Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha Virago 535

Početkom 90-ih oko 13 posto ukupnog tržišta motocikala držali su custom modeli. Među prodanim primjercima dominirao je yamahin XV 535 virago koji je zbog svoje jednostavnosti održavanja, te niske početne cijene vrlo brzo pronašao put do mnogih nezahtjevnih ljubitelja ove klase.
Iako se nije isticao pozamašnim dimenzijama i korpulentnom figurom, njegove performanse bile su i više nego solidne. V2 motor tiskao je 46 KS, što je bilo dovoljno za krajnju brzinu od preko 160 km/h – puno više ne postižu niti obujmom gotovo dvostruko jači customi. Pridodate li tome i skromnu potrošnju koja je u većini slučajeva bila ispod pet litara jasno je da je robusni zračnjak vrlo brzo stekao kultni status.

Ono što se tijekom svih godina iskristaliziralo kao velika viragova prednost je kardanski završni prijenos. Nije se pretjerano kvario, te je stražnji žbičani kotač držao čistim i sjajnim. Kao nedostatke vlasnici navode izuzetno neudobno i tvrdo sjedalo za suputnika, te premekane i slabe kočnice.

Yamaha Virago 535 (1988.)
 
Yamaha Virago 535 (1991.)

No, i uz to virago pruža vožnju bez stresa, i to podjednako vozačima početnicima muškog ili ženskog roda. Njegovo nisko sjedalo omogućuje oslanjanje s obje noge na podlogu, a upravljivost i okretanje na cesti ne bi trebali biti nikakav problem zahvaljujući velikom zakretnom kutu upravljača. Od 1987. do 1989. virago 535 imao je ugrađen spremnik goriva od svega 8,6 litara (rezerva 2 litre), da bi se ovaj nedostatak ispravio već 1990. kada je proširen na prihvatljivih 13,5 litara (rezerva (2,5 litara). Servisni intervali su svakih 6.000 km, i ne bi trebali predstavljati ozbiljniji izdatak za bilo čiji novčanik.


Internet
U hrvatskoj postoji klub ljubitelja vlasnika viraga (Virago Owners Cluc) na kojem možete saznati vrlo korisne informacije o ovom modelu – www.voc-zagreb.hr


Stanje na tržištu

Virago 535 školski je primjer isplativosti kupnje custom motocikla. Zašto? Prolaze godine, kilometri se nižu, mijenjaju se modeli a on košta – uvijek isto. Cijene u pravilu osciliraju jako malo, a u prvom redu ovise o generalnom stanju motocikla te dodatnoj opremi. Primjerci iz 90-ih kreću se od 15.000 do 23.000 kuna, dok ćete za primjerke iz 2000. do 2002. morati platiti i preko 30.000 kuna.


Mjerenja
Najviša brzina 163 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 7 s
Potrošnja
Od 4,8 do 6,5 litara/100 km







Yamaha XV535 Virago
Yamaha XV535 Virago

Yamaha XV535 Virago

�daje

Obujam: 535 cm3

Snaga: 44 k (31 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 46 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 298 mm mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 200mm mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 3.00-19

Stražnja guma: 140/90-15

Obujam spremnika: 13,5 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 150 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)