Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha XT 660 X

U 2004. godini Yamaha je napokon osmislila nasljednika kultnog jednocilindrika XT-a 600! Riječ je bila, ustvari, o dva motocikla, enduro i supermoto verziji XT-a 660. Taj je put čak i seriju XT zahvatila temeljita modernizacija. Hlađenje zrakom je davna prošlost, pa tako, enduro verziju R i supermoto X, pogoni isti tekućinom hlađeni pogonski agregat na kojem je napajanje gorivom riješeno uz pomoć elektronskog sustava ubrizgavanja. Točno 48 KS je najveća snaga, a 58 Nm najveći okretni moment. Puno ili malo? Ovisi kako gledate. Imate li pretjerane sportske ambicije, to će vam zasigurno biti malo, a želite li, s druge strane, smiren motocikl za svakodnevnu vožnju, to je sasvim dovoljno. Istini za volju, masa od 173 kg (koliko prazan XT X pokazuje na vagi) mogla je i morala je biti manjom, a konkurencija je tu sa svojim vrijednostima nešto ispod. No, u vožnji taj višak nije toliko primjetan. Uzmu li se u obzir kilogrami, XT-om X se izuzetno lijepo upravlja i vozi, izuzev svladavanja nekoliko zavoja s brzim promjenama pravaca kada višak mase ipak skreće pažnju na sebe.


 

Uz to, enduro verzija morala je odraditi i maraton test od 50.000 km. „Spužvast“ ovjes bio je meta čestih kritika vozača, a nedostatak je kod XT-ovih vlasnika otklanjan ugradnjom progresivnijih opruga.
Budući da se serija XT proizvodi u Yamahinim pogonima unutar Europske unije, cijena mu je za sva ovdašnja tržišta mogla biti korektna. Stoga nije ni čudo što je u većini zemalja XT već dulje razdoblje pravi prodajni bestseler.


Provjera

U servisima je XT samo povremeni gost. Naime, mehanika tog modela ni u kojem se dijelu nije pokazala problematičnom, a to posebice vrijedi za pogonski agregat. Na maraton testu uočeni su problemi poput otpuštanja matice na prednjem lančaniku, nastalo uslijed vibracija karakterističnih za monocilindraša. Također, kod motocikala koji se koriste i zimi vidljiva je korozija na varovima okvira, a sve ostalo svodi se na redovitu provjeru.
 

Razvoj modela

2004. Uvođenje enduro modela XT 660 R i supermota XT 660 X. Na oba modela baza je jednocilindarski motor sa 48 KS. Na R-modelu ovjes ima duži hod te prednji kotač od 21 cola što pogoduje terenskoj vožnji. Na modelu X ovjes je postavljen tvrđe, a ugrađeni su Excelovi 17-colni kotači.


   

2006.
Povratna akcija zamjene defektnog senzora na sustavu ubrizgavanja

2007. Oba modela opremljena katalizatorom, norma Euro 3. Na supermotu se počinje ugrađivati aluminijska stražnja vilica, oslonci za suvozača također od aluminija, novi dizajn spremnika goriva i prednje maske. Ponuda plave i crne boje proširena je narančastom. Cijena za XT 660 R je 48.470, a za XT 660 X 52.950 kuna

2008. Uvođenje novog modela XT 660 Z tenere. Motor ostaje isti kao i na X- i R-modelima, izmijenjen je okvir. Cijena za Hrvatsku je 57.580 kuna



Stanje na tržištu

U razdoblju od 2004. godine u Hrvatskoj je prodano oko 650 jedinica tog modela što je treći najbolji rezultat u posljednjih šest godina. Stoga ni na tržištu rabljenih XT-a ne bi trebalo nedostajati. Cijena prvih XT-ovih primjeraka je oko 30.000 kuna, a treba naglasiti da je u početnom razdoblju bila traženija supermoto verzija, dok su se kasnije kupci sve više orijentirali na enduro verziju.


Mjerenja
Najviša brzina 160 km/h

Ubrzanje
0-100 km/h 5,4 s

Potrošnja
Od 4,3 do 4,5 litara/100 km (cesta)






Yamaha XT660X
Yamaha XT660X

Yamaha XT660X

�daje

Obujam: 659,64 cm3

Snaga: 48 k (35,3 KW) 6000 rpm

Okretni moment: 58,4 Nm @ 5250 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/60 17

Stražnja guma: 160/60 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 173 kg

Maksimalna brzina: 175 km/h

Yamaha
Yamaha XT660R
nincs k�p

Yamaha XT660R

�daje

Obujam: 659,64 cm3

Snaga: 48 k (35,3 KW) 6000 rpm

Okretni moment: 58,4 Nm @ 5250 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 90/90 21

Stražnja guma: 130/80 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 165 kg

Maksimalna brzina: 175 km/h

Yamaha
Yamaha XT 660 Z Ténéré

Yamaha XTZ 660 Ténéré

�daje

Obujam: 660 cm3

Snaga: 46 k (33 KW) 6000 rpm

Okretni moment: 55,9 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 282 mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 90/90 H 21

Stražnja guma: 120/90 H17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 195 kg

Maksimalna brzina: 158 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)