Autokreso
Autokreso
Book
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha Tmax 500

Ovo je s pravom slavljenička godina za T-max. Ovaj izvrsni maksi skuter svjetlo dana ugledao je 2001. godine i zapravo utrao put ovoj klasi i modelima drugih proizvođača koji su ga slijedili. T-maxovih 500 ccm, 40 KS i gotovo 160 km/h najviše brzine osvojili su naklonost tržišta gotovo u trenu, pa je i prodaja od početka bila dobra. S pravom, jer je Yamahin recept bio zaista odličan omjer sportskih karakteristika koje su podsjećale na motocikl te ergonomije i udobnosti putnog skutera. Prisjetimo se, 2001. svi smo više bili naviknuti na motocikle nego na skutere velikog obujma i bilo je potrebno pažljivo razbijati predrasude. Kombinacija sporta i udobnosti bila je jedan od načina, posebno zato što cijena novog modela nije bila niska, a kupci su morali tek shvatiti da se taj novac isplati uložiti u veliki skuter, umjesto u motocikl srednje klase.

     
     

 

Prvi model T-maxa zasnovan je na čeličnom okviru i rednom dvocilindrašu koji je zapravo imao tri klipa, od kojih jedan za uravnoteženje. Zato je T-max poznat po linearnom ubrzanju bez vibracija u bilo kojem režimu. Da bi se postigli željena najviša brzina i međuubrzanja, klasični variomat s remenom uparen je s dodatnom transmisijom preko dva lanca, a sve zajedno pospremljeno je u standardno kućište variomata. Nadalje, stabilan okvir upotpunjen je potentnim elementima ovjesa te kočnicama dovoljno kapacitetnima da se nose s njegovom masom i brzinom. Yamaha je taj model stalno poboljšavala, pa je od 2005. motor opremljen ubrizgavanjem, povećan je prednji kotač, a moglo ga se naručiti i s ABS-om.

Nakon sedam godina i 100.000 prodanih primjeraka u Europi došlo je vrijeme za temeljitu obnovu. Za 2008. godinu čelični okvir zamijenjen je aluminijskim, povećan je stražnji kotač, a dodani su elementi kočnica sa starijih modela R1. Motor sad zadovoljava normu Euro 3, a veći je i promjer prednje vilice - sad je 43 mm. Upravo takav skuter početkom 2009. godine završio je maraton test od 25.000 km u našoj mađarskoj redakciji bez ikakvih mehaničkih problema, što je dovoljna preporuka za kupnju. U slavljeničku godinu T-max ulazi u novim bojama i s posebnim modelom za obljetnicu – T maxom white maxom 500.

2007.


 

2010.




Povratne akcije


Povratna akcija bila je zbog porozne brtve na pumpi benzina, a modeli koji su bili opozivani su:

XP500A, tip SJ03, kod modela 5VU5/5VUB, broj okvira SJ034-000301 - SJ034-009113
XP500A, tip SJ05, kod modela 15B2/15B5, broj okvira SJ052-000301 - SJ052-004745


Stanje na tržištu

Yamahin T-max svakako je najpopularniji i najčešći maksi skuter na našim cestama. Njegove osobine i izgled donijeli su mu i prvo mjesto među skuterima u našem istraživanju Best bike 2009., a i kao rabljeni često je u oglasnicima. Tako je za model iz 2002. potrebno izdvojiti oko 26.000 kuna, za modele iz 2004. od 32.000 kuna naviše, za model iz 2008. godine prosječno 50.000 kuna, a za model iz 2010. 60.000 kuna i više.







Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Yamaha T-max 500
Yamaha T-max 500

Yamaha T-Max 2008

údaje

Obujam: 499 cm3

Snaga: 43,5 k (32 KW) 7,500 rpm

Okretni moment: 45 Nm @ 6,500rpm

Prednja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70-15

Stražnja guma: 160/60-15

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 200 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Kawasaki ER-6n/f Yamaha XJ6 2009 Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CB 1000 R BMW R 1200 GS (2010) Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660R Honda CBR 600 F (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha T-max 500 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia RS4 125 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Aprilia RS 125 Megelli sport 125 R BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha X-max 250 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Ducati Diavel (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki DL650 V-Strom Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR BMW K 1600 GT (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VTX 1800 Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia RSV 4 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF 600 S KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CBF125 Hyosung GT 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) BMW R1200GS 2007 KTM 690 Duke Yamaha SR125 1997- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Husqvarna SM 450R (SM510R) Ural 750 (2003) Honda CB600F Hornet 2007- Aprilia RS 50 Triumph Speed Triple (2011.) Honda CB 1300 2008 BMW K 1300 GT 2009 Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda CBR 125 R Harley-Davidson XR 1200 2008 Honda SW-T 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Ducati 848 evo (2011.) Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Triumph Daytona 675 Yamaha XJ6 (2010.)