Autokreso
Autokreso
2010-08-19 , Autor: Jörg Lohse i Karsten Schwers, Slike: Froberg, Jahn, Lohse
Bookmark and Share

 

  Ovaj tekst sastavni je dio web kataloga - Vodiča za kupnju rabljenih 2011.




Naši su testovi guma oduvijek bili jedinstveni. Ovaj smo put Francusku zamijenili Italijom, sportske gume sport-tourinzima, a hondu fireblade suzukijem banditom 1250. Otkrivamo vam ključne spoznaje.

 Motogalerija Test sport touring guma
Kako bi testirali gume, napravili smo Giro d'Italia na motociklistički način.

Koliku kilometražu godišnje prelazi prosječan vozač motocikla? Prema nekim europskim statistikama ta je brojka 4900 kilometara. Naravno, uvijek ima „putnika“ koji će u jednoj turi odvaliti tu cifru, ali ima i onih koji izrazito skromno okreću brojčanik prijeđenog puta na instrumentima svojih ljubimaca.
Gledajući taj prosjek, Motorradov testni tim odlučio je ove godine sa sedam aktualnih sport-touring guma - avon storm 2 ultra, bridgestone BT-023, continental road attack, dunlop roadsmart, metzeler Z6 interact, michelin pilot road 2 i pirelli angel ST - odvesti Giro d'Italiju. „Čizma“ je prevezena uzduž i poprijeko počevši od jezera Garda, Pise, Rima, Napulja pa preko Messine do Sicilije. Put prema nazad vodio je suprotnom stranom, preko Firenze, Bologne i Padove. Dakle, 4500 km u deset dana, u što je naravno uključeno i testiranje na stazi. Test je podijeljen u četiri dijela - cesta na novim gumama, potrošnja, mokra podloga te cesta s gumama nakon 4500 km. Prenosimo vam ključne impresije.

Test na cesti - nove gume

 Motogalerija Test sport touring guma

Gledajući iz „pogrešnog“ aspekta, ovaj dio testa guma mogao bi se komentirati na sljedeći način: nemaju gume problem, nego motocikli.

Na zavojitim cestama naša testna flota sastavljena od Suzukijevih bandita 1250 često je osloncima za noge i glavnim stajnim nožicama strugala po asfaltu. I u tom rizičnom trenutku gume su nudile dovoljne rezerve da bi se vozač još osjećao potpuno sigurno. Dakle, rezerve su uvijek postojale.
Sportsko-putne gume posljednjih generacija postale su vrlo sportski orijentirane, ali s jednom bitnom razlikom - puno su trajnije od sportskih.





Ni jedan od sedam pneumatika kao novi ne iskazuje neke kapitalne nedostatke, a razlika između pobjednika i „lampaša“ je samo 17 bodova.
Recimo, avon storm 2 jednako je upravljiv kao i bridgestone BT-023, metzeler Z6 interact ili pak pirelli angel ST, a glede preciznosti upravljanja čak je i ispred michelina pilota roada 2.
Kao i na prethodna dva testa, i ovaj se put raspravljalo o michelinovom brzom padanju u zavoj. Tendencija je očita, no iskusniji se vozači na to jako brzo privikavaju. Kasnije kretnje postaju uglađene i nježne, a motocikl vozi linijama prolaska nalik na one kojima idu sportaši. Nije ni čudo da takva voznost michelin vodi do najboljeg rezultata u poglavlju upravljivosti.
Drukčije je u segmentu preciznosti upravljanja i stabilnosti u nagibu, a na kraju zapravo sve ispadne stvar ukusa. Recimo i to da ni jednom od testnih vozača michelinova vozna dinamika nije smetala. Dapače, svi su o njemu pričali u superlativima.

Kako se u tome svemu snašao nasljednik BT-021? Novi Bridgestoneov BT-023 prvi je dio testa zaključio puno bolje nego prijašnja generacija. Njegovo ponašanje u vožnji je puno odmjerenije i neutralnije, što je značajan iskorak.

Zaključak
Prvi izbor za cestu je conti road attack 2, koji iza sebe ostavlja čak i veličine poput dunlopa roadsmarta i pirellija angela ST. Dominira u poglavlju upravljivosti i preciznosti, a u ostalim je kategorijama manje-više izjednačen s konkurencijom

1/7 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/7




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda Crossrunner (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki KLR650 / R Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2008- KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 750 (2011.) Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Honda VFR 800 2003- Triumph Daytona 675 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki W 800 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Honda VFR 1200 F Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda VTX 1800 Honda CB 1300 2008