Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha TDM 900

Danas gotovo da nema marke koja u svojoj paleti nema tu klasu motocikla, pa TDM više ni ne možemo nazivati alternativom za individualce.

Naime, TDM 900 je (zamjenjuje dotadašnji 850) nastavio ondje gdje je stao njegov prethodnik - uspravan položaj sjedenja, motor sa snažnim potiskom, male vibracije, stabilan ovjes te dobre kočnice. TDM-om se majstorski i iznimno lako upravlja kroz labirinte zavoja, a ne boji se ni žešćeg tempa. Za pohvalu je i prednja kočnica, koja grize bravurozno, a 2005. godine se počinje ugrađivati i ABS. Negativne kritike idu na račun loše kalkulacije podešenosti ovjesa - prednja je vilica premekana, a stražnji amortizer pretvrd.

Harmoničnije se ponaša štedljivi i iznimno pouzdan redni dvocilindraš, koji vrlo malo vibrira, a snaga i potisak su ravnomjerno raspoređeni duž cijelog režima rada.


Provjera



TDM 900 se svrstava u red neproblematičnih rabljenih. Nekih učestalih grešaka nema, motori su iznimno izdržljivi te nerijetko bez većih znakova istrošenosti prelaze 50.000 kilometara. Pažnju treba obratiti samo na amortizacijske gume u „srcu“ stražnjeg kotača, čija istrošenost dodatno pojačava već ionako grube reakcije na dodavanje gasa. Osim toga, da biste vidjeli jesu li prednji diskovi iskrivljeni, odnosno tresu li u vožnji, valja lagano kočiti prednjom kočnicom.


Razvoj modela

2002. Uvođenje modela TDM 900 (tip RN08) sa 86 KS, ubrizgavanjem i nereguliranim katalizatorom



2004.
Preuređeno podešenje prednje vilice (duže i snažnije opruge rad prednje vilice čine tvrđim). Također, novi je prednji glavni kočni cilindar (sada Brembov), povećan je promjer kočnih klipova sa 14 na 16 mm, a elektronska blokada protiv krađe stigla je s novim modelom RN11

2005. Uvođenje modela TDM 900 A s ugrađenim ABS-om. Zbog tog sustava kočenja izmijenjeni su oblik i prihvat uljnog spremnika, okvira i tekućine rashladnog sustava



2008. Nema tehničkih izmjena, pozadina instrumenata u bijeloj boji, cijena 73.990 kuna, s ABS-om 77.990 kuna


     


 

2010.
Izmjena boja. Cijena za Hrvatsku 82.474 kn


Stanje na tržištu

Posljednjih nekoliko godina TDM 900 je čest gost u oglasnicima. Cjenovno je čvrsta konstanta, pa ga je gotovo nemoguće pronaći za manje od 35.000 kn. Za posljednju generaciju iz 2005. morat ćete izdvojiti najmanje 42.000 kn.

Dostupnost na tržištu - velika


Mjerenja

Najviša brzina 210 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 3,5 s
Elastičnost
60-140 km/h 10,7 s
Potrošnja 4,2-4,9 l/ 100 km







Yamaha TDM900
nincs k�p

Yamaha TDM900

�daje

Obujam: 897 cm3

Snaga: 86 k (63 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 90 Nm @ 6000 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 18

Stražnja guma: 160/60 17<

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 190 kg

Maksimalna brzina: 212 km/h

Yamaha
Yamaha TDM850 1996-

Yamaha TDM850

�daje

Obujam: 849 cm3

Snaga: 80 k (58 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 82 Nm @ 8600rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/80 - 18

Stražnja guma: 150/70 - 17<

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 201 kg

Maksimalna brzina: 207 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R