Motorevija
PRETRAGA
2011-07-29
Bookmark and Share

Povijest modela

Ducati 999

Pierreu Terblancheu nije bilo lako! Tek što je sredinom ljeta 2002. otkrio svoj novi ponos - ducati 999, a krenula je lavina kritika. Zagriženim ducatistima koje je praktično odgojio izgled 916-ice nije se svidjelo štošta toga. Preuglađeni agregat kojem su vibracije i buka smanjeni na minimum, ergonomija prilagođena svakodnevici, tj. cesti, mekše podešen ovjes itd. Prigovori su se nizali u beskonačnost. Neki su bili neopravdani, no neki... Tu prije svega mislimo na dizajn ili preciznije gornju oplatu sa svjetlima. Na prste jedne ruke mogli bi se nabrojiti oni koji su i tri godine nakon prve prezentacije rekli da se radi o lijepom motociklu.

Ducati nije odustajao od te linije, sapunica između kupaca i tvornice nastavljala se poput trakavice. 2005. slijedi redizajn prednje oplate da bi se bazna verzija 999 učinila što sličnijom onoj s utrka SBK. Pokušaj identifikacije kulminirao je verzijom R xerox 2006. godine, koja je ujedno bila i posljednja u proizvodnji tog neuspjelog modela.


Provjera



Ducatijev L-twin testastretta tijekom Motorradovog maraton testa od 50.000 km nije bio ni mažen ni pažen, nego jednostavno - vožen. Testni vozači uglavnom su ga opisivali kao motor s udarom i živahnošću. Završno mjerenje kompresije pokazalo je pak očito odstupanje na drugom cilindru. Razlog - tri ventila više nisu brtvila. Ni cilindri nisu prošli bolje, pa su pokazivali očite tragove istrošenosti, a ležajevi radilice bili su za zamjenu. Kao boljka otkrivena je upravljačka jedinica, te relej ubrizgavanja, koji su dvaput otkazali poslušnost. No, nije sve tako crno, jer je na kraju ducati, unatoč pesimističnim najavama, završio veliki test, a s obzirom na broj kilometara rabljenih u Hrvatskoj, dobra je kupovina.


Razvoj modela

2003. Uvođenje modela 999 koji zamjenjuje dotadašnji 998. Radikalan zaokret u dizajnu, 124 KS, 199 kg suhe mase.

2004.Uvođenje modela 999 s oznakama S i R. Obje verzije opremljene Ohlinsovim ovjesom, Marchesinijevim kotačima od lake legure i Termignonijevim trkaćim kitom. 999 S razvija 136 KS, dok je verzija najjača R - 139 KS.

2005.


   
Redizajn modela 999 po uzoru na verzije S i R - sprijeda izmijenjeni usisinici zraka. Zbog novih standarda mjerenja snage osnovni model sad je homologiran na 140 KS. Izmjene na agregatu izvedbi S i R. Snaga 143 i 150 KS, a masa praznog motocikla 186 i 181 kg.

2006.


 

R u izvedbi xerox. Posljednja godina prodaje modela 999. Cijena za Hrvatsku 151.900 kuna.


Stanje na tržištu

Ponuda rabljenih ducatija 999 na hrvatskom tržištu vrlo je skromna, no kad se i nađu u prodaji, radi se o očuvanim primjercima koji nemaju više od 20.000 km! Cijena im počinje od 70.000 kuna (model 2003.), a završava na oko 100.000 kuna (model 2005.). No, osim relativno visoke cijene rabljenih, postoji i drugi problem, a to je potražnja. Naime, većina onih koji se odlučuju za kupnju „talijanskog sna“ biraju karizmatični 916, ili „low cost“ 749. Dakle, 999 ne pronalazi lako put do svojih budućih vlasnika.






Ducati 999S 2005-
Ducati 999S 2005-

Ducati 999S

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 143 k (105 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 8000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 215 kg

Maksimalna brzina: 267 km/h

Ducati
Ducati 999R 2005-
Ducati 999R 2005-

Ducati 999R

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 150 k (110 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 117 Nm @ 8000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 208 kg

Maksimalna brzina: 272 km/h

Ducati
Ducati 999 S Xerox Racing

Ducati 999 S Xerox Racing

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 150 k (110 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 109 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/50 ZR 17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 193 kg

Maksimalna brzina: 286 km/h

Ducati
Ducati 999 2005-
Ducati 999 2005-

Ducati 999

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 140 k (103 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 109 Nm @ 8000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 186 kg

Maksimalna brzina: 265 km/h

Ducati
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R