Članak | EICMA 2025: Honda CB 1000 GT, SH 150, V3R 900, WN7
Hondin izdvojeni press-šou svojevrsni je posljednji bastion 'stare škole' predstavljanja noviteta
Po dobrom starom običaju, dvorana je bila ispunjena do posljednjeg mjesta! Naime, Hondin izdvojeni press-šou svojevrsni je posljednji bastion 'stare škole' predstavljanja noviteta. Novosti i noviteta nije nedostajalo, baš kako smo to i inače navikli od Honde. U rang novosti spada informacija da je E-Clutch sada dostupan na kompletnoj seriji 500 (CB 500 Hornet, CBR 500R i NX500) te na XL 750 Transalpu i CB 750 Hornetu. Od uvoznika Honde za Hrvatsku – Rutinga – doznali smo da će doplata za E-Clutch biti oko 500 eura, a službenu potvrdu ove informacije objavit ćemo uskoro, kada dobijemo i kompletan cjenik za 2026. godinu.
Retro model CB 1000 F smo
već predstavili, no sada smo ga imali prilike upoznati i uživo. Izuzev crnog pogonskog agregata i digitalnih TFT-instrumenata nemamo negativnih zapažanja, a oduševila nas je ergonomija s uskim predjelom za koljena u dijelu spremnika i osloncima za noge lagano pomjerenim unazad (dobra sloboda nagiba). Za sada je poznato da su narudžbe za CB 1000 F kod domaćeg uvoznika Rutinga i njegovih ovlaštenih partnera otvorene, te da bi prvi primjerci u Hrvatsku trebali stići tijekom ožujka 2026. godine. Cijena? Na razini Horneta 1000 SP, a to je oko 14.000 eura.
Honda CB 1000 GT
Prva zvijezda Hondine game za 2026. je bez dileme crossover CB 1000 GT. Klasificiran je kao sport-touring model s nešto dužim hodom ovjesa - 130 mm sprijeda i 144 mm straga – a kotrlja na alu-kotačima i cestovnim gumama dimenzija 120/70 ZR 17 i 180/55 ZR 17. S ovim modelom Honda (napokon) ulazi u komercijalno važan tržišni segment gdje su neki premium proizvođači etablirani već godinama. Model GT usvaja Hornetovu jednostavnu čeličnu konstrukciju okvira sa zavarenim stražnjim dijelom, što je nedostatak u slučaju eventualnog udesa i popravka.
Stražnja aluminijska vilica s monoamortizerom i prednja upside-down vilica ne samo da imaju nešto veći hod, već i postavku orijentiraniju na 'touring'. Međuosovinski razmak je s 1465 mm samo centimetar duži od onog na Hornetu 1000, no u ovjesu se kriju značajne razlike. Naime, na CB 1000 GT je serijski ugrađen poluaktivni ovjes marke Showa. Paket elektronskih sustava pomoći također je napredan: ABS i kontrola proklizavanja rade u kombinaciji sa šestosnim IMU-om, što znači da su osjetljivi na kut nagiba.
Uz tvornički odabrane postavke, dostupan je slobodno konfigurabilan način rada 'user'. Dakako, Honda CB 1000 GT pogonjena je rednim četverocilindričnim motorom iz Firebladea (2017.) koji ovdje isporučuje 150 KS (110 kW) pri 11.000 o/min. Dakle, izvedenica GT je gotovo jednako snažna kao Hornet (152 KS; model SP: 157 KS). Quickshifter je dio serijske opreme, baš kao i glavni stajni oslonci, a najviša brzina GT-a limitirana je na 200 km/h. Po navodu tvornice, masa motocikla spremnog za vožnju, s punim spremnikom volumena 21 litre, je 229 kg, što je ispod one glavnih konkurenata. Oduševio nas je sustav za podešavanje vjetrobranskog stakla (u pet pozicija) koji je jednostavan i lagan za korištenje, a tu su i serijski ugrađeni štitnici za ruke, grijane ručke, tempomat, automatsko isključivanje pokazivača smjera, smartkey, TFT-zaslon s mogućnošću povezivanja pametnog telefona, te – vjerovali ili ne - dva velika bočna kofera. Iz Rutinga su nam prenijeli da izvedba GT na test u našu redakciju stiže već u siječnju, a u isto vrijeme i u Hondine salone. Očekivana cijena? Vrlo konkurentna, oko 16.000 eura!
Honda SH 125i/150i
'Najpopularniji europski skuter', kako ga Honda naziva, za 2026. dolazi u agresivnijem dizajnu, inspiriran većim SH-om 350. Novosti? Izmijenjeni svjetlosni potpis i petinčni TFT-ekran. U Hrvatsku će se uvoziti samo izvedba sa 150 ccm, budući da je za 125-icom potražnja vrlo mala. SH 125i/150i i dalje će se proizvoditi u talijanskoj Atessi.
Honda V3R 900 Compressor Prototype
Čast otvaranja uzbudljivog Hondina press-showa na sajmu Eicma pripala je prototipu V3R 900 E-Compressoru. Jedinstvenu pojavu u svijetu motociklizma - V3 motor s elektronički kontroliranim kompresorom - imali smo priliku upoznati još prošle godine, no sada je poznato više detalja. Tekućinom hlađeni V-motor s kutom od 75 stupnjeva između cilindara ima obujam od 900 ccm a pružat će performanse na razini standardnog motora obujma 1200 ccm.
Prije svega, zahvaljujući primjeni e-kompresora koji je u stanju precizno kontrolirati 'boost' kako bi se postigao idealan okretni moment u bilo kojem režimu vrtnje. Hondin V3 je premijerno svoje mjesto pronašao u kompaktnom power nakedu s asimetričnim bočnim oplatama. Na spremniku smo uočili novi dizajn loga pod nazivom 'Honda Flagship Wing', a koji će se – kako sam naziv sugerira - postupno uvoditi na top-modele u klasi od sljedeće godine. Najavljena je snaga 'više od 100 KS' te potisak 'od preko 100 Nm'. Ovaj će model u Hondine salone stići u drugoj polovici 2026. godine, a cijena se za sada ne spominje.
Honda WN7
Lukavo. Honda je svoj e-naked - kojeg promovira pod sloganom 'Budi vjetar' - u Milanu izložila izolirano, na izdvojenoj strani svog velikog štanda. Čak je Hondin font loga na WN7 promijenjen, što znači da su električni motocikli i skuteri pod Hondinom zastavom zapravo podbrend. WN7 kombinira profinjenu i bešumnu vožnju s ekstremnim ubrzanjima karakterističnim za taj koncept vozila. Litij-ionska baterija je kapaciteta 9,3 kWh, doseg je 140 km a punjenje na punjač CCS2 traje 30 minuta (od 20 do 80 posto napunjenosti baterije). Motor je snage 18 kW, što znači da WN7 ulazi u A2-kategoriju. Naravno, WN7 je opremljen full LED svjetlima s jedinstvenim DRL-potpisom, tu su promjenjivi modovi vožnje, selektor regenerativnog kočenja, tzv. 'Walking Speed Mod' tj. način vožnje prilagođen brzini hodanja (prema naprijed ili natrag), sustav ograničenja brzine (SSLA), ABS za zavoje i sustav kontrole okretnog momenta (HSTC).
Zajednica | Komentari