Motorevija
PRETRAGA
2011-11-04 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Povijest modela
Kawasaki ZRX 1100/1200

Kawasaki je model ZRX 1100 predstavio 1997. te ga pustio da sam stvori svoju priču. Dizajn s malom prednjom oplatom te trokutastom stražnjom vilicom svoj je začetak imao u modelu Z 1000 iz 1983. s Eddiejem Lawsononom koji je nekoć harao američkim prvenstvom u Superbikeu. Uspješan koncept sa sasvim podesivim ovjesom, kultiviranim jakim motorom te opuštenim položajem sjedenja nije se svidio samo Kawasakijevim fanovima, već i kolegama iz testnih timova.

No, verzija od 1100 ccm je 2001. godine dobila svog nasljednika. Točnije, troje nasljednika. Još je jednom dakako bila riječ o modelu bez oplata, R-verziji s manjom te S-verziji s većom oplatom.
Povećanje obujma od 100 ccm nije donijelo samo više okretnog momenta, već i bolju kulturu rada, prošireno radno područje kao i smanjenje potrošnje.


 
Na modelu 1200 kao jedna od najvažnijih modifikacija isticana je
ugradnja šesteroklipnih kočnih čeljusti

Gleda li se tehnički, sve su tri verzije na istoj razini. Tako je primjerice već na 2000 o/min dostupno čak 80 Nm okretnog momenta, dok je od 3000 o/min pa sve do crvenog područja uvijek raspoloživo iznad 100 Nm okretnog momenta. Želite li još nešto pitati o elastičnosti velike redne četvorke? Naravno da ne jer tu nema otvorenih želja.


   
Elementi ovjesa su na svim trima modelima ZRX-a potpuno podesivi

No, ima ih u segmentu kočenja. Oko 250 kg težak motocikl uvijek je ostavljao dojam da koči „prekasno“, odnosno da ste se mogli zaustaviti i koji metar prije. Dakle, zamjena četveroklipnih kočnih čeljusti s verzije od 1100 ccm šesteroklipnima nije polučila željeni efekt. Taj se nedostatak nažalost ne može ispraviti ni ugradnjom raznih aftermarket opcija, a svi bi budući vlasnici ZRX trebali prihvatiti u njegovim zadanim okvirima koji su ponajprije namijenjeni sport-touringu.


Provjera

U ponudi rabljenih ZRX 1200 je većinom u originalnom i dobrom stanju. To je, uz zelenu boju, i najvažniji preduvjet za kupnju tog motocikla, jer potencijalni kupci stižu iz redova nostalgičara kojima je Z 1000 R nekoć bio uzor. Uz to, mehanika slovi kao neuništiva, a nekakvi veći nedostaci nisu poznati. Kao najčešću preradu na tom modelu izdvajamo kočnice. Ugradnja čeličnih crijeva te mekših kočnih pločica samo donekle poboljšavaju zaustavne vrijednosti. No, čuda sa 250 kg mase ipak nisu moguća. Tipično glasan kawasakijev mjenjač, posebice između prve i druge brzine, prenesen je još s modela ZZ-R 1000 te nipošto nije razlog koji bi trebao brinuti buduće i sadašnje vlasnike.


Razvoj modela

2001. Uvođenje modela ZRX 1200 (prije ZRX 1100) s velikim modifikacijama na ovjesu i motoru. Uz poznati model s malom oplatom (ZRX 1200 R) na tržištu se pojavljuje i model bez prednje oplate, odnosno samo s okruglim prednjim svjetlom, kao i S-model s poluoplatama.


 

Ostale promjene: povećanje obujma na 1164 ccm, širi blok motora s novom radilicom, aluminijem presvučeni cilindri, promijenjene vrijednosti paljenja, usisa i ispuha, novi klipovi, poboljšane opruge spojke, neregulirani katalizator radi ispunjavanja norme Euro 1, ispušni top od oplemenjenog čelika, kruća stražnja aluminijska vilica, stražnji amortizeri pomjereni 15 mm prema naprijed, duži međuosovinski razmak, 5,5-colni stražnji kotač s gumom 180/55 ZR 17


 
Na verziju S ugrađeni su klasični okrugli instrumenti, dok su
naked i R-verzija opremljeni modernijom izvedbom

2003.
Uklanjanje prekidača za uključivanje svjetla

2004. Svi modeli su opremljeni nereguliranim katalizatorom i ispunjavaju normu Euro 2, izmijenjen filtar zraka, rasplinjači, paljenje

2005. Model bez oplata kao i S-model uklanjaju se s tržišta, model ZRX 1200 R koji je i dalje zadržan na tržištu dobiva ispušne cijevi od poliranog oplemenjenog čelika. Cijena u Hrvatskoj 72.480 kuna

2006. Smanjenje cijene u Europi i Hrvatskoj - ZRX 1200 u Hrvatskoj na akciji stoji 59.900 kuna


Stanje na tržištu

Ponuda tog modela na tržištu rabljenih se u posljednjih nekoliko godina poboljšala. Najčešći model je ZRX 1200 R u nostalgičnoj retro zelenoj boji. Dakako, taj je model i najcjenjeniji pa se cijene kreću od 32.000 do 42.000 kuna. Najnepopularnija je nesumnjivo S-verzija koja se u pravilu cijeni i desetak tisuća kuna manje od R-modela u istoj godini proizvodnje.

Mjerenja
Najviša brzina 239 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 3,1 s
Elastičnost
60-140 km/h 7,9 s
Potrošnja
Magistralna cesta 6,7 l/100 km





Kawasaki ZRX1200R/S 2001
Kawasaki ZRX1200R/S 2001

Kawasaki ZRX1200R/S

�daje

Obujam: 1164 cm3

Snaga: 122 k (90 KW) 8500 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 6 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 250 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 250 kg

Maksimalna brzina: 242 km/h

Kawasaki
Kawasaki ZRX1200
Kawasaki ZRX1200

Kawasaki ZRX1200

�daje

Obujam: 1164 cm3

Snaga: 122 k (90 KW) 8500 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 6 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 250 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 236 kg

Maksimalna brzina: 240 km/h

Kawasaki
Kawasaki ZRX1100 1997
Kawasaki ZRX1100 1997

Kawasaki ZRX1100

�daje

Obujam: 1052 cm3

Snaga: 106 k (146 KW) 8700 rpm

Okretni moment: 98 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 6 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 250 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 222 kg

Maksimalna brzina: 233 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R