Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha Aerox 50

Potkraj 90-ih zahuktala se borba u klasi sportskih skutera do 50 ccm. Piaggio i Aprilia postavili su letvicu prilično visoko, a Yamaha je odlučila čim prije parirati u tom sve perspektivnijem dijelu tržišta.
Tako je 1997. godine predstavljen prvi aerox, skuter na 13-colnim kotačima i vrlo sportski podešenim ovjesom. Dizajn je prenesen s tad aktualnog sportaša YZF 750, a skuter je podređen sportskoj vožnji. Pridalo se pažnje mogućnostima nagiba u zavoju te što boljem rasporedu težine duž cijelog vozila.

Svakodnevna upotreba tog skutera prilično je ograničena zbog povijenog položaja vozača, minimalne zaštite od vjetra i vremenskih uvjeta te nedostatka nosača prtljage. O komforu također nema govora, ni za vozača, a još manje za suvozača. Iako je aerox homologiran kao skuter s dva mjesta, stražnjeg sjedala (ako zanemarimo tanku spužvicu) zapravo ni nema.

Kao slabe točke tijekom godina iskristalizirali su se preslaba prednja vilica te prekratko sjedalo, a starije varijante tog modela (do 2000.) ubrzavaju trunku bolje od novijih. Kod modela s indikatorom temperature rashladne tekućine može se dogoditi njegova neispravnost zbog prekratkih žica. Problemi s korodiranjem auspuha riješeni su od 2004. godine, otkad se koristi nehrđajući čelik. Mlađoj klijenteli vrlo su atraktivne replike tog modela - panasonic-toyota, Rossi replika ili intercolor - koje su od normalne izvedbe bile skuplje oko 1000 kuna, a imale su vrlo atraktivnu grafiku, plinski amortizer, Paiolijevu prednju vilicu i okretomjer te dodatke od imitacije kevlara.

Tehnički podaci
Motor 2T
Obujam 49 ccm
Snaga 4,4 KS pri 6500 o/min
Kočnice sprijeda disk 190 mm, straga disk 190 mm
Gume sprijeda 130/60-13, straga 140/60-13
Masa/dopuštena nosivost 92/185 kg
Visina sjedala 810 mm
Servisni intervali svakih 6000 km
Cijena novoga 16.995 kn

Mjerenja
Najviša brzina 56 km/h
0-50 km/h 9,1 s
Prosječna potrošnja 3,9 l/100 km

Cijena rabljenih
Model do 2000. godine rijedak je u ponudi rabljenih, a sve iznad toga godišta počinje s cijenom od 5500 kuna. Zbog sklonosti mlađih vlasnika tuniranju i preinakama, dobro je pregledati cijelo vozilo prije kupnje

Savjeti
Ugradnja sjedala iz 1999. pa nadalje, kupnja replike zbog bolje opreme


+ odlične kočnice, dobra završna obrada, velike mogućnosti naginjanja u zavoju

- spartanska oprema, česta meta prerada, položaj koji svija leđa vozača






Yamaha Aerox (2004)
Yamaha Aerox (2004)

Yamaha Aerox

údaje

Obujam: 49 cm3

Snaga: 5 k (3,6 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 4,2 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 190 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 190 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 130/60 - 13

Stražnja guma: 140/60 - 13

Obujam spremnika: 7 l

Dužina: 82 kg

Maksimalna brzina: 50 km/h

Yamaha
xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XT660X Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) KTM 690 Duke BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)