Autokreso
Autokreso
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha Tmax 500

Ovo je s pravom slavljenička godina za T-max. Ovaj izvrsni maksi skuter svjetlo dana ugledao je 2001. godine i zapravo utrao put ovoj klasi i modelima drugih proizvođača koji su ga slijedili. T-maxovih 500 ccm, 40 KS i gotovo 160 km/h najviše brzine osvojili su naklonost tržišta gotovo u trenu, pa je i prodaja od početka bila dobra. S pravom, jer je Yamahin recept bio zaista odličan omjer sportskih karakteristika koje su podsjećale na motocikl te ergonomije i udobnosti putnog skutera. Prisjetimo se, 2001. svi smo više bili naviknuti na motocikle nego na skutere velikog obujma i bilo je potrebno pažljivo razbijati predrasude. Kombinacija sporta i udobnosti bila je jedan od načina, posebno zato što cijena novog modela nije bila niska, a kupci su morali tek shvatiti da se taj novac isplati uložiti u veliki skuter, umjesto u motocikl srednje klase.

     
     

 

Prvi model T-maxa zasnovan je na čeličnom okviru i rednom dvocilindrašu koji je zapravo imao tri klipa, od kojih jedan za uravnoteženje. Zato je T-max poznat po linearnom ubrzanju bez vibracija u bilo kojem režimu. Da bi se postigli željena najviša brzina i međuubrzanja, klasični variomat s remenom uparen je s dodatnom transmisijom preko dva lanca, a sve zajedno pospremljeno je u standardno kućište variomata. Nadalje, stabilan okvir upotpunjen je potentnim elementima ovjesa te kočnicama dovoljno kapacitetnima da se nose s njegovom masom i brzinom. Yamaha je taj model stalno poboljšavala, pa je od 2005. motor opremljen ubrizgavanjem, povećan je prednji kotač, a moglo ga se naručiti i s ABS-om.

Nakon sedam godina i 100.000 prodanih primjeraka u Europi došlo je vrijeme za temeljitu obnovu. Za 2008. godinu čelični okvir zamijenjen je aluminijskim, povećan je stražnji kotač, a dodani su elementi kočnica sa starijih modela R1. Motor sad zadovoljava normu Euro 3, a veći je i promjer prednje vilice - sad je 43 mm. Upravo takav skuter početkom 2009. godine završio je maraton test od 25.000 km u našoj mađarskoj redakciji bez ikakvih mehaničkih problema, što je dovoljna preporuka za kupnju. U slavljeničku godinu T-max ulazi u novim bojama i s posebnim modelom za obljetnicu – T maxom white maxom 500.

2007.


 

2010.




Povratne akcije


Povratna akcija bila je zbog porozne brtve na pumpi benzina, a modeli koji su bili opozivani su:

XP500A, tip SJ03, kod modela 5VU5/5VUB, broj okvira SJ034-000301 - SJ034-009113
XP500A, tip SJ05, kod modela 15B2/15B5, broj okvira SJ052-000301 - SJ052-004745


Stanje na tržištu

Yamahin T-max svakako je najpopularniji i najčešći maksi skuter na našim cestama. Njegove osobine i izgled donijeli su mu i prvo mjesto među skuterima u našem istraživanju Best bike 2009., a i kao rabljeni često je u oglasnicima. Tako je za model iz 2002. potrebno izdvojiti oko 26.000 kuna, za modele iz 2004. od 32.000 kuna naviše, za model iz 2008. godine prosječno 50.000 kuna, a za model iz 2010. 60.000 kuna i više.







Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Yamaha T-max 500
Yamaha T-max 500

Yamaha T-Max 2008

údaje

Obujam: 499 cm3

Snaga: 43,5 k (32 KW) 7,500 rpm

Okretni moment: 45 Nm @ 6,500rpm

Prednja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70-15

Stražnja guma: 160/60-15

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 200 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Yamaha
Yamaha MT-09 Tracer
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré BMW R 1200 GS (2010) Honda CB 1000 R Yamaha XT660R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha T-max 500 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera GP800 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha X-max 250 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki Bandit 650 2007- BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N Kawasaki Ninja 250 R Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Suzuki SFV650 Gladius 2009 Kawasaki ZX-10R (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki KLR650 / R Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW K 1600 GT (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Honda CB 600 F/ABS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) KTM 690 Duke Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Hyosung GT 250 R Yamaha TDM850 1996- Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda VTX 1800 Kawasaki W 800 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) BMW R1200GS 2007 Suzuki GSR 750 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda CBF 600 S Honda VFR 800 2003- Yamaha SR125 1997- Triumph Speed Triple (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Ural 750 (2003) Yamaha XJ6 (2010.) Triumph Tiger 800 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Husqvarna SM 450R (SM510R) Aprilia RS 50 Honda VT 750 Shadow Spirit Gilera Nexus 300 i.e.