Motorevija
PRETRAGA
2011-10-14
Bookmark and Share

Povijest modela

Harley-Davidson sportster

Koji je harley najzabavniji? Vlasnici kažu - ovijek onaj prvi! Najmanji s Harleyjeve proizvodne linije je ponajprije stekao simpatije vozačica, ali i početnika. Budući da je sportster po odnosu uloženo-dobiveno najbolji harley, čini se da su oni itekako mudri. Njegovi proizvodni troškovi nisu značajno manji nego kod velikih twinova, ali sportyju je cijena ipak niža, i to nekoliko tisuća do sljedećeg većeg modela. Serijom XL dileri su jedva uspijevali ostvariti nekakvu zaradu. On je prije svega služio kao početnička droga za potencijalne harleyjevce, a prava se zarada ostvarivala u prodaji dodatnih dijelova za tuning.

Sportster je od 1957. do 1985. godine bio zamišljen kao konkurencija engleskim sportašima - slučaj za ljubitelje motocikala sa znanjem o njihovoj tehnici. No, kad je stari Shovelheadov agregat od sivog lijeva zamijenjen novim, s cilindrima i glavama od lakog metala, evolution-twinom, sportster je naglo dobio na upotrebljivosti. S iznimkom jedne kratke serije 1100, za zainteresirane se kupce evolution sportster izrađivao u dvjema varijantama: kao 883 i kao 1200. Mali sportster je pak više slučaj za ljubitelje choppera, a tomu su najviše pridonijeli modeli XL 53 C i hugger. Sportster 1200 će prije opravdati ime jer je vožnja njime po običnim zavojitim cestama veliko zadovoljstvo. S druge strane, sportster sport je pravi model za dinamične zaljubljenike u XL.

Provjera


  Oprez s tuniranim motociklima! Tu su nerijetko prste umiješali nestručnjaci. „Iz ženske ruke“ - ni to nije sigurna stvar. Naime, moguća je povećana potrošenost spojke i dijelova kočnog sustava, a i oštećenja nastala prevrtanjem znatno su češća.

Zaštitni znak ovog modela je pogonski remen (na slici)

Razvoj modela

1985. Uvođenje modela 883

1986.
Uvođenje modela sportster 1100

1987.




Sportster 1200 mijenja sportster 1100; uvođenje na tržište modela hugger 883; amortizeri i stražnja vilica su produženi, podebljane su osnovne cijevi prednje vilice i dodane su im kromirane kape, novi rasplinjači

1991.
Završni remenski prijenos za modele XL 1200 i deluxe, preuređeni su agregat i mjenjač, svi modeli sad imaju pet umjesto četiriju brzina

1992.
Nove kočnice i kočni diskovi, poboljšana procedura za lakiranje bezbojnog laka, premještena je kontaktna bravica na modelu 1200, standard i hugger odsad imaju O-ring umjesto običnog lanca, huggeru je smanjena visina sjedala, novo sjedalo i upravljač buckhorn za modele deluxe

1993.
Pogon na zupčasti remen za sve modele sportstera

1994.
Prerađeni su instalacijski snop i stražnji kraj okvira, kontaktna bravica i primarni poklopac agregata su novi, opruge amortizera oslonjene su na ublaživače od gume

1995.
Uveden je elektronski brojač kilometara

1996.



Uvođenje modela XL 1200 C (custom) i XL 1200 S (sport), prerađeni su upravljač i njegovi prihvati, spremnik od 12,3 litre za 1200-tke

1998.
Nova uljna pumpa, elektrika je djelomice prebačena pod bočne poklopce, novo paljenje, novi elektronski brojač kilometara za model XLH 883, temeljne izmjene na modelu XL 1200 S: novo sjedalo, prerađen agregat (bregaste osovine, glave cilindara), novo paljenje

1999.




Custom 53 i 1200 custom opremljeni su užim upravljačem dragbar pa su oslonci za noge pomaknuti prema naprijed, modificiran je brzinomjer

2000.
Novi kočni sustav s fiksnim čeljustima za prednji i stražnji kotač; ležajevi u kotačima dobili su otpornija sjedišta; nova, za održavanje lakša baterija; veći spremnik za gorivo za modele XL 53 C i XL 1200 C

2001.
Svi modeli su tvornički opremljeni gumama harley-davidson (dunlop), 883 je dobio modificirani usisni trakt i više snage (53 KS), prerađeni su zupčanici na bregastim osovinama, prilagođeni su uljna pumpa i sustav za podmazivanje, 1200 dobiva optimirane stubline cilindara

2002.




Novi pokazivači smjera bullet-style, nova slavina za gorivo, uvođenje na tržište modela XL883 R, na modelu hugger 883 smanjena je visina sjedala i prerađeni su elementi ogiba

2003.
Svi sportsterovi modeli su za jubilarnih 100 godina opremljeni ukrasima

2004.
Na tržište je uvedena nova serija sportstera; agregat je potpuno prerađen i ima više snage (54/67 KS), novi sustav za podmazivanje, prerađeni su paljenje i ispušni sustav, lakša poluga spojke, novi okvir, novi kočni sustav, stražnju gumu 130 zamijenila je guma dimenzije 150, serijski su ugrađeni alarm i sustav protiv krađe, modeli custom opremljeni su spremnikom od 17 litara, tanji su rukohvati, servisni intervali produženi su na 8000 km

2005.
Ugrađeno je svjetlo s providnim staklom, poboljšano je kromiranje kotača, kruća stražnja vilica s jačom osovinom kotača

2006.
Mjenjač i spojka novi, duži bočni oslonac za 883, 883R i 1200 R, modificirana elektronska blokada protiv krađe

2007.




Ubrizgavanje umjesto rasplinjača, novi alarm, spojka i kočnica se bolje doziraju, novi instrumenti, novo podešenje motora, nove bregaste osovine za 883

2008.
Uvođenje XL 1200 nightstera, bočni oslonac ima ugrađen prekidač za gašenje, poboljšane brtve glave, 1200 roadster sa 17- umjesto 12,5-litrenim spremnikom

2009.
Na svim sportsterima okviri su pojačani, ovjes preuređen, izmijenjeni su sajla spojke, mehanizam mjenjača, brtve na ispušnim granama i lijevi bočni poklopac motora

2011.
Na tržište dolazi nova verzija HL 883 L superlow




Stanje na tržištu


Riječ je o harleyju koji je kao novi najjeftiniji u ponudi pa je takva i cijena rabljenih. Izuzetak je na tržištu, iako se u zadnje vrijeme ne može reći da je rijedak, a cijena ovisi ponajprije o dobroj volji vlasnika da vam proda motocikl, a potom i stanju motocikla. Okvirno, za 883 sportster se cijena kreće od 40.000 kuna naviše i ne mijenja se već nekoliko godina. Za model 1200 cijene su primjerice 45.000 kuna za model iz 2000. godine, pa do 75.000 kuna za model iz 2006.


Tehnički podaci (tip XL2, model XL 1200 R, 2004. godina)

Motor
Zrakom hlađeni dvocilindarski četverotaktni V-motor, 45-stupnjeva, četiri bregaste osovine u bloku, dva ventila po cilindru, hidropodizači, rasplinjači promjera 40 mm, pet brzina, zupčasti remen
Promjer x hod 88,8 x 96,8 mm
Obujam 1199 ccm
Snaga 67 KS (49 kW) pri 5900 o/min
Okretni moment 93 Nm pri 3300 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, teleskopska prednja vilica promjera 39 mm, stražnja vilica od čeličnih profila, dvostruki amortizeri

Kočnice
Sprijeda disk promjera 292 mm, straga disk promjera 292 mm

Kotači alu-gus, 2,15 x 19, 3 x 16
Gume 100/90 H 19, straga 150/80 HB 16

Masa i dimenzije
Hod sprijeda/straga 141/104 mm, visina sjedala 750 mm, masa s punim spremnikom 267 kg, spremnik goriva 12,9 litara

Mjerenja
Najviša brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 5 s
Elastičnost 100-140 km/h 12,6 s
Potrošnja na 100 km 5,4 l







Harley-Davidson XL 1200 Nightster
Harley-Davidson XL 1200 Nightster

Harley-Davidson XL 1200 Nightster

�daje

Obujam: 1199,5 cm3

Snaga: 55 k (40 KW) 5000 rpm

Okretni moment: 107,2 Nm @ 4000rpm

Prednja kočnica: 292 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 292 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 100/90-19

Stražnja guma: 150/80-16

Obujam spremnika: 12,5 l

Dužina: 255 kg

Maksimalna brzina: 158 km/h

Harley-Davidson
Harley-Davidson Sportster forty eight (2010.)
Harley-Davidson Sportster forty eight (2010.)

Harley-Davidson Sportster Forty Eight

�daje

Obujam: 1200 cm3

Snaga: 67 k (49 KW) 5700 rpm

Okretni moment: 98 Nm @ 3200rpm

Prednja kočnica: 292 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 292 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: MT90B16 72H

Stražnja guma: 150/80B1671H

Obujam spremnika: 7,9 l

Dužina: 229 kg

Maksimalna brzina: 190 km/h

Harley-Davidson
Harley-Davidson Sportster (2004.-2009.)
Harley-Davidson Sportster (2004.-2009.)

Harley-Davidson Sportster (2004.-2009.)

�daje

Obujam: 1199 cm3

Snaga: 67 k (49 KW) 5900 rpm

Okretni moment: 93 Nm @ 3300rpm

Prednja kočnica: 292 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 292 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 100/90 H 19

Stražnja guma: 150/80 HB 16

Obujam spremnika: 12,9 l

Maksimalna brzina: 100+ km/h

Harley-Davidson
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R