Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Povijest modela
Honda CBR 600 F

Od 1987. postoje Hondini motocikli koji nose naziv CBR 600 F. Svakih su ih nekoliko godina inženjeri modificirali i od početka uvjerljive vozne osobine razvijali i dalje. Različiti modeli iz prijašnjih razdoblja imaju samo dvije zajedničke stvari: istu oznaku i nebrojeno puno pobjeda na usporednim testovima. Honda je uvijek ispočetka uspijevala čak i protiv jače konkurencije dokazati kvalitete allroundera. Kratak pogled na modele CBR-a 600 F pokazat će i zašto: PC 19 rađen je od 1987. do 1988. i imao je 85 KS. PC 23 (od 1989.) imao je 93 KS. PC 25 (od 1991.) ponosio se sa 100 KS i djelovao sportskije od svoje dvije debeljuškaste prethodnice. Tip PC 31 (od 1995.) u cijelom radnom području imao je više potiska, a kočnice i ovjes bili su još bolji. PC 35 (od 1999.) težio je samo 200 kg i imao 110 KS.

Godine 2001. Honda je taj popularni model opremila ubrizgavanjem goriva i reguliranim katalizatorom. Usprkos svim preradama, CBR nikad nije patio od tipičnih boljki, što kupnju CBR-a čini apsolutno malim rizikom čak i ako se radi o prvim modelima. Sve ih karakteriziraju dobroćudnost, neutralnost i perfektno izbalansiran ovjes, pa je CBR 600 F motocikl koji se može preporučiti i apsolutnim početnicima.

Serijski ugrađeni centralni oslonac je na svim dosad proizvođenim modelima CBR-a i kod fanova je stekao kultni status. Kupcima rabljenih koji nemaju supersportske ambicije model F i dalje je atraktivan, iako od 2003. godine postoji i supersportska alternativa CBR 600 RR. Od ove godine CBR 600 F vraća se na velika vrata, zasnovan na mehanici horneta 600.


Provjera

 
Modeli PC 19 i PC 31 imali su stabilan okvir od kvadratnih čeličnih profila, a PC 35 iz 1999. aluminijski

Specifični problemi su nepoznati kod CBR-a proizvedenih poslije 1991., pa se pri kupnji morate koncentrirati na uobičajene točke pregleda.


Razvoj modela


1987. Uvođenje modela CBR 600 F sa 85 KS (tip PC 19)



1988.
Promijenjeni bočni oslonac i sigurnosni prekidač na njemu

1989.
Povećan stupanj kompresije, povećani rasplinjači, modificirane vrijednosti usisa i ispuha, promjene na ispuhu. Tim promjenama snaga je narasla na 93 KS (tip PC 23)

1991.
Novi motocikl s oznakom PC 25; snaga je 100 KS, a izmjene su u sljedećim detaljima: cilindri i gornji dio kućišta su iz jednog komada, kraći je hod, povećan promjer, povećana kompresija, povećani ventili, hidropodizači umjesto klackalica, povećani flah-šiber rasplinjači, hladnjak ulja. Ostali noviteti: novi okvir s manjim predtragom, širi kotači sa šest krakova i širim gumama, kruća prednja vilica (41 umjesto 37 mm), straga amortizer s podesivim povratnim hodom, nove oplate



1993.
Sprijeda vilica s podesivom stlačivošću opruga i povratnim hodom, potpuno podesivi amortizer straga s komorom za izjednačavanje, oslonci za noge za suvozača od alu-gusa



1995.
Prerađeni motor s lakšim klipnjačama i klipovima, povećana kompresija, dva milimetra povećan promjer rasplinjača, prisilno napajanje rasplinjača zrakom. Izmjene na ispušnom sustavu, mjenjaču, prednjoj vilici, kočnicama, oplatama. Pojačani su okvir i trokuti prednje vilice, spremnik je povećan na 17 litara, stražnji kotač povećan na pet cola. Novi kod modela - PC 31


 

1997.
Povećanje snage na 105 KS. Povećan karter, prerađen mjenjač, kruće su podešeni elementi ovjesa, novi stražnji amortizer sa 10 mm više hoda, deblji prednji kočni diskovi



1999.
Radikalno novi supersportaš (PC 35), motor je izuzetno kratkog hoda, ima snagu 106 KS i ram-air, novi aluminijski okvir, straga je guma 180, četveroklipna fiksna kočna čeljust sprijeda i ispušni top od oplemenjenog čelika



2001.
Elektronsko ubrizgavanje goriva s reguliranim katalizatorom, prerađena glava motora, povećana kutija filtra zraka, sekundarni zračni sustav, kraći sekundarni prijenos, pojačanje okvira u predjelu glave okvira i prihvata vilice, olakšani trokraki kotači, novi instrumenti s digitalnim pokazivačem brzine, snaga 109 KS. Prvi put u ponudi sportska varijanta CBR 600 FS, prepoznatljiva po izmijenjenom stražnjem kraju i dvodijelnom sjedalu, okviru crne boje, nema centralnog oslonca; motor je manje modificiran (dvostruke opruge na ventilima, lakši rotor alternatora), snaga je ostala ista


   

2003.
Potpuno novokonstruirana CBR 600 RR zamjenjuje model FS, standardni model ostaje u prodaji

2005.
Uklonjeno podešavanje ublaživača na prednjoj vilici i stražnjem amortizeru

2011.
Predstavljen novi model zasnovan na mehanci aktualnog horneta 600.




Stanje na tržištu


CBR 600 F je uvijek imao svoju vrijednost na tržištu rabljenih, što se vidi i po dobroj ponudi rabljenih u Hrvatskoj. Svoje obožavatelje CBR je, bez obzira na to o kojem se modelu radi, brzo stjecao, a do dan-danas kod nas nije izgubio na popularnosti, koju sigurno velikim dijelom može zahvaliti svestranosti, koja u toj klasi još nije nadmašena. Prvi modeli CBR-a, PC 19 i PC 23, zbog „starosti“ su postali nešto rjeđi, a isto bi se moglo reći i za PC 25.

Na hrvatskom tržištu rabljenih cijena modela PC 19 kreće se oko 7000 kuna, a PC 23 oko 110000. PC 25, koji je ipak nešto češći od prethodnika, proizvodio se od 1991. do 1994., postiže cijenu od oko 10.000 do 14.000 kuna. PC 31 (od 1995. do 1998.) drži cijenu od 11.000 do 18.000 kuna. PC 35, koji se pravi od 1999., prodaje se za 20.000 do 450000 kuna. Pri kupnji rabljenog CBR-a računajte na velika odstupanja u cijeni, pa je preporučljivo prije kupnje detaljno provjeriti stanje i očuvanost, jer to jako utječe na konačnu vrijednost.






Honda CBR600 F4 1999-2000
Honda CBR600 F4 1999-2000

Honda CBR600 F4

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 110 k (82 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 67 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 170 kg

Maksimalna brzina: 246 km/h

Honda
Honda CBR600 F3 1997-1998
Honda CBR600 F3 1997-1998

Honda CBR600 F3

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 105 k (78 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 63 Nm @ 10500rpm

Prednja guma: 120/60 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 244 km/h

Honda
Honda CBR600 F3 1995-1996
Honda CBR600 F3 1995-1996

Honda CBR600 F3

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 100 k (74 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 63 Nm @ 10500rpm

Prednja guma: 120/60 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 242 km/h

Honda
Honda CBR600 F2 1991-1994
Honda CBR600 F2 1991-1994

Honda CBR600 F2

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 100 k (74 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 63 Nm @ 10500rpm

Prednja guma: 120/60 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 190 kg

Maksimalna brzina: 236 km/h

Honda
Honda CBR600 F1 1989-1990
Honda CBR600 F1 1989-1990

Honda CBR600 F1

�daje

Obujam: 598 cm3

Snaga: 85 k (63 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 63 Nm @ 9500rpm

Prednja guma: 110/80 17

Stražnja guma: 130/80 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 201 kg

Maksimalna brzina: 224 km/h

Honda
Honda CBR600 F1 1987-1988
Honda CBR600 F1 1987-1988

Honda CBR600 F1

�daje

Obujam: 598 cm3

Snaga: 85 k (63 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 63 Nm @ 9500rpm

Prednja guma: 110/80 17

Stražnja guma: 130/80 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 201 kg

Maksimalna brzina: 224 km/h

Honda
Honda CBR 600 F (2011.)
Honda CBR 600 F (2011.)

Honda CBR600F

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 100 k (75 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 64 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 235 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)