Motorevija
PRETRAGA
2013-12-31 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Razni izvori
Bookmark and Share

 Motogalerija Aprilia Pegaso Strada
Aprilia Pegaso Strada (inačica Factory)

Povijest modela

Promociju aprilije pegasa 650 strade 2005. godine moto javnost popratila je s oduševljenjem. Novi moderan izgled je klasični laki enduro pretvorio u urbani supermotard. Kotači od alu-legure s izgledom factoryja, ugradnja Minarellijevog umjesto Rotaxovog agregata, instrumenti s putnim kompjutorom - sve je to puno obećavalo. Uskoro su se očekivanja i potvrdila. No, ukupan je izvrstan dojam kvarila loša podešenost sustava ubrizgavanja pa je na niskim okretajima motor u vožnji zatrzavao. Ipak, taj se nedostatak riješio u jamstvenom roku kod ovlaštenih servisera.
Što nudi pegaso? Prvo i najvažnije - zabavu. Drugo, no ne i manje važno - atraktivan dizajn uz dobru cijenu.

 Motogalerija Aprilia Pegaso Strada    Motogalerija Aprilia Pegaso Strada
Enduro verzija Pegasa na tržište je izašla pod imenom Trail. Lako ju je prepoznati po žbičanim kotačima enduro dimenzija

Zahvaljujući uskoj lateralnoj građi jednocilindraš se izuzetno lako prebacuje iz zavoja u zavoj. Kočnice su impresivne, bilo da se radi o doziranju ili učinku, a položaj je opušten. Zabava s pegasom prestaje na autocesti ili brzoj i ravnoj magistralnoj cesti. Štoviše, u tom se trenutku pretvara u noćnu moru, jer zaštite od vjetra nema, a sve su očitiji vibracije i teško disanje motora.
2007. godine predstavljen je krunski model te serije - factory! Radijalna kočna čeljust i pumpica osjetno su pojačali agresivnost usporavanja, a široki konusni Renthalov upravljač dodao je novu dimenziju upravljivosti i okretnosti.


Provjera

 Motogalerija Aprilia Pegaso Strada

Što je rotax bio prije, to je sad minarelli - čvrsta konstanta. Isti taj motor ugrađuje se i u yamahe XT 660 i MT-03 te derbi mulhacen, a od prošle godine i u novopredstavljeni Yamahin tenere. Maraton test na 50.000 km pokazao je više vrlina nego mana. Poslije detaljne analize bio je u izuzetno dobrom stanju, a tragovi kilometara vidjeli su se samo na ispušnim ventilima - vidljivi su bili znakovi nagorjelosti. Prve serije obnovljenog pegasa iz 2005. pate od kroničnog „poskakivanja“ u nižim okretajima, ali su ovlašteni serviseri u jamstvenom roku ispravnim podešenjem sustava ubrizgavanja rješavali taj problem.


Razvoj modela


1990. Uvođenje pegasa, 600 ccm, pet brzina



1992.
Obujam raste na 650 ccm, ugradnja Rotaxovog motora, skraćen međuosovinski razmak



1997.
Novi dizajn, aluminijski dijelovi okvira, kontrabalansna osovina

2001
. Motor dobiva elektronsko ubrizgavanje goriva, 47 KS, 58 Nm

2003.
Posebna verzija - pegaso tuscany tibet, spremnik goriva 22 litre, 7 mm veći međuosovinski razmak, više sjedalo, veći hod ovjesa sprijeda/straga



2005.
Potpuno nova filozofija pegasa - 650 strada. Minarellijev motor umjesto Rotaxovog, kotači od legure aluminija, novi dizajn i oblik. Snaga raste na 50 KS

 Motogalerija Aprilia Pegaso Strada

2006. Predstavljena i enduro inačica pegaso 650 trail

 Motogalerija Aprilia Pegaso Strada

2007.
Dolazi i treća verzija - trkaća - factory, s laganim trkaćim naplacima, radijalnom prednjom kočnicom te oplatama i prednjim blatobranom od karbona

 Motogalerija Aprilia Pegaso Strada

2009
. Izmjena boja

 Motogalerija Aprilia Pegaso Strada
2010. Završetak proizvodnje i rasprodaja preostalih modela


Stanje na tržištu

Iako se dugo činilo da se pegasova popularnost iz 1997. i 2001. neće nadmašiti, pojavom novog uvoznika Aprilijinih motocikala ponuda novih znatno je poboljšana, a uvelike i cijena. To se odmah odrazilo na količini prodanih pegasa, i strade i traila, ali i na stabilizaciju na tržištu rabljenih. U 2007. cijena novog modela bila je oko 48.000 kuna pa je pegaso završio na drugom mjestu prodaje novih motocikala te godine u Hrvatskoj. Rabljene strade, stare godinu-dvije, mogu se na tržištu rabljenih pronaći u iznimno solidnom stanju, sa samo 5000 do 10.000 prijeđenih kilometara, dok su trail i pegaso zasad rijetki.
Strada iz 2005. može se naći za oko 30.000 kuna, a stariji modeli iz 2001. stoje od 15.000 do 18.000 kuna.





Aprilia Pegaso 650 Strada 2005-

Aprilia Pegaso 650 Strada 2006

�daje

Obujam: 659 cm3

Snaga: 48 k (35 KW) 6250 rpm

Okretni moment: 61,3 Nm @ 5200rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/70-17

Stražnja guma: 160/60-17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 191 kg

Maksimalna brzina: 175 km/h

APRILIA
Aprilia Pegaso 650 I.E.
Aprilia Pegaso 650 I.E.

Aprilia Pegaso 650 I.E. 2003

�daje

Obujam: 652 cm3

Snaga: 48 k (35 KW) 6000 rpm

Okretni moment: 58 Nm @ 4500rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 100/90 19

Stražnja guma: 140/70 17

Obujam spremnika: 21,0 l

Dužina: 200 kg

Maksimalna brzina: 172 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)