Motorevija
PRETRAGA
2010-08-19 , Autor: Jörg Lohse i Karsten Schwers, Slike: Froberg, Jahn, Lohse
Bookmark and Share

 

  Ovaj tekst sastavni je dio web kataloga - Vodiča za kupnju rabljenih 2011.




Naši su testovi guma oduvijek bili jedinstveni. Ovaj smo put Francusku zamijenili Italijom, sportske gume sport-tourinzima, a hondu fireblade suzukijem banditom 1250. Otkrivamo vam ključne spoznaje.

 Motogalerija Test sport touring guma
Kako bi testirali gume, napravili smo Giro d'Italia na motociklistički način.

Koliku kilometražu godišnje prelazi prosječan vozač motocikla? Prema nekim europskim statistikama ta je brojka 4900 kilometara. Naravno, uvijek ima „putnika“ koji će u jednoj turi odvaliti tu cifru, ali ima i onih koji izrazito skromno okreću brojčanik prijeđenog puta na instrumentima svojih ljubimaca.
Gledajući taj prosjek, Motorradov testni tim odlučio je ove godine sa sedam aktualnih sport-touring guma - avon storm 2 ultra, bridgestone BT-023, continental road attack, dunlop roadsmart, metzeler Z6 interact, michelin pilot road 2 i pirelli angel ST - odvesti Giro d'Italiju. „Čizma“ je prevezena uzduž i poprijeko počevši od jezera Garda, Pise, Rima, Napulja pa preko Messine do Sicilije. Put prema nazad vodio je suprotnom stranom, preko Firenze, Bologne i Padove. Dakle, 4500 km u deset dana, u što je naravno uključeno i testiranje na stazi. Test je podijeljen u četiri dijela - cesta na novim gumama, potrošnja, mokra podloga te cesta s gumama nakon 4500 km. Prenosimo vam ključne impresije.

Test na cesti - nove gume

 Motogalerija Test sport touring guma

Gledajući iz „pogrešnog“ aspekta, ovaj dio testa guma mogao bi se komentirati na sljedeći način: nemaju gume problem, nego motocikli.

Na zavojitim cestama naša testna flota sastavljena od Suzukijevih bandita 1250 često je osloncima za noge i glavnim stajnim nožicama strugala po asfaltu. I u tom rizičnom trenutku gume su nudile dovoljne rezerve da bi se vozač još osjećao potpuno sigurno. Dakle, rezerve su uvijek postojale.
Sportsko-putne gume posljednjih generacija postale su vrlo sportski orijentirane, ali s jednom bitnom razlikom - puno su trajnije od sportskih.





Ni jedan od sedam pneumatika kao novi ne iskazuje neke kapitalne nedostatke, a razlika između pobjednika i „lampaša“ je samo 17 bodova.
Recimo, avon storm 2 jednako je upravljiv kao i bridgestone BT-023, metzeler Z6 interact ili pak pirelli angel ST, a glede preciznosti upravljanja čak je i ispred michelina pilota roada 2.
Kao i na prethodna dva testa, i ovaj se put raspravljalo o michelinovom brzom padanju u zavoj. Tendencija je očita, no iskusniji se vozači na to jako brzo privikavaju. Kasnije kretnje postaju uglađene i nježne, a motocikl vozi linijama prolaska nalik na one kojima idu sportaši. Nije ni čudo da takva voznost michelin vodi do najboljeg rezultata u poglavlju upravljivosti.
Drukčije je u segmentu preciznosti upravljanja i stabilnosti u nagibu, a na kraju zapravo sve ispadne stvar ukusa. Recimo i to da ni jednom od testnih vozača michelinova vozna dinamika nije smetala. Dapače, svi su o njemu pričali u superlativima.

Kako se u tome svemu snašao nasljednik BT-021? Novi Bridgestoneov BT-023 prvi je dio testa zaključio puno bolje nego prijašnja generacija. Njegovo ponašanje u vožnji je puno odmjerenije i neutralnije, što je značajan iskorak.

Zaključak
Prvi izbor za cestu je conti road attack 2, koji iza sebe ostavlja čak i veličine poput dunlopa roadsmarta i pirellija angela ST. Dominira u poglavlju upravljivosti i preciznosti, a u ostalim je kategorijama manje-više izjednačen s konkurencijom

1/7 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/7




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Gilera Runner 50 SP Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBF 600 N BMW K 1600 GTL (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Aprilia shiver 750 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.