2011-11-26
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha FJR 1300 A

Greške se mogu dogoditi, čak i Motorradovim urednicima. Osobito kada je čovjek vođen posebno naglašenom željom. Tako se u Motorradovom katalogu 2003. moglo pročitati: ″Za turera netipičan kratak mjenjač je povećan za šesti stupanj prijenosa. On smanjuje broj okretaja, a tako i potrošnju na dužim tranzit-etapama.″

Kako smo i rekli, ovo je ostala samo želja jer je model 2003. yamahe FJR 1300, tip RP08 s trake izašao isto kao i prvobitni model 2001. tip PRO4 (godina proizvodnje 2001-2002) s petobrzinskim mjenjačem. To se do dan-danas nije promijenilo. Tako si vozači FJR-a još uvijek priželjkuju šestu brzinu jer čak u vožnji po običnim cestama noga na polugi mjenjača dođe u iskušenje da prebaci u viši stupanj, no sve to odrađuje u prazno. FJR 2003. s posebnom oznakom ″A″ je pri doradi modela dobila od kupaca jednako priželjkivan ABS koji je u toj cjenovnoj klasi postao standardom. Osim toga, konstruktori su produžili električno podesiv vjetrobran te su izmijenili njezin nagibni kut. Za jednog turera te mase izuzetno kruto podešen ovjes dobio je komforno podešenje.

Godinu dana kasnije 2004. su kod yamahe interne oznake tipa RP11 koferi u boji motocikla spadali u serijsku opremu, a prije toga su se mogli dobiti samo uz nadoplatu kao originalna oprema. Ugrađena je i nova pumpa za gorivo. Osim nedostatka overdrivea na tom odličnom kardanskom tureru nema drugih tema za žaljenje. FJR je neovisno o godini proizvodnje siguran i u svakom pogledu uspio motocikl koji je zahvaljujući svom kompaktnom i elastičnom, jakom četverocilindarskom motoru sa 140 KS te 134 Nm okretnog momenta kao i dobrim vozno dinamičkim osobinama prerastao u idealnog putnika za sportski aktivne skupljače kilometara. Malo motocikala zrači takvom suverenošću te je usprkos masi od 290 kilograma tako priručan i lagan za vožnju. Po vanjštini se FJR u godinama proizvodnje gotovo i nije promijenio, već samo po tehničkim rješenjima. Tako je primjerice ugrađena automatika, a model je nazvan FJR 1300 AS (od 2006. godine). Vjernost liniji kupci rabljenih znaju cijeniti. I bez šeste brzine mudro je odlučiti se za FJR.


Provjera



Većinu FJR-ova vlasnici dobro održavaju te je vožena u turing stilu. Ružni tragovi potrošenosti ili tehnički defekti su rijetki. Više vlasnika tipa PR04 se žalilo na povećan razvoj topline motora u predjelu spremnika goriva pa je Yamaha tom problemu doskočila na modelu 2003. tako da je ispod spremnika ugradila više izolacijskih slojeva. Kako bi se uvjerili u besprijekornost motora, trebate napraviti probnu vožnju. Prema navodima servisera pojedine su FJR-ke imale problema s vodilicama ventila tako da uz motor mora biti predočena uredno ispunjena servisna knjižica u kojoj su zabilježeni svi servisi i popravci. Kad je riječ o servisima, svakih 10.000 km na red dolaze troškovi od 1000 do 2000 kuna, a kod podešenja ventila svakih 42.000 kilometara uz to ide i dodatnih 1000 kuna. Ako je sve uredno te ako cijena odgovara, a potrošni materijal je u uobičajenim granicama, novac uložen u FJR sigurna je investicija.


Razvoj modela

2001. Uvođenje modela FJR 1300 na tržište, tip RP04, u srebrnoj, crnoj i plavoj boji

2003. FJR 1300 A, tip RP08, na tržište dolazi s ABS-om i sustavom protiv krađe, prednji pokazivači smjera su integrirani u oplate, dodatno odlagalište prtljage u oplatama, vjetrobran je produžen za 40 mm te je promijenjen njegov kut, elementi ublaženja su podešeni komfornije, promjer prednjih diskova raste sa 298 mm na 320 milimetara, modifikacije na pumpi goriva

2004. Tip RP11 se radi i bez ABS-a, serijski sustav kofera, nova pumpa goriva s integriranim regulatorom pritiska

2006. Uvođenje modela s automatskom spojkom pod nazivom FJR 1300 AS. I dalje raspoloživa verzija 1300 A


 

2008.
Izmijenjen kočni sustav i regulacija ABS-a, jače učvršćeno vjetrobransko staklo, poboljšan položaj ručica upravljača. Cijena za Hrvatsku 114.690 kn

2009. Promjena boja, cijena s automatskim mjenjačem (oznaka AS) 132.900 kn


Stanje na tržištu

FJR 1300 kao gost oglasnika za prodaju pojavljuje se tek unazad dvije do tri godine. Razlog nije njegova nekvaliteta, već prijašnja pomama za sportskim i sport-touring motociklima koji su ipak držali primat na tržištu.

Sada je situacija drukčija i kao novi motocikl, unatoč godinama u koje je ušao, predstavlja pravu konkurenciju BMW-ovim tourerima, te Hondinom pan europeanu, jer je osjetno jeftiniji. Rabljene yamahe FJR 1300 od 2002. godine mogu se pronaći od 47.000 kuna, dok kod novijih treba računati na cijenu od 60.000 kuna naviše.


Mjerenja
Najviša brzina km/h 245

Ubrzanja
0-100 km/h 3 s
0-140 km/h 4,9 s

Elastičnost
60-100 km/h 4,1 s
100-140 km/h 4,1 s

Potrošnja od 5,6 do 7,8 l/100 km







Yamaha FJR1300

Yamaha FJR1300

údaje

Obujam: 1298 cm3

Snaga: 140 k (104 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 134 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 282 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 25 l

Dužina: 251 kg

Maksimalna brzina: 242 km/h

Yamaha
Yamaha FJR 1300 AS

Yamaha FJR 1300 AS

údaje

Obujam: 1298 cm3

Snaga: 144 k (106 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 134 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 282 mm mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 25 l

Dužina: 242 kg

Maksimalna brzina: 246 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) KTM 690 Duke Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660X Suzuki SFV650 Gladius 2009 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Shiver 750 GT BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha YZF-R6 2008- BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha YZF-R6 2006-2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Gilera Runner 50 SP Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)