Motorevija
PRETRAGA
2011-10-21
Bookmark and Share

Povijest modela

BMW R 1200 GS

R 1200 GS je oduvijek predstavljao rijetko viđeni fenomen. Jer kako je moguće da motocikl koji je najskuplji u svojoj klasi, i koji je dugo vremena slovio kao „najružniji svih vremena“, postane najprodavanijim modelom u cijeloj Europi, pa čak i u jednoj Italiji. Jednostavno - njegova svestranost i vozna dinamika su toliko superiorni da proteklih šest godina nisu imali ozbiljnijeg konkurenta. Da je cjelina sastavljena od sigurnosti, ekskluzivnosti te allround kvaliteta uspješna formula, potvrđuje i sve veći broj konkurenata koji grade „svoj GS“, odnosno pokušavaju odgristi dio BMW-ovog velikog „kolača“.

Instrumenti su jednostavni i vrlo informativni

No, recimo nešto i o GS-u. Prije svega tu je kvalitetan ovjes te vrlo ugodna ergonomija. Položaj sjedenja je opušten, a sjedalo je podesivo po visini, baš kao i vjetrobran. Zaštita od vjetra je za vozače do 190 cm iznimna, a upravljivost je za 225 kg težak motocikl naprosto fantastična. Uz to, mnoge će ponajviše oduševiti mekane reakcije na dodavanje gasa te nesvakidašnje učinkovite kočnice te naposljetku ABS. Svima kojima je početnih 98 KS u GS-u premalo, savjetujemo kupnju modela iz 2008. sa 105 KS snažnim agregatom. Također, mjenjač u tom motoru radi znatno tiše i mekše. No, vozačima koji vole duga putovanja, kao realna opcija nameće se model adventure s velikim spremnikom goriva od 33 litre te još boljom zaštitom od vjetra.


Provjera



Motorradov test na 50.000 km otkrio je probleme početne serije GS-a 1200. Naime, radilo se o kapitalnom kvaru mjenjača koji je uzrokovao ležaj na međuosovini te o izbijanju uzubljenja pogonskih flanši na sustavu kardana. Oba kvara BMW je otklonio na garanciju i prema njihovim navodima slični problemi nisu zabilježeni.

Kardanski sklop GS-a jedan je od najrobusnijih na tržištu

Ostatak motora oduvijek je slovio kao stabilan i pouzdan pa nije nimalo neobično vidjeti GS sa 100.000 km na kojem vlasnici - osim redovitih servisa - nisu imali nikakvih dodatnih troškova. Ipak, neki su motocikli imali problema s elektronskim sustavom protiv krađe pa treba provjeriti jesu li bili obuhvaćeni opozivom.


Razvoj modela

2004.
Uvođenje modela R 1200 GS koji mijenja dotadašnji R 1150 GS. U odnosu na prethodnu generaciju novi GS je snažniji za 12 KS (ukupno 98), te čak oko 20 kg lakši (ukupno 224 kg). Cijena za Hrvatsku 105.990 kuna (početna verzija). Verzija adventure ostaje i dalje s motorom od 1150 ccm

2006.



Uvođenje novog modela GS adventure. Masa praznog vozila 256 kg, spremnik goriva 33 litre, veće vjetrobransko staklo, štitnici motora, duži hod ovjesa. Cijena za Hrvatsku 125.700 kuna (početna verzija)

2007. R 1200 GS s novim integralnim ABS-om koji se može isključiti (po uzoru na model adventure). Cijena 110.900 kuna (početna verzija)

2008.



Vizualne, ergonomske i mehaničke promjene na oba GS-ova modela. Snaga je povećana na 105 KS, srednji režimi okretaja su upotrebljiviji, omjeri u mjenjaču su drukčiji, izmijenjene su bočne oplate. Cijena za početnu verziju ostaje nepromijenjenom

2010.



Ugradnja novog motora s dvije bregaste osovine u glavi te četiri radijalna ventila. Snaga raste na 110 KS, a okretni moment na 120 Nm.


Stanje na tržištu


Iako ih je u Hrvatskoj u proteklih pet godina prodano preko stotinjak, GS-ovi su kao rabljeni rijetki, što podosta govori i o profilu njegovih kupaca. Naime, oni ga kupuju za dulje vremensko razdoblje jer su sigurni da u toj klasi nema boljeg motocikla i jer se kao model neće previše mijenjati. Isto tako, ti uvjeti omogućuju i stabilnu cijenu na tržištu rabljenih. Primjerice, prva bi se 1200-tka iz 2004. godine trebala kretati oko 70.000 kuna, što naravno ovisi o stanju i količini dodatne opreme. Primjerak iz 2008. godine cijeni se oko 95.000 kuna, a većina ponuđenih modela u dobrom je stanju iako im je kilometraža često veća od 50.000 km.





BMW R1100GS 1993-1999
BMW R1100GS 1993-1999

BMW R1100GS 1993-1999

�daje

Obujam: 1085 cm3

Snaga: 80 k (60 KW) 6750 rpm

Okretni moment: 97 Nm @ 5250 rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/80-H 19 TL

Stražnja guma: 150/70-H 17 TL

Obujam spremnika: 25 l

Dužina: 222 kg

Maksimalna brzina: 200 km/h

BMW
BMW R 850 GS
BMW R 850 GS

BMW R 850 GS

�daje

Obujam: 848 cm3

Snaga: 71 k (55 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 77 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/80 H 19

Stražnja guma: 150/70 H 17

Obujam spremnika: 25 l

Dužina: 236 kg

Maksimalna brzina: 187 km/h

BMW
BMW R 1200 GS (2010)
BMW R 1200 GS (2010)

BMW R 1200 GS 2010

�daje

Obujam: 1170 cm3

Snaga: 110 k (81 KW) 7750 rpm

Okretni moment: 120 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 305 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 265 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 110/80 R 19

Stražnja guma: 150/70 R 17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 203 kg

Maksimalna brzina: 225 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R