2011-12-31
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha YZF-R6

Na yamahi YZF-R6 predstavljenoj 1999. godine razvojni tehničari oprostili su se od razmišljanja o svestranom motociklu kao što je bio njezin prethodnik thundercat. Umjesto toga znakovi su upućivali isključivo na sport, a na kraju je na svijet došla dotad najradikalnija 600-tka.

S motorom koji se vrti visoko (15.500), a i po razvoju zvuka bio je prva liga, gotovo do kirurški preciznih instrumenata i superupravljivosti, R6 u godini izlaska nije imao pravu konkurenciju. Stabilan ovjes, čvrst okvir, mala masa i istrenirane kočne komponente brzo su našli svoj put do srca „ložača“. Moglo bi se reći u rekordnom vremenu, jer je R6 ubrzo postao kult, negdje čak i veći od velikog prethodnika R1.

Ni najmanje ne umanjuje zanos činjenica da R6 ni u svakodnevici nije sportski motocikl koji će nam priređivati muke. Položaj sjedenja je i kod uobičajenih brzina još prihvatljiv, ali je zato suvozaču najbolje da ostane kod kuće.
To što ni jedan originalni R6 nije dostigao deklarirane vrijednosti proizvođača više je do Yamahine marketinške strategije nego do mehanike R6. Maraton test naših bratskih novina, PS-a, na 50.000 izdržao je bez veće problematike. Redovita njega od R6 čini motocikl koji je na listi „ložača“ još na prvom mjestu, s tim da nije važno je li novi ili rabljeni.


Provjera

Pri pregledu R6 u samom startu treba razjasniti je li i koliko često motocikl vozio po natjecateljskoj stazi. Učestale posjete stazi motoru su puno veći stres nego svakodnevica. Barem je tako opće pravilo, ali na našim prostorima treba uzeti u obzir da dosta vlasnika svoj R6 podvrgava noćnim stresnim torturama na moto susretima, koje obično završavaju plamenom i pucnjavom iz ispuha. Takve motocikle treba izbjegavati pod obavezno, a one koji su bili na stazi treba detaljno pregledati.
Kod sportaša u pravilu važi da trebate tražiti skrivena oštećenja od padova.

Dakle, oprez ako su na motociklu karbonski ili nekakvi slični štitnici okvira. Jesu li na motociklu preventivno ili kriju znakove oštećenja - nikad se ne zna. Novi okvir je skup, a u slučaju nedoumice bolje odustanite od kupovine. Na modelima iz 1999. i 2000. treba provjeriti je li motocikl sudjelovao u povratnoj akciji. Za R6 na tržištu postoje velike količine zamjenskih dijelova - ispušni sustavi, dijelovi ogibljenja i oplate. O smislu i potrebi za tim dijelovima može se raspravljati, a naše bratske novine PS nisu štedjele truda pa su u brojevima 11 i 12 iz 2002. godine uvele nešto reda u pravu džunglu tunerskih dijelova. Ako u obzir uzmemo današnje nejasnoće o vrijednostima ispuha, ne bi bilo loše da u pripremi imate originalan ispušni sustav.


Razvoj modela

1999. Uvođenje modela na tržište (tip RJ 031)


     

 

Oproštaj od svestranog motocikla poput thundercata rezultirao je najradikalnijom sportskom 600-tkom na svijetu

2000.
Nema tehničkih promjena

2001.
Prerada klipova i klipnjača radi niže potrošnje ulja, klipnjače su 0,5 mm kraće, vilice mjenjača sa smanjenim promjerom radi lakše uporabe mjenjača, cijevi ispuha s kraćim interferentnim spojnim mjestima, lakša konusna aluminijska cijev upravljača, drukčija povijenost polovica upravljača, novo diodno stražnje svjetlo, nosač tablice lakši i aerodinamičniji, lakši akumulator, kompaktna CDI-jedinica, duža bočna ogledala, masa manja dva kilograma


     

   

2003.
Usprkos ostanku oznake modela (RJ 031) de facto potpuno novi model. Motor je 90 posto od novih ili novorazvijenih dijelova, a sad ima elektronsko ubrizgavanje. Promjer usisne cijevi je 38 mm. Okvir i vilica su od prešano lijevanog aluminija, a ne od vučenog, pa su čvršći i stabilniji nego na prethodniku. Novi petokraki kotači s izuzetni tankim stijenkama. Nova mješavina kočnih pločica radi bolje transparentnosti. Oblije, aerodinamičnije oplate



2005.
Promjer usisnih cijevi 40 mm, preinačeni usisni kanali, veći i tanji kočni diskovi, nova vilica upside-down promjera 41 mm, radijalna kočna pumpa, radijalna kočna kliješta, prednji kotač sad 120/70 umjesto 120/60 ZR 17, izmijenjeno polužje amortizera. U ponudi je i replika posvećena Valentinu Rossiju u limitiranom broju primjeraka s Termignonijevim ispušnim topom i posebnom grafikom


 
     

 

2006.
Potpuno novi model (tip RJ111), motor opremljen titanskim ventilima, anti-hopping spojka, ispušni ventil exup i titanski ispušni sustav te sustav drive by wire



2008.
Ugrađen varijablini usis, stražnji dio okvira od magnezija. Boje: plava, bijelo-crveno-crna, crna. Cijena ostaje na razini prošlogodišnjeg modela – 88.900 kuna.



Povratne akcije


1999.
Motocikli s brojevima okvira RJ 031 0000002 do 0009249 i RJ 032 0000002 do 0001073 zbog mogućeg nedostatka u podmazivanju mjenjača pozvani su u servisne radionice. Uspješna preinaka je na motoru označena točkom, lijevo od broja motora

2000.
Motocikli s brojevima okvira RJ 031 0000301 do 0029567 kao i RJ 032 0000302 do 0002304 mogu imati problema s otpuštanjem vijka bočnog oslonca koji tad gubi funkciju. Kod dilera je ugrađen modificirani prihvat


Stanje na tržištu

Ponuda R6 je velika, cijene nisu uvijek u razumnim okvirima, a na njih usput utječu i dodatno ugrađeni dijelovi. Mnogi su R6 opremljeni zamjenskim i/ili karbonskim ili trkaćim dijelovima. Uz njih bi najsigurnije bilo kad biste dobili i originalne dijelove, jer svatko će se zakleti da je takve oplate stavio iz hira, a ne zbog pada. Tko ima vremena za traženje, a nije mu problem da se u potrazi uputi i malo dalje, može profitirati od velikih razlika u cijeni između pojedinih motocikala. Prva generacija R6 može se naći od 25.000 kuna, a treća, od 2003. godine, za otprilike 32.000 kuna.
Cijene rabljenih R6 učvrstila je cijena modela 2007., koji je novi stajao blizu 90.000 kuna.


Mjerenja

Vozna svojstva

Najviša brzina 255 km/h

Ubrzanja

0-100 km/h 3,1 s
0-200 km/h 10,5 s

Elastičnost

60-140 km/h 11,9 s
140-180 km/h 6,1 s

Potrošnja 4,8-6,6 l/100 km - magistralna cesta





Yamaha YZF-R6 2008-
Yamaha YZF-R6 2008-

Yamaha YZF-R6 2008

údaje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 129 k (95 KW) 14500 rpm

Okretni moment: 66 Nm @ 11000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 210 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 166 kg

Maksimalna brzina: 265 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 2006-2007

Yamaha YZF-R6

údaje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 120 k (92 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 50,2 Nm @ 11500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 169 kg

Maksimalna brzina: 258 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 2005-2006

Yamaha YZF-R6

údaje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 120 k (95 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 50,2 Nm @ 11500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 167,5 kg

Maksimalna brzina: 257 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 2003-2004

Yamaha YZF-R6

údaje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 117 k (93 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 66,4 Nm @ 12000 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 162 kg

Maksimalna brzina: 256 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 (2010)

Yamaha YZF-R6

údaje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 122 k (91 KW) 14500 rpm

Okretni moment: 66 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 166 kg

Maksimalna brzina: 267 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 1200 F MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)