Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Povijest modela
Kawasaki KLE 500

Tko sjedi na dvije stolice, mora biti izdržljiv. Isto je i s kawasakijem KLE 500, koji se već 16 godina brani od svake ladice za spremanje. Terenski model tipično s prednjim kotačem od 21 cola te terenskim gumama u terenskoj vožnji ipak ne daje pretjerano dobru sliku: prevelika masa, nedovoljna izdržljivost vilice i amortizera. Ne prolazi ni kao putnički motocikl. Sjedalo je preusko i premekano, a spremnik sa 15 litara obujma ograničava doseg motocikla na 150 do 200 km. Sportaša kod KLE-a nalazimo jedino u obiteljskoj povijesti. On, naime, ima isti motor kao GPZ 500 S, ali se od 1996. mora zadovoljiti sa žilavih 48 KS. To 500-tku ne sprečava da se udomaći kao živahan motocikl za regionalne ceste, odnosno da ga s pravom nazivamo funbikeom.

Prije svega se manje iskusni vozači raduju jednostavnosti upravljanja i uspravnom položaju sjedenja. Osim toga, mnogima se sviđaju stabilnost u vožnji i preciznost upravljanja, ali ne i za cestovnu uporabu premekana vilica i tupa prednja kočnica kojoj nedostaje agresivnosti. Usprkos manjim nedostacima, KLE 500 spada u dobar izbor rabljenog motocikla, jer se nije dokazao samo prisutnošću na tržištu, nego i svojom pouzdanom dvocilindarskom tehnikom.


Provjera

Kao „oldie“ u Kawasakijevom programu, KLE 500 spada u zrelije motocikle. Tipični nedostaci su rijetki i ograničavaju se u većini slučajeva na modele napravljene prije 1994. godine.

Motor: na prijašnjim modelima najčešće se pojavljuju problemi s mjenjačem, koji povremeno zna zaglaviti, dogodi se da iskaču brzine, a problema ima i s polomljenim nosačima ispušnih cijevi. Na modelima proizvedenima do 1994. godine kvar na natezaču lanca razvoda motora nije nikakvo čudo.
Rasplinjač: omiljeni su Dynojetovi kitovi za rasplinjače, koji ujedno povećavaju i snagu motora.
Stražnji amortizer: ublaženje često uvelike nestaje već poslije 20.000 km.
Prednja vilica: tvornički ima preslabe opruge, što zahtijeva ugradnju progresivnijih.
Korozija: obrada je na nekim mjestima zanemarena, treba voditi računa o koroziji na spremniku goriva, okviru i ispušnom sustavu.
Kočnice: provjeriti treba prednji disk na uvijenost, a posebno ako je motocikl prešao više kilometara.


Razvoj modela

1991. Uvođenje KLE-a 500 (tip LE 500 A) s izborom od 50 ili 27 KS



1993. Prerađen mjenjač, da bi se odstranilo već kritizirano iskakanje iz brzina

1994.
Decentni face-lift s novooblikovanom gornjom oplatom, bolje tapecirano sjedalo te poboljšan natezač lanca razvoda, novi osnovni motor je dobro podešen

1996.
Prerađen rasplinjač, zračni filtar te ispušni top radi ispunjenja strožih normi o zvuku i ispuhu, duži prijenosi u mjenjaču, maksimalna snaga opada na 48 KS

1997
. Novi sekundarni zračni sustav

1999.
Odstranjuje se produžetak stražnje zaštite kotača, za suvozača pomoćni rukohvati umjesto remena

2003.
Automatska funkcija dnevnog svjetla

2004.
KLE 500 više nije u Kawasakijevom programu

2005.
Povratak u program, 45 KS, neregulirani katalizator za ispunjavanje norme Euro 2 , novooblikovane oplate s dvostrukim svjetlom, izmijenjen kokpit, modificirano sjedalo te prerađena prednja vilica (tip LE 500 B1H/ B1P)



2007.
cijena za Hrvatsku 42.652 kune


Stanje na tržištu

Godinama u vrhu prodaje u Hrvatskoj, KLE je na ovim prostorima stekao gotovo kultni status. Vole ga i stari i mladi, i početnici i povratnici. Cijena novog uvijek se kretala negdje oko 40.000 kuna, a za novije primjerke rabljenih, kad platite pet posto poreza na promet i obavite nekakav detaljniji servis, gotovo ćete izdvojiti jednako toliko. Prvi primjerci KLE-a iz 1991. pa sve 1994. godine sve su rjeđi i koštaju od 13.000 kuna pa nadalje. Najbogatija je ponuda modela proizvedenih 2002. do 2004. godine. Cijene jako variraju - od 22.000 do 30.000 kuna za 2002. te 26.500 do 35.000 kuna za modele proizvedene 2004. godine.


Mjerenja
Vozna svojstva
Najviša brzina 168 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 5,8 s
Elastičnost
60-120 km/h 13,7 s
Potrošnja 4,8-7,1 l/100 km - magistralna cesta





2011-07-28 13:15:01

Vozio sam ovaj motor sedam godina i mogu reći uglavnom pohvale na njegov račun. Uložio sam malo u dodatnu opremu koja je poboljšala doživljaj motora. Autonomija je daleko veća nego što navodi autor ovog teksta pa otpada primjedba o premalom rezervoaru. Nikada nisam imao niti najmanji kvar uz redovno održavanje u ovlaštenom servisu. I kada sam ga prodavao izgledao je poput novog, što govori i o besprijekornoj, naravno japanskoj, kvaliteti izrade. Preporuka svima koji žele neopterećeno uživati u cruiserskoj vožnji bez ikakve bojazni od kvara ili sličnih mušica kojima obiluju neki konkurentski proizvodi, koje će novinari čak i bolje ocjeniti. ALi motor nije za jedan dan ili jedan test. Onaj tko ga kupi treba ga i imati, a ovaj je motor savršen prijatelj.

Kawasaki KLE500 2005-
Kawasaki KLE500 2005-

Kawasaki KLE500 2005-

údaje

Obujam: 498 cm3

Snaga: 45 k (33 KW) 8300 rpm

Okretni moment: 41 Nm @ 7500rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 230 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 90/90 - 21

Stražnja guma: 130/80 - 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 181 kg

Kawasaki
Kawasaki KLE500 1991-
Kawasaki KLE500 1991-

Kawasaki KLE500 1991-

údaje

Obujam: 498 cm3

Snaga: 50 k (36 KW) 8500 rpm

Okretni moment: 45 Nm @ 6500rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 230 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 90/90 - 21

Stražnja guma: 130/80 - 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 178 kg

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)