Motorevija
PRETRAGA
2011-05-27
Bookmark and Share

Yamaha XJ 6 diversion / nadogradnja



U svojoj premijernoj godini predstavljanja yamaha XJ6 n/diversion je sa 106 prodanih komada uspjela zasjesti na vrh prodaje hrvatskog tržišta motocikala. U tome su joj pripomogli prihvatljiva formula jednostavnog motocikla po fer cijeni, no isto tako i izuzetno dobra uravnoteženost cijelog paketa.

Primjerice, agregat se budi od 4000 o/min kada počinje s vrlo linearnim razvojem snage te momenta koji znatno bolje odgovara na komandu gasa od svog prethodnika FZ6/fazera u varijanti sa 78 KS. Stražnji ovjes u vožnji udvoje ili pod opterećenjem iznimno brzo dolazi na svoje granice, i to je ustvari jedina ozbiljnija kritika na taj motocikl. Također, potrošnja je vrlo prihvatljivih 5,2 litre na 100 km.


Gume

Utjecaj pravilnog odabira guma na vozne karakteristike često je podcijenjen. Stoga smo posebno na XJ6 diversionu isprobali šest alterantiva serijskoj ugradnji (bridgestone BT021). Testni uvjeti: suho i temperatura 15 stupnjeva.

Bridgestone BT023



Nasljednik modela BT 021 koji bi trebao ispraviti poprilično tromu upravljivost svog prethodnika. Briljantna je njena stabilnost na pravcu, a putanja prolaska kroz zavoj prati se s minimalnom korekcijom. Zavoji s većim radijusom bolje joj pristaju od užih i kratkih. Kao jedini nedostatak nameće se izražen moment uspravljanja pri kočenju.


Metzeler roadtec Z6



Glavna karakteristika te gume je neutralnost. Vrlo smirena vozna dinamika u cijelom uporabnom području te izuzetno mali moment uspravljanja kod kočenja. Primjetno je nešto teže spuštanje u nagib, no to je već dio poznatog Metzelerovog naslijeđa kroz više generacija.


Continental road attack 2




Vrlo precizan opis - ni jedan od testiranih pneumatika u ovom trenutku na suhom nije bolji od contija. Nevjerojatan osjećaj sigurnosti, uvjerljiva neutralnost te izvrsna lakoća spuštanja u nagib. Kada tome nadodate i kristalno jasnu povratnu informaciju s podloge, road attack 2 je očigledna preporuka za XJ 6.


Michelin pilot road 2CT



Michelin je odavno vozio svojim vlastitim putevima, pa pilot road 2CT u tome nije izuzetak. Njegova glad za zavojima je očigledna, i najizraženija u cijelom testnom polju. A upravo takav aktivan ritam mora pratiti i vozač, pa je preporučujemo svim vozačima koji vole puno raditi na motociklu. No, mnoge turistički i početnički orijentirane vozače XJ-a će vrlo brzo padanje u nagib možda i prestrašiti.


Dunlop roadsmart



Upravljivost je najjača strana te gume. Spuštanje u nagib, mirnoća tijekom prolaska zavoja, stabilnost na pravcu - izvrsno. Uz to, valja naglasiti da dunlop vrlo rano dolazi na radnu temperaturu, te da i u brzim zavojima zadržava sva svoja pozitivna vozna svojstva.


Pirelli angel ST



Već od prvih metara pirelli na vozača djeluje iznenađujuće pozitivno. Handling i preciznost upravljanja su na najvišoj razini, a u cijelom području nagiba pokazuje se kao predvidljiva i mirna. Isto tako, sile na upravljaču u skretanju i nagibu ostaju minimalnima. Bolje vrijednosti u predjelu uspravljanja pri kočenju u ovom trenutku nudi samo conti.


Ispušni sustavi


Arrow thunder



Ugradnjom bočno izvedenog ispuha arrow, diversion dobiva potpuno novu optičku liniju. Završna obrada ispušnih cijevi od oplemenjenog čelika te ispušnog lonca od aluminija je dobra, zvuk je snažniji te s više dubokog tona. No, to ne utječe na jačinu buke, koja je na istoj razini kao i s originalnim sustavom. Poboljšanja su osjetna u krivulji okretnog momenta, a sa 6,3 kg je čak i 2,2 kg lakši od originala.


Shark street GP



Unatoč homologaciji i važećim normama, buka ispušnog sustava shark je iznad razina tolerancije i ne zadovoljava zakonom propisane norme. To je svakako šteta jer s masom od samo 5,5 kg te iznimno harmoničnom krivuljom razvoja snage i momenta shark se čini kao razuman izbor. Povrh toga, smještaj ispod motora čini ga decentnim.


Vjetrobransko staklo - variotouringscreen MRA



Varijabilno vjetrobransko staklo je najučinkovitiji način borbe s vjetrom. Sustavom MRA bile su opremljene generacije motocikala na testu izdržljivosti. Na svakom se zaštita od vjetra poboljšala, a s njom i prosjek brzine na autocesti. Taj je model na XJ-u osjetno smanjio pritisak na prsa i glavu.


Grijači ručki - oxford hot grips



Visok stupanj završne obrade i jednostavna ugradnja su vrijednosti kojima taj sustav pridobiva simpatije. No, ne zadugo jer je britanski proizvod već nakon mjesec dana štrajkao - i to u trećem stupnju. Nakon zamjene upravljačkog dijela više se nije moglo isključiti grijanje ručki.


Upravljač - LSL superbike



Taj upravljač postavlja vozača više prema naprijed. No, nije sve idealno. Zbog veće visine upravljača sajla za gas je napeta do posljednje granice.


Amortizeri



Serija

U solo vožnji serijski monoamortizer pokazao je da se dobro nosi sa svakodnevicom. No, u vožnji udvoje i pod opterećenjem prtljage toliko slabi da izuzetno brzo dolazi na granicu ublažavanja. Stlačivanje opruge je jednostavno te lako dostupno.

Ohlins S46 DR1
Nešto više od 5000 kuna nije sitnica, no švedski proizvođač s tim modelom uistinu opravdava uložen novac. Njegov raspon podešavanja povrata naprosto ne ostavlja otvorene želje. Osnovno sportsko podešenje zadovoljava čak i u vožnji udvoje.

Wilbers tip 640
Cjenovno povoljniji (oko 3500 kuna), no stoga i ograničenijih mogućnosti podešavanja povrata. Njegovo podešenje je nešto komfornije od Ohlinsovog, no sasvim dovoljno za uporabu u svakodnevici. Kod vožnje sa suputnikom iznova se mora podesiti opruga.







Yamaha XJ6 2009
Yamaha XJ6 2009

Yamaha XJ6

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Yamaha XJ 600 Diversion 2009

Yamaha XJ 600 Diversion 2009

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 78 k (57 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , koďż˝nih klipova

Stražnja kočnica: 245 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 211 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750