Motorevija
PRETRAGA
2009-10-26 , Autor: Kristijan Tićak, Karsten Schwers i Jörg Lohse, Slike: Markus Jahn
Bookmark and Share

 

  Ovaj tekst sastavni je dio web kataloga - Vodiča za kupnju rabljenih 2011.




Svaki nedostatak dolazi na naplatu, a grip, upravljivost, voznost i široko granično područje samo su neke od kvaliteta koje se uvažavaju. Naravno, uza sve to moraju i trajati što dulje. Pogađate, radi se o sport-touring gumama najnovije generacije



Možda je sve pitanje imidža? Ili predrasuda? I u jednom i u drugom slučaju dobro ćete se namučiti da svojoj „ekipi“ tijekom popodnevnog nedjeljnog druženja objasnite zašto ste na svoj motor ugradili - sport-touring gume, a ne „homologirani slick“!

No, pretjerane predrasude ili nabijanje imidža motociklista na kraju najčešće pogađa - po novčaniku. Moderne sport-touring gume današnjice odlikuju se više sportskim nego putnim voznim karakteristikama, a pritom se i osjetno sporije troše. No, ta tema zaslužuje poseban prostor i nju smo predvidjeli za Motoreviju broj 10, u kojoj ćemo usporediti tri različite klase istog proizvođača guma.



Zanima nas sport-touring peterac - avon VP2 sport, dunlop roadsmart, metzeler roadtec Z6 interact, michelin pilot road 2 2CT i pirelli angel ST. U pravu ste, netko tu nedostaje. Prije svega Bridgestone, koji do početka našega testa nije uspio dostaviti aktualnu mješavinu BT-a 021. Još sredinom 2008. godine predstavljena je poboljšana verzija te gume s dubljim profilom prednje. Nju ćete prepoznati po oznaci VDD, koja se vidi pored oznake DOT. Stara verzija VDB zadovoljavala je po pitanju povratne informacije i gripa, ali se u usporedbi s konkurencijom ponašala nešto tromije pri promjeni pravca pa je osjetno gubila na dinamici vožnje udvoje.

Kako bi aktualna verzija prošla u izravnoj usporedbi s rivalima, do daljnjega ostaje - misterij. Continental je drugi na listi velikih proizvođača koji je izostao u ovoj usporedbi, jer aktualni road attack potkraj ljeta treba dobiti nasljednika.



No, dosta o onima kojih nema, fokusirajmo se na one koji su tu. Počinjemo od avona. Njegovo „porijeklo vrsta“ ne krije sportske gene, što je vidljivo i u nazivu gume. Na suhome vrlo dobar, no na mokrome - ispod prosjeka. Sport-touring guma u današnjoj konkurenciji mora biti „sveznalica“, što VP2 sport - nije.

Prava suprotnost avonu su michelin i dunlop. Pilot road 2 2CT i roadsmart odlične su gume, allrounderi u pravom smislu te riječi. Iako zajednički dijele prvo mjesto, razlike među njima su očigledne. Michelin je, kao i puno puta dosad, pokazao da je na mokroj podlozi neupitan, dok se dunlop nešto bolje snašao na suhome.

Što je s ovogodišnjim prinovama? Ni metzeler roadtec Z6 interact, a ni pirelli angel ST nisu uspjeli ozbiljnije ugroziti vodeći dvojac u poglavljima upravljivosti, preciznosti ili ponašanja u graničnom području. Od njih smo, jer su najsvježiji, očekivali puno više.

Cesta, suha podloga
Jednako je ipak različito

Kao testni motocikl odabran je tipični brzi tourer - suzuki bandit 1250. No, kasniji rezultati testa pokazali su da je odabir motocikla mogao biti više usmjeren prema - sportu. Naime, limite su u ovom slučaju uvijek postavljali oslonci za noge i glavni stajni oslonci, a ne mogućnosti nagiba guma.



Analizom datarecordinga može se doći do vrlo važnih
karakteristika guma










U segmentu preciznosti dunlop je nijansu bolji od avona, dok su michelin, metzeler i pirelli potpuno izjednačeni. Ipak, jednako je na kraju ipak različito, jer svaki pneumatik ima svoje specifične adute.

Zaključak: u konačnici je dunlop roadsmart najbolji izbor za sport-touring vozače koji preferiraju dinamičnu i oštriju vožnju, dok je avon VP2 sport prva alternativa. Michelinu roadu 2 2CT može se zamjeriti jedino osjećaj prebrzog padanja u nagib.

Mokra podloga
Kod najnovijih - ništa novo

Dok su na suhome rezultati prilično izjednačeni, na mokrome je sve jasno. Na 1,6 km dugoj ruti testnog poligona Mireval, koja je cijelo vrijeme bila „potopljena“ jednakom količinom vode, dominirao je michelin! Bilo da se radi o preciznosti, gripu u zavoju, gripu pri ubrzavanju ili pak o širini graničnog područja - pilot road 2 2CT daleko je najbolji izbor za kišu.



Različiti svjetovi. U Omegi su vidljive najveće razlike između pobjednika michelina i posljednjeg avona















U poglavlju kočenja michelinu se pridružuje dunlop. Između njihovih rezultata i ostatka ekipe velika je rupa, nakon koje slijede metzeler i pirelli, dok je „fenjeraš“ - avon. On velike slabosti iskazuje u kriterijima gripa, preciznosti i upravljivosti, dok pomalo iznenađuje da upravo dvije najnovije gume - angel ST i roadtec Z6 interact - ne donose ništa novo.

Kod metzelera, kao i na većini starijih modela, do izražaja opet dolazi tromost u promjeni pravca, dok pirelli (guma koja dolazi iz istog koncerna) ostvaruje gotovo identične rezultate.

Zaključak: po tko zna koji put michelin je najbolji na mokroj podlozi. Pilot road 2 2CT je čak sedam bodova bolji od drugoplasiranog roadsmarta. Podjednako kao pobjednik uvjerljiv je i gubitnik ove kategorije. Avon debelo zaostaje za pretposljednjim pirellijem.


UKUPNI POREDAK




Avon VP2 sport
Masa: sprijeda 4,5 kg, straga 6,1 kg
Zemlja porijekla: Engleska
Cijena: -





Ocjene

Cesta, suha podloga (123 boda, 2. mjesto)

Odlično drugo mjesto nimalo ne čudi, jer avon VP2 sport pozitivne karakteristike izvlači iz sportskih gena. Tako se na suzukiju banditu 1250 ponaša upravljivo i neutralno, a čak i u agresivnijoj vožnji osjećaj s podloge vrlo je direktan. Moment uspravljanja pri kočenju u zavoju zanemariv je. U prvim kilometrima, dok je guma bila nova, shimmy-efekt je bio snažnije izražen, a kasnije se smanjio na najmanju moguću mjeru.

Mokra podloga (61 bod, 5. mjesto)
 
Grip je u nagibima vrlo loš, a zbog toga pate preciznost upravljanja i upravljivost. Pri ubrzavanju stražnji kotač proklizava, a pri kočenju suzukiju banditu treba osjetno duži put zaustavljanja.

Zaključak

Vozačima orijentiranima na sportsku vožnju avon će biti jedan od favorita. Veselje će trajati sve dok ne padne kiša, jer tad vožnja prerasta u klizanje na ledu.

Ukupno: 184 boda, 5. mjesto


Dunlop roadsmart
Masa: sprijeda 4,5 kg, straga 6,9 kg
Zemlja porijekla: Francuska
Cijena: prednja809 kn, stražnja 1081 kn





Ocjene

Cesta, suha podloga (125 bodova, 1. mjesto)
 
Sam naziv gume je zapravo projekt. Roadsmart u svakodnevnoj upotrebi oduševljava odličnim gripom i dobrim povratnim informacijama. Kroz cijeli kut nagiba vozna svojstva su neutralna, a dodatne bodove dunlop osvaja i za dobru upravljivost. Moment uspravljanja pri kočenju u zavoju vrlo je malen, a u vožnji udvoje roadsmart potpuno zadržava svoje kvalitete.

Mokra podloga (79 bodova, 2. mjesto)

Na mokroj podlozi roadsmart nastupa vrlo impresivno. Odlikuju ga odličan grip pri ubrzavanju, kao i u nagibu, te vrlo kratki zaustavni putovi. Zahvaljujući širokom i dobroćudnom graničnom području roadsmart je prava preporuka vozačima koji često putuju po kiši.

Zaključak

Podjednako senzacionalan na suhome i mokrome, roadsmart se nameće kao prvi izbor u testnoj petorci. Pravi allrounder za sve prilike.

Ukupno 204 boda, 1. mjesto


Metzeler roadtec Z6 interact
Masa: sprijeda 4,3 kg, straga 6,7 kg
Zemlja porijekla: Njemačka
Cijena: prednja 953 kn, stražnja 1265





Ocjene

Cesta, suha podloga (118 bodova, 3. mjesto)

Metzelerova nova verzija Z6 pod nazivom interact osvaja dobrim gripom u nagibu, a tijekom cijelog kuta naginjanja ostaje neutralna i mirna. No, neke prijašnje metzelerove „bolesti“ i dalje su prisutne - poput, recimo, teškog početnog spuštanja u nagib. Zbog toga interact zaostaje u brzoj promjeni pravca i lakoći upravljanja - avon, dunlop i michelin tu se pokazuju boljim izborom. Moment uspravljanja pri kočenju zanemariv je, ali se ipak osjeća. U vožnji udvoje ostaje na razini solo vožnje.

Mokra podloga (73 boda, 3. mjesto)

Interact na mokroj podlozi prolazi neprimjetno - u svemu dobar, ni u čemu senzacionalan. Granično područje lako se prepoznaje, a ulazak u nagib trom je i težak.

Zaključak

Ni u najnovijoj izvedbi interact metzeler ne uspijeva nadmašiti konkurenciju. Vozna svojstva kreću se oko zlatne sredine, no i dalje je potrebna prilična količina početnog impulsa da bi se motocikl spustio u nagib.

Ukupno 191 bod, 3. mjesto


Michelin pilot road 2 2CT
Masa: sprijeda 4,6 kg, straga 6,4 kg
Zemlja porijekla: Španjolska
Cijena: prednja 902, stražnja 1200





Ocjene

Cesta, suha podloga (118 bodova, 3. mjesto)

Michelin se u ovom testu pokazuje kao guma s dva lica. S jedne strane pilot road 2CT vrlo je upravljiv, „gladan“ svakog nagiba. S druge strane, ponekad u nagib pada prebrzo, pa kod vozača izazove nesigurnost. Na to vozači sport-tourera obraćaju naročitu pozornost. Vro dobar grip te pozitivna svojstva u vožnji udvoje mogu se navesti kao daljnje vrline te izvrsne gume.

Mokra podloga (86 bodova, 1. mjesto)

Michelin je na mokrome neuhvatljiv. Otvaranje gasa može se izvesti jednako kao i na suhoj podlozi, dok su grip u nagibu te zaustavljanje najbolji od svih testiranih guma. U ovome trenutku ne postoji bolja sport-touring guma od pilota roada 2 2CT.

Zaključak

Zbog raznolikosti i kompletnosti voznih svojstava michelin je i dalje prvi izbor za sport-touring. Njegov nastup na mokroj podlozi impresivan je i izvan mjerila konkurencije.

Ukupno 204 boda, 1. mjesto


Pirelli angel ST
Masa: sprijeda 4,2 kg, straga 6,1 kg
Zemlja porijekla: Njemačka
Cijena: prednja 1000 kn, stražnja 1362 kn





Ocjene

Cesta, suha podloga (118 bodova, 3. mjesto)

Pregršt povratnih informacija, široko granično područje i velike rezerve gripa više su nego dovoljni za većinu sport-touring motocikala. Upravljivost i neutralnost ipak su nijansu slabije od konkurencije, dok je u preciznosti upravljanja vrlo blizu metzeleru Z6. Pri kočenju u nagibu osjeti se moment uspravljanja, a u vožnji udvoje nimalo ne gubi na voznim svojstvima.

Mokra podloga (72 boda, 4. mjesto)

Na mokroj podlozi pirelli je dopadljiv ponajprije zbog dobre povratne informacije te prihvatljivih zaustavnih putova. Zbog uskog graničnog područja angel ST u konačnom zbroju na mokrom završava tek na 4. mjestu. Sličnost s metzelerom interactom, zbog istoga koncerna, očigledna je.

Zaključak

Dobar allround pneumatik koji karakteriziraju odlična povratna informacija i preciznost upravljanja. Na mokrome, unatoč velikoj sličnosti s metzelerom, ipak zaostaje jedan bod.

Ukupno 190 bodova, 4. mjesto



 
Test sport-touring guma za 2009. završava u uobičajenom poretku. Michelin i dunlop opet su u samome vrhu, no ovaj put dijele prvo mjesto. Michelin je najbolji na mokrome, dunlop oduševljava na suhome. Novopridošli metzeler i pirelli ne donose nikakve senzacionalne novosti, a avon zakazuje na mokroj podlozi.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)