Stručnjaci | Omjer brzina u mjenjaču
daklem, molim pojasnjenje....
kaj koji broj znaci.
Omjer stupnjeva prijenosa
1: 2.750 (33/12)
2: 1.938 (31/16)
3: 1.556 (28/1
4: 1.304 (30/23)
5: 1.150 (23/20)
6: 1.042 (25/24)
Stručnjaci | Odgovor doktora
Omjeri zubaca zupčanika u mjenjaču daju karakteristiku mjenjača...pojednostavljeno: brzinu vrtnje radilice usporavaju i pretvaraju u moment...što je omjer "oštriji" među zupčanicima, brzina vrtnje radilice se "usporava" a moment raste....primjerice omjer prve brzine uvijek je najveći, primjerice 1:2,75...kada bi podijelio 33 zupca s 12 dobiti ćemo upravo omjer 2,75 itd. Dakle s primarnim prijenosom radilica pa prva osovina mjenjača, pa preko ovih omjera brzina na izlaznu osovinu mjenjača pa promjerice na lanac sa opet svojim omjerom lančanika te potom kotačem određene colaže - tako izgleda račun prenosa snage s radilice na kotač i onaj famozni izračun snage na kotaču koja je uvijek manja zbog trenja i drugih gubitaka transmisije....Gledajući sa stanovišta konstrukcije...loš izračun mjenjača može pokvariti inaće dobre karkateristike radne grupe motora....radilica, cilindri ubrizgavanje itd.....i obrnuto. Dakle, prilikom konstrukcije motocikla i zavisno od njegove namjene treba mjenjač dobro proračunati da su okretaji motora uvijek blizu optimumu tijekom šaltanja, da recimo 5 brzina ne bude kratka pa da na 130 km/h nismo na 10.000 o/min (govorim o većim obujmovima) itd...mogao bih o ovome pisati do sutra, no nadam se da je razumljivo, pozdrav Dane
2010-09-18 12:47:37
Stručnjaci | Komentari
zato je najbolje voziti skuter