Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Honda XLV Transalp

Honda transalp XLV, hondin enduro-tourer, bestseler je još od daleke 1987. godine, kada je predstavljen potaknut iznimnim uspjehom sličnog modela africa twin na najtežem svjetskom reliju Pariz-Dakar. XLV je bio zajednički projekt Honda Europe i Hondinog japanskog dizajnerskog studija, a zamišljen je za sporiju i opušteniju vožnju po prirodi i gradu.
Danas za hondu transalp znaju gotovo svi, 2000. godine doživjela je temeljiti redizajn i povećanje obujma, a tada su kockasti izvorni oblik oplata, prednjeg svjetla, instrumenata i obujam od 600 ccm otišli u povijest. Godine 2005. model je dodatno dorađen, pa su s vremenom transalpu uklonjeni gotovo svi nedostaci, da bi njegove dobre osobine još više došle do izražaja.



Transalp XLV 650 i danas je svjež i zanimljiv kao i prvog dana. Pregledni instrumenti koji uključuju analogni brzinomjer, okretomjer, pokazivač temperature i goriva, signalne lampice i digitalni sat ukomponirani su u oplatu. V-twin obujma 647 ccm, uzdužno postavljen u čelični okvir, oduševljava mekim i uglađenim radom u praznom hodu, ali i brzim odazivom na komandu gasa. Sa snagom od 53 KS i okretnim momentom od 55 Nm pri 5500 o/min te linearnim razvojem snage od najnižih okretaja zadovoljit će apetite gotovo svih prosječnih vozača tog tipa motocikla.
Održavati transalp je jednostavno i jeftino, a robusni sklopovi koji gotovo da ne traže održavanje poznata su kvaliteta tog modela.
Dokaz kvalitete su i brojke - Do rujna 2007. godine ukupno 173.402 europska kupca opredijelila su se i glasno poviknula da za transalp!


Razvoj modela


1987.



Prva transalpova generacija, koju je Honda predstavila kao model reli-touring. Ujedno, to je i prvi enduro klase 600 koji je imao puni oklop. Najveća snaga bila je respektabilnih 55 KS, a sa svim tekućinama težio je 204 kg! Od 1989. do 1991. godine slijedile su izmjene u motoru koje su povećale njegovu trajnost, a istodobno se na stražnji kotač počeo ugrađivati disk.

1994.
- Prvi transalpov facelift, a na prednji kotač počinju se montirati dva diska. No, najvažnija je izmjena mjesto proizvodnje, koja se iz Japana seli u Italiju. Ipak, motor se još proizvodi u Japanu.

1999.



2000.



 

Druga transalpova dorada obuhvaća bolje aerodinamičke vrijednosti, obujam se povećava na 647 ccm, čime je poboljšana elastičnost motora. Masa se pritom - zbog strožih ispušnih normi - penje na 216 kg, a snaga pada na 53 KS.

2002.
- Proizvodnja se seli u Španjolsku, a motor se i dalje proizvodi u Japanu.
Do rujna 2007. godine ukupno 173.402 europska kupca opredijelila su se i glasno poviknula da za transalp!

2005.



   

 

Transalpu je izgled osvježen. Izmijenjeni su, između ostalog, pokazivači smjera, instrumenti te izgled prednjih kočnih čeljusti

2007.



    

 

Potpuno novi dizajn, motor obujma 680 ccm preuzet iz modela Deauville – razvija 60 KS i 60 Nm okretnog momenta. Masa motocikla 214 kg sa svim tekućinama, ABS kao opcija ugradnje. Raspoloživ u četiri boje – žuta, crvena, siva, plava.


Stanje na tržištu

XLV je potkraj 2007. predstavljen u temeljito preuređenom obliku, a tijekom 2006. i 2007. godine prodavan je na akciji po 59.900 kuna. Budući da je cijena novoga bila relativno visoka (64.990 kn), rabljeni transalpi su poprilično rijetki, a većina ih je dobro očuvana. Zato, ako vam se ukaže prilika, nije loša odluka kupiti ga. Cijena se kreće od 4000 kuna za najstarije modele, te od 23.000 kuna naviše za modele nakon redizajna 2000. godine. Za novije primjerke od 2002. godine potrebno je izdvojiti najmanje 32.000 kuna.
 





Honda XL700V Transalp

Honda XL700V Transalp

�daje

Obujam: 680 cm3

Snaga: 60 k (44 KW) 7750 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 5500rpm

Prednja kočnica: 256 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 100/90-R19

Stražnja guma: 130/80-R17

Obujam spremnika: 17,5 l

Dužina: 214 kg

Maksimalna brzina: 176 km/h

Honda
Honda XL650V Transalp
Honda XL650V Transalp

Honda XL650V Transalp

�daje

Obujam: 644 cm3

Snaga: 53 k (38 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 55 Nm @ 5500rpm

Prednja kočnica: 256 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 90/90-21

Stražnja guma: 120/90-17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 191 kg

Maksimalna brzina: 175 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)