancima koncepcija sportski orijentiranog univerzalnog motocikla isplatila.

Početnici su se na kupnju odlučivali zbog lake voznosti i učinkovitog kočnog sustava. Malo iskusniji vozači radovali su se povoljnoj mogućnosti otvaranja pune snage motora sa 27 na 34,5 ili 60 KS zamjenom šibera i/ili poklopaca rasplinjača. Tako je Kawasaki do 1989. godine, kad se na tržištu pojavio konkurent suzuki GS 500 E, prodao GPZ 500 S u zavidnoj količini. Jedina spomena vrijedna prerada modela dogodila se 1994. godine, a tom izmjenom kotača i kočnog sustava GPZ je postao još upravljiviji.


Provjera

Stražnja bubanj-kočnica, koja je ugrađivana u modele do 1993. godine, svojim agresivnim učinkom plašila je mnoge vozače. Privikavanje je potrebno i na nervozno ponašanje motocikla na malim kotačima, od 16 cola, te na veliki moment uspravljanja pri kočenju u zavoju, koji se pojavljivao s njima. Uvođenje disk-kočnice straga i uporaba kotača od 17 cola popravila je vozne karakteristike. Tko ima dovoljno novca, može kupiti (i bolje će proći) model koji se proizvodi od 1994. godine.

Mogući nedostaci identični su na oba modela: potencijalni kupac pozornost bi trebao obratiti na oplate motocikla - tu se, naime, može dogoditi da popucaju nosači na bočnim oplatama. To oštećenje pojavljuje se zbog stalno prisutnih finih vibracija. Moguće je i oštećenje nisko ugrađenog bug-spojlera pri kontaktu, na primjer, s povišenim rubom kolnika. Nekakvi tipični tehnički nedostaci na GPZ-u u dugom nizu godina nisu se iskristalizirali. Iako je maraton test na 40.000 km pokazao da je GPZ 500 S spreman za obnovu (tarne površine cilindara i klackalice ventila potrošene, bregaste osovine i par zupčanika pete brzine pokazuju jasne znakove potrošenosti, brtvene su površine ventila natučene), svejedno se pitamo radi li se ovdje samo o motociklu koji služi za odlazak u trgovinu. Naravno da ne. Ni kasnije nismo mogli čuti glasne negativne kritike o motociklu, ni od servisnih radionica, a ni od vlasnika.


Prilagodba

GPZ 500 S i s kotačima od 17 cola pomalo je nervozan što se tiče voznih karakteristika. Više mira u vožnji postići ćete ugradnjom guma dunlop sportmax. Preporučljive su i gume bridgestone BT 45, koje su po pitanju hvatljivosti iznad dunlopa. Kočni je učinak malog kawasakija s originalnim kočnim oblogama nenadmašan, ali su zato zamjenske obloge cijenom nešto povoljnije. „Normalni“ će vozači podešenošću elemenata ovjesa biti zadovoljni, jedino će sportski orijentirani, koji su skloni jačem kočenju, morati posegnuti za progresivnijim oprugama prednje vilice od firmi Wilbers ili White Power. Nosači bočnih ogledala dosta su kratki, pa su vlastite ruke jedino što u njima vidite. Slaba je ponuda zamjenskih ogledala s dužim nosačima pa se tu stanje i ne može pretjerano popraviti. Tu jedini spas nude ogledala s modela GPX 600 R ili GPZ 900 R. Ne pretjerano visokim vozačima na duljim vožnjama prednji spojler-vjetrobran dodatno će rasteretiti vratne mišiće, a tu u obzir dolaze vjetrobrani firme MRA ili JF Motorspor. GPZ, koji je proizvođen u nekoliko zatvorenih verzija, do punog ili željenog broja snage od 27, 34, 50 ili 60 KS dolazi jednostavnim kombinacijama šibera i poklopaca rasplinjača.


Razvoj modela

1987. Uvođenje modela (tip EX 500 A1) s kotačima od 16 cola, sprijeda jedan disk, straga bubanj



1988.
Sprijeda dvostruki diskovi s jednoklipnim kočnim čeljustima (prije dvoklipna čeljust), tip EX 500 B1



1994.
Tip EX 500 E1: kotači od 17 cola, disk-kočnica straga, prednje dvoklipne kočne čeljusti, modificirane oplate


 

1997.
Prerada (tip EX 500 E4): sekundarni zračni sustav KCAS (Kawasaki clean air system), izmijenjeni rasplinjači

1999.
Uklanjanje dodatne stražnje zaštite kotača (dužina motocikla 2095 umjesto 2115 mm)

2003.
Tip EX 500 E 10: isporuka s punom snagom od 60 KS serijska, 34 KS moguće po želji (dotad obratno). Od 1997. nije se promijenilo previše toga, krajem godine rasprodaja preostalih motocikala poslije prestanka proizvodnje


2003. - posljednja službena godina prodaje: osim promjena u boji,
posljednjih se godina nije puno promijenilo na GPZ-u 500 S.
Mali porast cijene tijekom više godina proizvodnje nije puno naštetio prodaji

Stanje na tržištu


Ovaj je kawasaki svoje poklonike već s prvim modelima našao i na hrvatskom tržištu, pogotovo među ne previše sportski ambicioznim vozačima, koji su se ipak odlučili za sportski izgled motocikla, ali i među vozačima početnicima. Nerijetko se može vidjeti i u vlasništvu pripadnica ljepšega spola. To je dosta dobar motocikl za vozače koji nemaju pretjerano velike zahtjeve, a na motocikl ne namjeravaju potrošiti preveliku količinu novca. Prvi modeli kawasakija s kotačima od 16 cola od 1987. do 1994. godine prodaju se po cijeni od 7000 do 13.000 kuna. Modeli poslije 1994. godine, odnosno noviji i nešto atraktivniji modeli s kotačima od 17 cola i nekim preinakama, nešto su skuplji, ali ne previše. Na cijenu najviše utječu godina proizvodnje i opće stanje motocikla, a ne toliko dorade na njemu iz 1994. godine. Cijena modela iz 1994. do 2003. kreće se od 13.000 do 22.000 kuna.


Mjerenja (model sa 60 KS)

Najviša brzina solo (sa suvozačem) 182 (169) km/h
Ubrzanje 0-100 km/h solo (sa suvozačem) 5,3 (6,6) s
Elastičnost 60-140 km/h solo (sa suvozačem) 22,1 (31,5) s
Potrošnja na 100 km 5,1 do 10 l






Kawasaki GPZ500S 1994-
Kawasaki GPZ500S 1994-

Kawasaki GPZ500S 1994-

údaje

Obujam: 449 cm3

Snaga: 60 k (44 KW) 9800 rpm

Okretni moment: 46 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 270 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 230 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 110/70 - 17

Stražnja guma: 130/70 - 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 179 kg

Maksimalna brzina: 190 km/h

Kawasaki
Kawasaki GPZ500S 1989-1993
Kawasaki GPZ500S 1989-1993

Kawasaki GPZ500S 1989-1993

údaje

Obujam: 449 cm3

Snaga: 60 k (44 KW) 9800 rpm

Okretni moment: 46 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 270 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 130 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 100/90 - 16

Stražnja guma: 120/90 - 16

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 180 kg

Maksimalna brzina: 185 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki Z 1000 SX (2011.) KTM 690 Duke Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Gilera Runner 50 SP BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FZ8/fazer 800 KTM RC-8 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)