Motorevija
PRETRAGA
2014-01-16 , Autor: Thomas Schmieder, Danijel Puljek, Slike: Bilski, Gargolov, Henniges, Koch, Kunstle, Lengvenus, mps-fotostudio
Bookmark and Share


 Motogalerija Suzuki Vstrom 1000 - test izdr¾ljivosti
Suzuki Vstrom 1000 u dijelovima nakon testa dogog 50.000 km

Upis u dnevnik vožnje je jasan: na putovanje s V-stromom. U svako doba! Odličan allround motocikl za duge etape, dovoljno upravljiv i po zavijenim uličicama, predvidiv i siguran.
 
Na putovanjima u Češku, na Sardiniju, Korziku ili Pirineje V-strom nam je priuštio mnogo zadovoljstva. Velike pohvale dobio je za pogonski agregat, ergonomiju, upravljivost, za dobroćudan ovjes te za odlično osvjetljavanje puta. Kritike su padale samo na račun masivne, goleme pojave. Time je „tisućinka“ u najmanju ruku izazivala određenu dozu skepse.
Znamo da se o ukusima ne raspravlja, ali moramo reći - šteta što ne izgleda bolje. No, usprkos našoj subjektivnosti, dizajn održava neku vrstu ljubavne veze sa stromom. Ona se, dakako, uspostavlja u vožnji, a ne promatranjem sa strane. U pokretu se „ružno pače“ pretvara u pravi, golemi funbike.

Za ugodno putovanje skrbi se prije svega tekućinom hlađeni V2 s razmakom od 90 stupnjeva između cilindara, koji često dobiva epitete odličan i uzbudljiv. Konjskih snaga ima dovoljno, nominalno 98, a pogonski agregat oduševljava upečatljivom dinamikom i izuzetno veselom vrtnjom. Nema ni govora o tromom stromu: motor s elektronskim ubrizgavanjem spontano odgovara na gas, a pali od prve čak i kad je bravica na spremniku goriva potpuno zaleđena. Svaka čast! Štedljivo i lagano, elektronika za hladni start minimalno povećava okretaje motora.

 Motogalerija Suzuki Vstrom 1000 - test izdr¾ljivosti

Ispod 3000 okretaja pogonski agregat kratkog hoda u višim stupnjevima prijenosa nezadovoljno poskakuje, a to je djelomično popraćeno neugodnim rezonantnim vibracijama, što je - prema očitovanju Suzukijevog stručnog tima - potpuno bezazleno. Nemiran rad motora potkrijepljen je loše sinkroniziranim leptirastim tijelima sustava za ubrizgavanje, kojih za svaki cilindar ima po dva, te preusko podešenim ventilima glave motora. Nemali broj vlasnika V-stroma koji su svoje iskustvo podijelili s nama morao je ventile podešavati na 6000 km umjesto na preporučljivih 24.000 km. Među silnim vlasnicima nije bilo ni jedne vozačice, pa smo stekli dojam da je masivna „suza“ tipičan muški motocikl.

Tipično je za Suzuki i to što je V-strom među najjeftinijima u svojoj klasi, a ako uspoređujemo i dalje, dolazimo i do sljedećeg zaključka. Sa 237 kilograma i punim spremnikom je i najlakši enduro za putovanja, ispred KTM 950 adventurea, što na kraju svega može zahvaliti uredno konstruiranom aluminijskom okviru. Upravo taj okvir ostavlja upečatljiv dojam stabilnosti, što se za vožnju po ravnom ne može reći. Pri otprilike 180 km/h V-strom počinje zastrašujuće lelujati, ovisno o vrsti impulsa smetnje i izboru guma, više ili srednje jako.

 Motogalerija Suzuki Vstrom 1000 - test izdr¾ljivosti

Na svu sreću, motor je elektronski ograničen na 200 km/h (na brzinomjeru 220 km/h), tako da u petom i šestom stupnju prijenosa ne galopira svih 98 „konja“, nego ih je oko devet manje. Usprkos tome, podrhtavanje može postati problem, prije svega ako montirate kofere i pritom ih još dobro napunite. U tom se slučaju podrhtavanje može pojaviti već pri brzini od 140 km/h - suzuki se počne tresti kao grančica na vjetru.

Koferi iz obilne ponude Suzukijevog programa dodatne opreme stražnji kraj zbog visoko podignutih masivnih ispušnih topova proširuju na pozamašnih 1,14 metara. To sprečava zadovoljstvo provlačenja kroz kolone u prometnim gužvama. Na svu sreću, u pripremi je novi set puno užih gabarita.
Stražnja guma može izdržati i do 10.000 km ako u vožnji nježnije baratate ručicom gasom, a prednja u nuždi može i koju tisuću više. Kotači u gus-izvedbi, malo rastojanje motora od zemlje i ne pretjerano dugačak hod ovjesa prepreka su ozbiljnijoj terenskoj vožnji.
Odložite štitnike za ruke i montirajte štitnik za motor, koji je ionako samo običan „bugspojler“. Ne govori Suzuki bez veze o sport enduro toureru.

Gume koje su preporučene testirane su i vožene u vrlo sličnim uvjetima.
Na kočnice se možete osloniti, ali ne „zakapaju“ spektakularno. Subjektivno gledano, pločice prednje kočnice, koja se sastoji od dva diska i para četveroklipnih plivajućih kliješta, djeluju pri kočenju malo tupo, ali zaustavljaju dobro i mekanu vilicu tjeraju na blok. Od stražnjeg sustava kočenja imate jaku podršku. Nedostaje centralni oslonac motocikla, što smeta pri podmazivanju lanca.

 Motogalerija Suzuki Vstrom 1000 - test izdr¾ljivosti  Motogalerija Suzuki Vstrom 1000 - test izdr¾ljivosti
Neugodno za oko
Zamor materijala i oštećenje na zupčaniku mjenjača šeste brzine iritiraju, iako je samo jedan zubac pogođen time

Ventilacija
Termički opterećeniji ispušni ventili imaju tragove nagorijevanja na sicevima. Zamijenjeni su, a usisni su ventili ispolirani

 Motogalerija Suzuki Vstrom 1000 - test izdr¾ljivosti  Motogalerija Suzuki Vstrom 1000 - test izdr¾ljivosti
Kvar sonde
Lambda sonda je zamijenjena malo prije kraja testa, na 49.849 km

Nedovoljno brtvljenje
Nakon 28.057 kilometara sustav hidraulične spojke nije više mogao zadržati ulje. Razlog da se promijeni cilindar spojke


Prosječna potrošnja od 6,5 litara na 100 kilometara prihvatljiva je jer je puno etapa odvoženo po autocesti i u punoj „ratnoj spremi“ za putovanje. Pritom neprecizni LCD displej pokazivača za gorivo nije bio velika pomoć. Kod posljednjih osam do deset litara naglo pada s četvrte oznake na zadnju i upozoravajuće zasvijetli, i to ne samo pri vožnji po brdima. Posjete benzinskim crpkama stoga je bolje planirati prema svom dnevnom mjeraču prijeđenog puta. Suzuki je tu nepreciznost opravdavao velikim volumenom spremnika, u kojem nije moguće bolje postaviti kontrolni senzor.

Vječno dugi, overdrive šesti stupanj prijenosa izazivao je različite reakcije. Neki su njime oduševljeni zato što pri brzini od 180 km/h kazaljka okretomjera pokazuje samo 6000. Drugi ne skrivaju vidno razočaranje, koristeći pritom i teške riječi, jer kažu da bi neograničeni završni stupanj bolje odgovarao karakteru pogonskog agregata. Zato smo mjerenja elastičnosti obavljali u petoj brzini, jer su vrijednosti u šestoj odgovarale onima manjeg stroma 650, što stvarno nije imalo smisla.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Suzuki DL1000 V-Strom

Suzuki DL1000 V-Strom

�daje

Obujam: 996 cm3

Snaga: 98 k (72 KW) 7600 rpm

Okretni moment: 101 Nm @ 6400 rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 260 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/80 19

Stražnja guma: 150/70 17

Obujam spremnika: 22 l

Dužina: 236 kg

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.