Motorevija
PRETRAGA
2011-07-22 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Povijest modela
BMW R 1150 GS

Kralj je mrtav, živio novi kralj! BMW R 1150 GS, u prodaji od jeseni 1999. godine, držao se stare slave svoga prethodnika obujma 1100 ccm. Ljubav prema 1150 ne dolazi slučajno, jer je debeli enduro boxer talent za sve u pravom smislu riječi. Usprkos velikoj težini, jednako se ugodno osjeća po zavojitim običnim cestama, uskim zavojima, na blažim šljunčanim putevima i na autocesti.

Jasno je da ima i stvari koje se nikom neće svidjeti. Na primjer: poskakivanje u vožnji konstantnom brzinom, što je izraženo nekad jače, a drugi put manje, vibracije koje se pojavljuju u višim režimima okretaja ili jeka što je proizvodi prednji vjetrobran koji je previše udaljen od vozača i pruža premalu zaštitu od vjetra. No, sve kritike blijede pred odličnom kočnicom s ABS-om, komforom koji motocikl pruža na duljim putovanjima, umjerenom potrošnjom goriva, osjećajem apsolutne sigurnosti koji BMW pruža vozaču... Ukratko, BMW R 1150 GS, koji je bio u ponudi do 2004. godine, još je preporučljiv motocikl na tržištu rabljenih.


Stanje na tržištu

U Hrvatskoj se cijena BMW-a R 1150 GS-a kreće oko 35.000 kuna za modele 1999. do 2001. godine, a za one iz 2002. do 2004. između 50.000 i 70.000 kuna.


Provjera



U osnovi se s izdržljivim boxer-agregatom može prijeći i više od 100.000 km. Usprkos svemu, između pojedinih modela iz iste serije postoje poprilične razlike, posebno na mjenjaču, nakon pojave vibracija, u razvoju zvuka iz sustava prijenosa i trzanju u konstantnoj vožnji. Osim toga, potrebno je još obratiti pozornost na nategnutost žbica na kotačima te na curenje ulja na cilindrima, kućištu stražnjeg pogona i na izlazu iz mjenjačke kutije.


Razvoj modela


1999. Početak prodaje R 1150 GS-a u kasnu jesen. Produžena šesta brzina i regulirani katalizator ugrađuju se serijski, po želji se može dobiti kraća šesta brzina



2001.
Promijenjeno je polje sustava za ubrizgavanje radi boljeg pročišćavanja ispušnih plinova

2002. Uvođenje modela R 1150 GS adventure sa 20 mm dužim hodom ovjesa, stražnji amortizer marke White Power, sjedalo iz jednog komada, povećan prednji vjetrobran, ugrađena aluminijska zaštita agregata kao i štitnici za ruke te čelična crijeva kočnog sustava, spremnik od 30 litara može se dobiti isključivo uz doplatu. Oba modela kao novitet imaju poluintegralni kočni sustav evo, s kliještima i kočnim pločicama sintermetal iz Japana



2003.
Od proljeća je sustav proizvodnje prebačen na dvostruko paljenje, da bi se dobili ravnomjernije izgaranje, niža potrošnja i povoljnije vrijednosti ispušnih plinova. Modele s dvostrukim paljenjem prepoznajemo po oznaci “2-spark“ na pokrovu kanala za svjećice

2004. Kompletno novi, 98 KS jaki i 22 kilograma lakši R 1200 GS u travnju zamjenjuje standardni 1150, dok se adventure R 1150 GS još tu godinu zadržava u prodajnom programu


Problemi


2003. Povrat zbog mogućnosti blokiranja mjenjača, čiji je uzrok greška u proizvodnji. Odnosi se na sve modele boxera koji su s proizvodne trake sišli u rujnu i listopadu 2002.

2004. U servisne radionice pozvani su svi modeli s dvostrukim paljenjem. Razlog je moguća pojava lošeg paljenja prouzročena preuskom montažom kabela paljenja i lambda sonde

2004. R 1150 GS-i izrađeni od studenog 1999. do siječnja 2004. (i adventure) moraju na provjeru u servisne radionice zbog moguće pojave nebrtvljenja sustava za dovod goriva (brza spojka na crijevu za gorivo)


Stanje na tržištu


U Hrvatskoj se cijena BMW-a R 1150 GS-a kreće oko 35.000 kuna za modele 1999. do 2001. godine, a za one iz 2002. do 2004. između 50.000 i 70.000 kuna.


Mjerenja

Najviša brzina 200 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 3,7 s
Elastičnost 60-140 km/h 12,6 s
Potrošnja na 100 km 4,3 do 7,9 litara






BMW R1200GS 2007

BMW R1200GS 2007

�daje

Obujam: 1170 cm3

Snaga: 98 k (72 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 5500 rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 265 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/80-R19

Stražnja guma: 150/70-R17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 225 kg

Maksimalna brzina: 221 km/h

BMW
BMW R1150GS 1999-2004
BMW R1150GS 1999-2004

BMW R1150GS 1999-2004

�daje

Obujam: 1130 cm3

Snaga: 85 k (63 KW) 6750 rpm

Okretni moment: 98 Nm @ 5250 rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/80-H 19 és 110/80-B 19

Stražnja guma: 150/70-H 17 és 150/70-B 17

Obujam spremnika: 22,1 l

Dužina: 253 kg

Maksimalna brzina: 205 km/h

BMW
BMW R1100GS 1993-1999
BMW R1100GS 1993-1999

BMW R1100GS 1993-1999

�daje

Obujam: 1085 cm3

Snaga: 80 k (60 KW) 6750 rpm

Okretni moment: 97 Nm @ 5250 rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/80-H 19 TL

Stražnja guma: 150/70-H 17 TL

Obujam spremnika: 25 l

Dužina: 222 kg

Maksimalna brzina: 200 km/h

BMW
BMW R 1200 GS (2010)
BMW R 1200 GS (2010)

BMW R 1200 GS 2010

�daje

Obujam: 1170 cm3

Snaga: 110 k (81 KW) 7750 rpm

Okretni moment: 120 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 265 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 110/80 R 19

Stražnja guma: 150/70 R 17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 203 kg

Maksimalna brzina: 225 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R