Motorevija
PRETRAGA
2011-08-31 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Ugradnja zamjenskog upravljača

Ergonomija sjedeće pozicije nerijetko je predmet rasprave kada se testira novi motocikl. Naime, nešto što odgovara jednom vozaču, drugome uopće ne odgovara, a koliko je nas vozača, toliko je i mišljenja. Položaj na motociklu ovisi naravno i o visini i građi vozača, ali i o predefiniranim točkama „dodira“ - upravljaču, sjedalu te osloncima nogu.






Uz to, položaj upravljača u odnosu na sjedalo, njegova visina, širina i „otvorenost“ iznimno su važni zbog kontrole prednjeg kraja, opterećenja ruku i brzine na kojoj je pritisak vjetra prevelik za konstantnu vožnju bez naprezanja, posebice kada je riječ o naked modelima.

Stoga smo na našu testnu hondu CB1000R (test izdržljivosti tijekom 2008. - 2010.) - kako bismo dobili nešto širi hvat i manje „napadnu“ poziciju prema naprijed te naravno atraktivniji izgled - odlučili ugraditi zamjenski upravljač i utege tvrtke TRW. Prikazani postupak ugradnje možete odraditi i sami bez ugrožavanja sigurnosti vožnje.

1. Demontirajte originalni upravljač



Počnite s rastavljanjem nosača retrovizora, elektroprekidača i ručkice gasa, no prije svega skinite bočne utege i provjerite ne ulaze li utezi slučajno unutar lijeve ručkice ili ručkice gasa. Ako utezi novog upravljača dolaze bočno do ručkica, zapamtite da ćete morati izmijeniti pozicije rupica na novom upravljaču.


2. Obilježite pozicije rupica za prihvat



Kada ste skinuli upravljač, usporedite ga s novim i prenesite mjere rupica koje definiraju položaj elemenata ručica. Treba li promijeniti njihov položaj zbog različitih bočnih utega, sada je vrijeme da uračunate razliku u njihovoj udaljenosti od kraja upravljača.


3. Otočkajte pravilne izmjere



Budući da je nužno da pri bušenju rupica budete precizni, nikako ne propustite točkalom otočkati pozicije bušenja jer - pokušate li svrdlom bušiti bez točkanja na ovalnoj površini upravljača - dobit ćete sve osim pravilne rupice na pravom mjestu.


4. Izbušite rupice



Otočkane pozicije izbušite svrdlom odgovarajućeg promjera, a radi bolje preciznosti po mogućnosti na stupnoj bušilici. Budući da taj alat nije učestao u kućanstvu, svakako ga pokušajte pronaći u susjedstvu te izbjeći bušenje običnom ručnom bušilicom. Također, ako ste osuđeni upravo na nju, budite pažljivi, bušite pri malim okretajima te pazite na relativni položaj svrdla na površinu. Naime, bilo koji pomak bušilice od okomice na najviši dio upravljača dovest će do ovalne rupice. Stoga pri tom postupku pažljivo!


5. Preliminarno montirajte upravljač



Kada ste upravljač pripremili, postavite ga na središnji nosač u približnu poziciju za vožnju te krenite s montažom elemenata na njihove pozicije. Kada ugradite i zategnete ručicu gasa, prekidače, retrovizore i desnu statičnu ručkicu, tada sjednite na motocikl te pozicionirajte upravljač u središnjem osloncu u optimalan položaj. Potom ga zategnite pazeći pritom da se renderirani dijelovi upravljača poklapaju s renderiranim prihvatima nosača na gornjem nosaču vilica. To će osigurati da se upravljač u vožnji ne pomiče gore-dolje te da je simetričan slijeva na desno.


6. Podesite upravljač i ugradite utege



Kada ste podesili upravljač po visini, tada - ako nisu montirani izravno na ručkice - prekontrolirajte položaj nosača retrovizora. Potom podesite retrovizore i montirajte bočne utege. Također, bilo bi dobro da ih kupite zajedno s upravljačem jer će tada promjer unutrašnje gumice za stezanje i unutrašnjeg promjera upravljača biti usklađeni. Povrh toga, omogućit će vam da stezanjem vanjskog vijka vrlo brzo dobijete kvalitetan i čvrst spoj upravljač-uteg. I na koncu, prekontrolirajte zategnutost svih vijaka i spremni ste za probnu vožnju te novi hvat upravljača.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)