2011-07-08
Bookmark and Share

Povijest modela
Suzuki Bandit 650

Trebao je biti potpuno drukčiji i bolji od uljno-zračne legende, no ispalo je ispod očekivanja. Je li banditu 650 ipak nedostajalo malo više odvažnosti od njegova prethodnika obujma 600 ccm?
Iako je na gotovo cijelom europskom tržištu cjenovno deklasirao konkurenciju, u Hrvatskoj nije bilo tako. Čak 60.900 kuna za verziju s poluoplatom tad je bilo malo previše, pogotovo što je svježa yamaha FZ6/fazer tad nudila puno više tehnike, snage i modernijeg dizajna.

Činilo se da bandit 650 ne čeka svjetla budućnost na ovim prostorima, no onda je napokon korigirana i cijena - na oko 53.000 kuna - što je kasnije popravilo i ponudu rabljenih.
Radi se o odličnom motociklu koji ima više vrlina nego mana - putne karakteristike, smještaj suvozača te neproblematična vozna dinamika koja izrazito pogoduje početnicima. Ipak, banditova je najveća prednost u usporedbi s konkurencijom bomba od motora. Okretnog momenta ima napretek, i to tamo gdje je najpotrebnije - u nižim okretajima.



Već godinu dana kasnije jednom od posljednjih mohikanaca zračno-uljne koncepcije došao je kraj. Bandit je 2007. predstavljen s novim motorom koji se hladi tekućinom, snage 86 KS, i s - normom Eurom 3. Zadržao je tipični, prepoznatljivi izgled, kao i svestrane kvalitete koje su godinama oduševljavale njegove poklonike, no jedno se nije moglo prešutjeti - 250 kg spremnih za vožnju ipak je previše za motocikl srednje klase.


Provjera

Općepoznato je da zračno-uljno hlađeni motor (model WVB5), kojem je obujam povećan sa 599 na 656 ccm, glasi za čvrstu i pouzdanu cjelinu. No, treba ukazati i na oprez. Naime, predviđena je kontrola ventila svakih 12.000 km, a onaj tko se ne pridržava tog intervala, može upasti u gadnu „gabulu“. Ako ventili nisu podešeni, može doći do lančane reakcije koja počinje od motora, koji se gasi na praznom hodu, pa do nagorijevanja ventila, ispiranja cilindara gorivom i konačno - kvara radilice, tj. njezinih ležajeva. Stoga pri kupnji rabljenog obavezno provjerite posjete prijašnjeg vlasnika servisu.
Inače, uz redovito i pedantno održavanje taj motor nerijetko prelazi i više od 100.000 km - kvaliteta koju njegov vodeni nasljednik (WVCJ) tek treba dokazati.


Razvoj modela

2005. Prva godina bandita u poluoklopljenoj i goloj verziji s motorom obujma 656 ccm, snaga - 78 KS. Najvažnije su izmjene u usporedbi s modelom 600 pet njutnmetara okretnog momenta više, niža kompresija (10,5:1 umjesto 11,3:1), kraći spremnik goriva, sjedalo varijabilne visine, novi kotač s diskovima sprijeda, instrumenti s digitalnim pokazivačem brzine.


     

   

2006.
Izmjena u bojama i mogućnost doplate za ABS. Poseban model bandit 650 S touring special s ugrađenim sustavom kofera i topcaseom.

2007. Detaljna dorada i izmjene: motor hlađen tekućinom, snaga 86 KS, masa motocikla raste 22 kg (ukupno na 250 kg), elektronsko ubrizgavanje goriva, novi ispušni sustav prilagođen Euru 3, regulirani katalizator. Na okvir se ugrađuju dodatna pojačanja radi bolje stabilnosti, a novi su i četveroklipni kočni sustav sprijeda te diskovi promjera 310 mm (prije 290 mm). Straga montiran kotač širih dimenzija (5 umjesto 4,5 cola), mogućnost podešavanja ručice spojke, spremnik goriva smanjen sa 20 na 19 litara. Glavni nožni oslonci dolaze u seriji. Cijena za 2008. u Hrvatskoj je 53.820 kuna, a S-verzija 55.330 kuna.


Vodeni svijet - zbog prilagođavanja normi Euro 3 legenda o uljno-zračnoj koncepciji morala je u zaborav. Osjetno poboljšanje - kočni sustav s četiri klipa i diskovima promjera 310 mm

 

2008.
Prvi put je u ponudi i potpuno oklopljena verzija bandita - GSX 650 F. Cijena - 56.000 kuna.



2010.
Lagani redizajn modela


Stanje na tržištu

Zlatna vremena bandita definitivno su za nama. Nekad je njegov status među motociklima bio kao status VW golfa III među automobilima - roba koja je sama pronalazila put do kupca, i to po čvrstoj cijeni. Sad to više nije tako.

Prva serija bandita 650 iz 2005. kreće se od 30.000 do 40.000 kuna, ovisno o generalnom stanju, dok je model s tekućinom hlađenim motorom još iznimno rijedak kao rabljeni. Njegova „rabljena“ vremena tek dolaze, jer je prodaja novih u posljednje dvije godine povećana.


Mjerenja

Najviša brzina 205 km/h (na instrumentima 216 km/h)


Ubrzanja
0-100 km/h 3,8 sekundi
0-140 km/h 6,9 sekundi

Elastičnost
60-100 km/h 4,4 sekunde
100-140 km/h 5,1 sekundu
140-180 km/h 7 sekundi

Potrošnja od 4,7 do 5,8 l/100 km





Suzuki GSF650 Bandit 2005-
Suzuki GSF650 Bandit 2005-

Suzuki GSF650 Bandit

údaje

Obujam: 656 cm3

Snaga: 77,5 k (57 KW) 10100 rpm

Okretni moment: 59,2 Nm @ 7800rpm

Prednja kočnica: 290 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17

Stražnja guma: 160/55-ZR17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 201 kg

Maksimalna brzina: 207 km/h

Suzuki
Suzuki Bandit 650 2007-
Suzuki Bandit 650 2007-

Suzuki GSF650 Bandit

údaje

Obujam: 656 cm3

Snaga: 86 k (63 KW) 10500 rpm

Okretni moment: 62 Nm @ 8900rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 215 kg

Maksimalna brzina: 207 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki SFV650 Gladius 2009 KTM 690 Duke Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Yamaha YZF-R6 2008- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Hyosung GT 250 R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF 600 S Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)