2009-04-05 , Autor: Daniele Carrozza, Slike: 2snap | |
Yamaha je modelom XJ6 n /diversion ponovno razbudila uspavano tržište motocikala srednje allround klase. Ugodnu ergonomiju, dobru podešenost motora te solidne kočnice prati i vrlo popularna cijena
Detaljnjiji test možete pročitati klikom na link Yamaha XJ6 n / diversion - Osnažena sredina
Tko tvrdi da su motocikli srednje allround klase bez šarma, od ove je godine apsolutno u krivu. Pogled na novu početničku uzdanicu XJ 6 n /diversion otkriva sav teret karizme koji je Yamaha prenijela još iz 90-ih godina.
Za one koji se ne sjećaju – u slučaju XJ 600 diversiona radilo se o izuzetno pristojnom motociklu, četverocilindriku s čeličnim okvirom, lakom i jednostavnom za održavanje, iznimne pouzdanosti i što je najvažnije – vrlo povoljne cijene.
Danas, u doba kada se svaki novčić prebacuje iz ruke u ruku najmanje triput, pristupačna cijena tog modela trebala bi biti „razlogom više“ kao nikad dosad – 52.950 za XJ 6 n, te 55.900 za diversion - zvuči osobito primamljivo, posebice uzme li se u obzir zavidna razina kvalitete završne obrade.
Uz to, već pri prvom sjedanju na motocikl nastavljaju se pozitivni statični dojmovi. Kontakt s njime u predjelu spremnika za gorivo je uzak, a sjedalo nisko i iznimno udobno. Pokretanje motora, ubacivanje u prvu brzinu i – krećemo.
Krajnji cilj razvoja motocikla za početnike, povratnike, žene ili alternativce trebao bi biti usredotočen upravo na tu jednostavnost korištenja koju na kraju krajeva - cijene i profesionalci. Također, serija XJ svakako surađuje sa svojim vozačem što će joj u budućnosti zasigurno biti od presudne važnosti za uspjeh.
Pozicija sjedenja je, kako smo već rekli, izuzetno opuštena, a upravljač je ugodnog hvata, ne preširok, te na rubovima ugodno svijen prema vozaču. U usporedbi s FZ6 mogli bismo zaključiti da je niži te bliži vozaču.
Ipak, razmišljalo se i o modulabilnosti pa ga viši vozači mogu pomaknuti za 20 mm u smjeru prednjeg kotača i tako si stvoriti efekt produživanja motocikla. Isto tako, visina i širina sjedala iznimno su dobro odmjerene, pa će i niži, poput nas (174 cm), bez problema s objema nogama i punim stopalima moći dosegnuti tlo. No, od uobičajene allround koncepcije možda odudara preoštar kut svijanja koljena koji je i na FZ6 bio česta meta kritika.
Uz ugodnu ergonomiju pridodali bismo vrlo mekanu spojku koja je izvrsna u poglavlju doziranja, priručne prekidače na upravljaču te iznimno pouzdane kočnice. ABS? Iako na premijernom australskom prikazivanju serije XJ nismo bili u prilici voziti primjerke s antiblokirajućim sustavom kočenja, naglašena je njegova ugradnja u obje verzije motocikla. Naravno, u konačnici to se odražava i na cijenu, pa diversion ABS stoji oko 4000 kuna više, a kod modela n razlika se penje na 4500.
Ako se po pitanju rada ABS-a ne može dati neka izjava, u nekim drugim stvarima mišljenje se može sažeti, posebice kada je u pitanju pogonski agregat. Naime, u slučaju FZ6 od osnovnih 98 oduzelo se dvadeset KS i mislilo se da je to – to. Međutim, tek kada probate XJ, uvidite koliko je propusta dosad imala krivulja razvijanja snage i momenta.
Tako primjerice u donjim i srednjim režimima novi agregat pritišće osjetno jače, živahnije i linearnije. Yamaha je do tog učinka došla smanjivanjem promjera leptirastih tijela (36 na 32 mm), ugradnjom bregastih osovina nižih brijegova koje uzrokuju blaže faze rada motora, doradom usisnih kanala, izmijenjenim oblikom airboxa te dorađivanjem mape paljenja i rada sustava ubrizgavanja.
U konačnici XJ 6 svojih najviših 60 Nm okretnog momenta (FZ6 – 63 Nm) razvija 1500 o/min ranije u usporedbi sa svojom sportskom „sestricom“, a najvišu snagu čak 2000 o/min ranije (na 10.000 o/min).
Kako u prometnoj gužvi australske metropole Sydneyja, tako i na širokim i pustim otvorenim cestama u njegovoj okolici, XJ u odnosu na svoje prethodnike pokazuje subjektivno velik napredak. Naime, vožnja je svedena na najmanji stres, a vozač i bez pogleda na okretomjer „napamet“ zna koji su okretaji za njega ponajbolji. Riječ je bez dvojbe o onima u „zlatnoj sredini“, i koji cijeli motocikl drže napeto-opuštenim, a prelazak u gornje režime ipak iz yamahinih pluća brzo tjera „zrak“. Još ponešto činjenica za potpuniji doživljaj – 120 km/h je na 6500 o/min, a lagane se vibracije osjećaju tek u predjelu oslonaca za noge.
Što se mjenjača tiče, u svom radu je precizan i nježan, no ipak postoji jedna opaska. Ukoliko na praznom hodu dodate i malo gasa, a pritom pokušavate ubaciti u prvu brzinu, tada će se iz mjenjačke kutije začuti legendarni yamahin otpor glasnog odzvanjanja – „klonk“!
No, u poglavljima ovjes i okvir pak vlada savršen suživot. Izvrsnoj izbalansiranosti i zaigranosti u vožnji pridonio je i uski format stražnje gume 160/60-17 koji omogućuje lako spuštanje u nagib te brze izmjene pravca. Uz to, toj harmoniji u velikoj mjeri pridonijele su i provjerene Bridgestoneove turerice BT021 koje se kroz sve režime vožnje „šuljaju“ neprimjetno i neutralno, baš onako kako to pravi pneumatik i treba činiti.
Ovo posljednje vrijedi podjednako i za klasičnu prednju vilicu promjera 41 mm, koja se ne može podešavati, te stražnji monoamortizer podesiv po tvrdoći opruge. Njihovo je podešenje očito usmjereno prema udobnosti, koje bolje pristaje turističkom karakteru diversiona nego agresivno-gradskom nastupu XJ6 n-a.
Osim toga, „spužvast“ osjećaj prednjeg kraja osjetan je u oštrijoj vožnji udvoje, kada prednja vilica ustvari i dolazi na rub svojih mogućnosti, baš kao i pri naglim i zahtjevnim kočenjima. Stoga će biti izuzetno zanimljivo testirati mogućnosti tog motocikla s ABS-om te vidjeti kako XJ u tim situacijama vlada s brojkama poput zaustavnog puta.
S druge strane, prednje kočnice imaju vrlo jasno definiranu točku hvatanja, a doziranje je čisto i lako. Jedino se stražnjoj kočnici može zamjeriti predug hod na poluzi te premlak učinak.
Također, zanimlljivo je kako je Yamaha reagirala na naš komentar da je ovjes možda ipak premekano podešen – „XJ 6n / diversion nije ni zamišljen za oštriju vožnju. Za te režime morat ćete ipak potražiti prikladniji motocikl, s aluminijskim okvirom, jačim motorom i preciznijim ovjesom. Poput recimo - FZ-a 6 / fazera.“ U redu, može proći.
Tu ujedno završavaju svi prigovori i mane jer kada se gleda završni dojam o seriji XJ – dominantno prevladavaju pozitivni aspekti. Naime, riječ je o svježem, nekompliciranom no nipošto ne i dosadnom motociklu, stvorenom za svakodnevicu.
Valja spomenuti da se „goli“ model ponajbolje snalazi ondje gdje mu je i mjesto – u urbanom ambijentu, a oklopljena verzija na otvorenoj cesti pruža solidnu zaštitu od vjetra (izuzetno dobra u području ramena i prsa) te respektabilan komfor. U jednoj recesijskoj godini poput ove, uz ovako prikladnu cijenu, yamahi XJ 6 / diversion možemo poručiti samo jedno – dobro da si nam se vratila!
Obujam: 600 cm3
Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm
Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm
Prednja kočnica: 298 mm , , koďż˝nih klipova
Stražnja kočnica: 245 mm , , koďż˝nih klipova
Prednja guma: 120/70 ZR17
Stražnja guma: 160/60 ZR17
Obujam spremnika: 17 l
Dužina: 211 kg
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |