Članak | EICMA 2025: CFMoto 1000 MT-X i SR-RR V4 Prototype
Ovjes KYB, gume Pirelli, elektronika iz Boscha, Brembo-kočnice... CFMoto je očigledno 'šopingirao' u 'top-dućanima' ne bi li svoj admiralski brod među adventureima - 1000 MT-X – što više približio najvećem konkurentu, Hondi Africi Twin
Iako su naši insajderski navodi ukazivali na novi trocilindarski motor,
o čemu smo uostalom i pisali, CFMoto 1000 MT-X se na EICMA-i pojavio s novorazvijenim paralelnim twinom za kojeg tvrdi da na vagi pokazuje senzacionalno niskih 56 kg. Tekućinom hlađeni DOHC-motor obujma 946 ccm razvija 113 KS (83 kW) pri 8500 o/min i 105 Nm pri 6250 o/min. Elektronsko ubrizgavanje goriva je iz Boscha, a zanimljiv je izuzetno visok omjer kompresije od 13,5:1.
CFMoto 1000 MT-X je serijski opremljen quickshifterom a pozicionira se kao lagani, sportski adv-touring motocikl. CFMoto navodi suhu masu vozila od 199 kg, dok spreman za vožnju sa svim tekućinama i punim spremnikom goriva od 22,5 litre, navodno na vagi pokazuje 222 kg (tvornički navod). Opremljen je ojačanim aluminijskim žbičanim naplatcima na koje je montiran dobro poznati Pirelli Scorpion Rally STR u dimenzijama 90/90-21 sprijeda, te 150/70-18 straga.
Kayabina (KYB) upside-down vilica i monoamortizer su potpuno podesivi, a pojedinačno svaki element ovjesa mjeri do 230 milimetara hoda. To pak rezultira visinom sjedala od 870 mm, a poznato je da će biti dostupna i nešto niža verzija (830 mm). Boschev ABS i sustav kontrole proklizavanja dolaze u kombinaciji sa šestosnim IMU-om, što znači da su osjetljivi na kut nagiba motocikla. Kočnice su iz Bremba, vjetrobransko staklo i ručice su naravno podesivi.
Novi CFMoto 1000 MT-X također nudi premium značajke u kokpitu, uključujući veliki osaminčni TFT-zaslon s nadzorom tlaka u gumama i mogućnošću povezivanja s pametnim telefonom. Tempomat, grijane ručke i grijano sjedalo također su serijska oprema. Hrvatski uvoznik CFMota još uvijek ne zna točan termin dolaska na domaće tržište, baš kao niti cijenu. Orijentacije radi, manji MT-X, onaj obujma 800 ccm, trenutačno košta 8999 eura, a poznavajući cjenovnu politiku CFMota, niti snažnija inačica ne bi trebala biti pretjerano daleko od toga.
Veliki interes medija i publike (uvjerljivo najgledaniji video sa sajma na našim društevnim mrežama) privukao je i prototip CFMota pod nazivom SR-RR V4. Riječ je o kineskoj viziji superbikea koji cilja na konkurente poput BMW-a S 1000 RR-a, Aprilije RSV4 ili Ducatija Panigalea V4. Jedna od najposebnijih značajki CFMota SR-RR-a je njegov aktivni aerodinamički sustav koji se prilagođava brzini i uvjetima vožnje.
V4 obujma 997 ccm bi prema proizvođaču trebao razvijati više od 210 KS te imati najvišu brzinu od preko 300 km/h. Isto tako, omjer snage i mase trebao bi biti manji od 1,0 kg po jednoj konjskoj snazi, što bi ga svrstalo u najnaprednije serijske trkaće motocikle današnjice.
Zajednica | Komentari