Motorevija
PRETRAGA
2009-08-13 , Autor: Danijel Puljek, Slike: GEC
Bookmark and Share

Keewayev cruiser 250 izrađen je po uzoru na razvikane cruisere velikog obujma, a pojavom gotovo da ne zaostaje za njima i idealan je za mlade vozače i početnike

S obujmom od 250 ccm, Keewayev cruiser ima sve elemente
S obujmom od 250 ccm, Keewayev cruiser ima sve elemente
 "velikih", a najviše sliči H-D-ovim cruiserima

Djevojke su se okretale za njim, ostali mladići ljutito su ga gledali, a on je slavodobitno prolazio i odlično izgledao na upadljivom narančastom motociklu punom kroma, s V-2 motorom. Te večeri ispred lokalnog okupljališta mladih on je bio glavna faca - on je bio na Keewayevom cruiseru 250.

Ujutro kad se probudio, „bacio“ je lagano glancanje kromiranih površina, skoknuo do benzinske i natočio 4,2 litre goriva u spremnik, taman koliko je potrošio sinoć dok je kružeći gradom na brojaču okrenuo 100 km. Zadovoljno je još jednom pogledao svog novog ljubimca i sjetio se cijene po kojoj ga je kupio. Ma tko će primijetiti da takva pila nije harley-davidson, nego kineski low-cost cruiser iz Keewayeve štale i tko će primijetiti da košta samo 22.990 kuna?

Najjači model u ponudi Kinezi su pravili brižno
Najjači model u ponudi Kinezi su pravili brižno

Među mladima nitko neće primijetiti, ni među starijim vozačima koji žele svakodnevno vozilo, a da to nije skuter, ili koji žele uživati u laganoj vožnji uz nisku potrošnju i niske troškove održavanja i registracije.

Ostali, koji o motociklima znaju više, primijetit će da je pojava za kojom se okreću mnoge glave zapravo izvrsno odrađena kineska kopija velikih cruisera premium brendova. Tako je cruiser kao najveći model u Keewayevoj gami u svoju osobnost ugradio podosta onoga što možemo vidjeti na već poznatim modelima. V-2 motor gotovo je u dlaku isti kao na Yamahinom modelu virago 250, prednja maska i svjetlo pomalo vuku na Suzukijev M 800, sjedalo i bisage na američke custome iz osamdesetih, a narančasta boja i kotači neodoljivo podsjećaju na posebne Harley-Davidsonove CVO-e predstavljene pošle godine. Da nije nešto skromnijih gabarita, cruiser bi se još lakše prodao za i do 10 puta skuplji motocikl. Da ga ne bi promatrali samo kao uspjelu kopiju, moramo reći i da je sam po sebi cruiser kompletan motocikl koji s obzirom na porijeklo i cijenu niti izgleda niti ide loše.



Budući da smo na maraton testu prošle godine imali njegovu slabiju inačicu, superlight 125, s određenim predznanjem i bez imalo predrasuda pristupili smo tom ljepotanu i promotrili njegovu mehaniku. Superlight 125 svoj 10.000 km dug test prevezao je bez ikakvog mehaničkog kvara, pa nam je drago vidjeti da su na većem modelu neke stvari napravljene još kvalitetnije. (link na test keeway superlight 125)

Najprije treba spomenuti zrakom hlađeni V-2 motor snage 18 KS koji, uz vrlo uglađen i tih rad, odlično odrađuje svoju ulogu. Iako nije presnažan, niti se voli vrtjeti na visokim okretajima, on motocikl i vozača pokreće lako do najviše brzine od 120 km/h prema instrumentima, a gas prihvaća meko u svim režimima rada. Najbolji je na okretajima iznad praznog hoda, kad uz ugodno brujanje iz dvostrukih ispušnih cijevi u petom stupnju prijenosa lagalo „pliva“ na 80 do 90 km/h.

Mjenjač je opremljen „gospodskom“ dvostrukom polugom za mijenjanje brzina koju zbog velikog oslonca nije lako podesiti u idealan položaj, no izmjena brzina ide glatko i mjenjač je dovoljno precizan za taj tip motocikla. Jedino su dugi metalni dijelovi poluge mjenjača izrađeni od relativno tankih limova, pa jači pritisak nogom na polugicu stvara dojam nepreciznog mjenjača, što on nije. Pokretanje na hladno je lakše jer je polugica čoka sad na upravljaču, a ne više na rasplinjaču teško dostupna prstima.

Zrakom hlađeni V-2 uz vrlo uglađen i tihi rad, odlično odrađuje svoju ulogu
Zrakom hlađeni V-2 uz vrlo uglađen i tihi rad, odlično odrađuje svoju ulogu

Uz motor, treba pohvaliti i kočnice. Cruiserovih 150 kg i vozača zaustavljaju dva diska i dvoje čeljusti s po dva kočna klipa, što je više nego dovoljno kočne sile. I prednja i stražnja kočnica nešto se tvrđe doziraju, no već nakon 100 km (motocikl smo preuzeli s 0 km) osjetilo se znatno poboljšanje u doziranju zbog prilagođavanja kočnih pločica. Uz promjenu kočnog ulja kvalitetnijim, kočnice se mogu lako dovesti iz solidnog u vrlo dobro stanje, što je za tu cjenovnu klasu pohvalno.

Ovjes i upravljivost posebna su kategorija. Iako se cruiser vozi lako prije svega zahvaljujući malom međuosovinskom razmaku i maloj masi, bolji ovjes svakako bi još poboljšao njegova svojstva. Tu ponajprije mislimo na stražnje amortizere kratkog hoda kojima, da bi amortizirali, treba potpuno raspustiti opruge. Prednja vilica puno je bolja i radi korektno, pa je cruiser miran na upravljaču i lako ga se kontrolira u nagibu. Naravno, ne treba napominjati da bi kvalitetnije gume od serijski ugrađenih itekako popravile stvar.

Na kraju ergonomija. Koliko je cruiserova karizma bez primjedbi, toliko ergonomija budi oprečne osjećaje. S jedne strane, zbog svojih gabarita on ne može ponuditi previše mjesta ni prostranost pravog cruisera, a s druge strane ipak je sve na svom mjestu, praktično i za svaki dan dovoljno kapacitetno. Tako vozač sjedi uspravno s dobrim hvatom upravljača, koji bi mogao biti pomaknut nešto više naprijed. Noge su dobro pozicionirane na nosačima, no zbog male visine motocikla koljena viših vozača dosta strše uz spremnik goriva. Ipak, pri oštrim skretanjima ne smetaju upravljaču zbog dovoljno izdignutih krajeva i ručica.

Analogni brzinomjer dominira spremnikom goriva
Analogni brzinomjer dominira spremnikom goriva

Najlošiji dio svakako je pretvrdo sjedalo vozača koje u kombinaciji s tvrdim amortizerima straga doslovno svaku rupu prenosi do njegovih leđa. Tu opet pomaže samo potpuno raspuštanje stražnjih opruga. Suvozač je osuđen na uski komad srećom dobro podstavljenog sjedala, pa ni on ne može bez odmora na dužem putu. Ako su montirane vrlo praktične stražnje bisage, on ostaje i bez rukohvata pa dodatno opterećuje vozača držeći se za njega.

Cruiser je spartanski opremljen, što u skladu s filozofijom, što u skladu s cijenom. Tako je vozaču na raspolaganju analogni brzinomjer s ukupnim i dnevnim brojačem kilometara, od čega drugi koristi za kontrolu razine goriva u spremniku jer nema pokazivača ni kontrolne lampice rezerve. Treba pohvaliti retrovizore koji uopće ne vibriraju i kontrolne prekidače na ručicama koji su čista kopija Harleyjevih uradaka.
Sve u svemu, Kinezi su vrlo korektno zapakirali mehaniku kojom raspolažu u nama privlačno cruisersko odijelo i ponudili ga po poštenoj cijeni od 22.990 kuna. Za taj novac teško se može dobiti „više motora“ negoli s cruiserom, a s obzirom na izdržljivost koju je pokazao njegov manji brat superlight, ne treba previše dvojiti ni o njegovoj trajnosti.

Uostalom, cruiser je novi maratonac u našoj redakciji kojim planiramo prijeći 15.000 km i provjeriti njegovu kvalitetu. Ostaje samo divna večer s početka teksta i idealan način da s cruiserom postanete - prava faca.





2011-05-06 17:08:18

Keeway Cruiser 250

�daje

Obujam: 248 cm3

Snaga: 18,4 k (13,2 KW) 9450 rpm

Okretni moment: 16 Nm @ 6000rpm

Prednja guma: 110/90-16

Stražnja guma: 130/90-16

Obujam spremnika: 14 l

Dužina: 179 kg

Keeway
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.