Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela

Honda CBR 1100 XX Blackbird

Vlasnici kawasakija ZZ-R-a 1100 bili su jako uplašeni kada je Honda potkraj 1996. najavila svoj novi sportsko-putni motocikl. Brzinski rekord od 280 km/h time je bio panično ugrožen, no kasnije se pokazalo da je strah bio neopravdan. Blackbird nije uspio srušiti brzinski rekord, i to je odmah u početku mnoge razočaralo.
Danas, 15 godina poslije, onaj tko misli da CBR 1100 XX spada u staro željezo, nije u pravu. Sa 152 KS iz 1137 ccm te aerodinamičnom siluetom i danas se bez problema može zalijepiti za stražnji kotač BMW-a K 1200 S.


 

 

 

Osvaja mekim odgovorom na gas i homogenim razvojem snage koji nas brzo tjera da zaboravimo nedostatak potiska između 5000 i 6000 o/min. Uza sve to još ide i mekan mjenjač. Na hondi se sjedi kao u dobra stara vremena. Povišeno i malo ispruženo, ali ni u kojem slučaju neudobno. Isto važi i za suvozača. Uvijek nas ponovno fascinira kako je XX jednostavan za upravljanje. Tomu uvelike pridonose u usporedbi s konkurentima uske gume i dobro podešen ovjes. Za sportaše potpuno integriran sustav kočenja CBS zahtijeva određenu dozu privikavanja.

Provjera



Kultivirani, nježni i pouzdani motor nikad nije pokazivao znakove dječjih bolesti. Ništa čudno, jer su iza njega godine provjere u modelu CBR 900 RR, iz kojega originalno potječe. Ipak, znaju se pojaviti „zvrckanja“ iz predjela glave motora, što signalizira izmjenu lanca bregaste osovine i njegova zatezača. Nipošto jeftin zahvat, pogotovo ako se kvar otklanja u ovlaštenom servisu. Na prvim serijama znaju se pojaviti i problemi sa zatrzavanjem spojke, no takav kvar ujedno signalizira i poveći broj prijeđenih kilometara.
Svakih 24.000 km na blackbirdu se obavlja veći redoviti servis, za koji je planirano četiri do šest radnih sati.
Obavezni dio redovite provjere pri kupnji je i ležaj u glavi okvira koji uslijed ekstremnih kočenja može dobiti malo praznog hoda. Sve ostale provjere svode se na redovitu kontrolu potrošnih dijelova i tragova oštećenja zbog karambola.

Stanje na tržištu
Honda CBR 1100 XX vrlo je popularna u Hrvatskoj. Najtraženiji je blackbird proizveden između 1997. i 1999. godine, jer se njegova cijena kreće oko prihvatljivih 36.000 kuna. Takvi primjerci u oglasu se ne zadržavaju dugo, pogotovo ako je prijeđena kilometraža manja od 50.000 km.
Kupci rabljenih trebaju znati da je prije tri godine Hondin hrvatski uvoznik - Ruting - XX prodavao za akcijskih 86.000 kuna, što je u to vrijeme bila najbolja kupnja u klasi. Ta cijena ujedno vam može biti orijentir za kupnju rabljenih.

Razvoj modela
1996. Predstavljanje modela ujesen 1996. Sa 164 KS tad najjači serijski motocikl na tržištu

1997. Neregulirani katalizator

1999.
Obnova modela, snaga smanjena na 150 KS, elektronsko ubrizgavanje, trostazni katalizator, nova spojka, ram-air, izmijenjene bregaste osovine, modificirano ublažavanje prednje vilice, novo stražnje svjetlo, izmijenjeni diskovi, elektronska blokada protiv krađe

2001.
Snaga 152 KS, više oplate, novi instrumenti s digitalnim brzinomjerom



2007.
Prestanak proizvodnje



2008.
Rasprodaja preostalih motocikala, cijena za Hrvatsku 94.990 kuna


Dosje X

Evolucija umjesto revolucije



Model s elektronskim ubrizgavanjem goriva (1999.) i reguliranim katalizatorom pokazao se kao preporuka za kupnju rabljenog. Razlozi su u odličnom razvoju okretnog momenta te malim reakcijama pod opterećenjem. Nemojte dopustiti da vam nominalno veća snaga prethodnog modela „zamrači um“, jer ionako je vrlo malo motocikala uspjelo natiskati deklariranu tvorničku vrijednost od 164 KS (velike oscilacije u snazi - izmjereno 155 KS).
Za sve generacije blackbirda važi isto - sve je podređeno aerodinamici. Uske oplate rođene su u zračnom tunelu, tako da se i uz samo 150 KS dospjelo do brzine od 270 km/h. Zanimljivo je da model s elektronskim ubrizgavanjem emitira čak 70 do 90 posto manje štetnih plinova (CO2) od modela s rasplinjačima.

Sustav CBS (combined brake system - kombinirani sustav kočenja) djeluje tako da kočnice sprijeda i straga uvijek podržavaju jedna drugu. Primjerice, kada kočite stražnjom, poseban ventil raspoređuje pritisak i na po jedan klip u prednjim kočnim čeljustima.
Klasična prednja vilica promjera 43 mm u obnovi modela 1999. godine dorađena je tako da na neravnine reagira osjećajnije i komfornije, no za „sportske aktivnosti“ je još preslaba. Uvođenje digitalnog pokazivača brzine pomalo je podijelilo ljubitelje XX-a na klasičare i moderniste, no na kupnju i prodaju rabljenih nije utjecalo.


Tehnički podaci (tip SC 35, model 2005.)


Motor Tekućinom hlađeni četverocilindarski četverotaktni redni, četiri ventila po cilindru, klasični karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 79 x 58 ccm
Obujam 1137 ccm
Kompresija 11:1
Snaga 112 kW (152 KS) pri 9500 o/min
Okretni moment 119 Nm pri 7300 o/min

Okvir i ovjes Dvostruke aluminijske grede, klasična vilica promjera 43 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer

Kočnice Sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust s tri klipa, straga disk promjera 256 mm i čeljust s tri klipa

Kotači 3,5x17, 5,5x17
Gume 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije Međuosovinski razmak 1490 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 99 mm, hod sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 800 mm, masa sa svim tekućinama 257 kg, dopuštena nosivost 173 kg, spremnik goriva/rezerva 24/4 litre


Mjerenja


Najviša brzina 290 km/h


Ubrzanja
0-100 km/h 3 s

Elastičnost
60-100 km/h 5 s

Potrošnja
Od 5,7 do 5,9 litara/100 km (cesta)





Honda CBR1100XX Super Blackbird 1999-
Honda CBR1100XX Super Blackbird 1999-

Honda CBR1100XX Super Blackbird

�daje

Obujam: 1137 cm3

Snaga: 150 k (111 KW) 9500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 7300rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 256 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 23 l

Dužina: 227 kg

Maksimalna brzina: 277 km/h

Honda
Honda CBR1100XX Blackbird 1997-1998
Honda CBR1100XX Blackbird 1997-1998

Honda CBR1100XX Blackbird

�daje

Obujam: 1137 cm3

Snaga: 150 k (111 KW) 9500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 7250rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 256 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 22 l

Dužina: 223 kg

Maksimalna brzina: 282 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)