Motorevija
PRETRAGA
2011-09-02
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha YBR 125

Po uzoru na izgled i dizajn ranih 80-ih, Yamaha je 2005. po povoljnoj cijeni u klasi 125 odlučila ponuditi novitet kraj kojeg će zastati svaki zainteresirani vozač. Posebice oni koje muči pitanje - kupiti skuter ili motocikl. Naime, YBR nije donio ništa revolucionarno i moderno, no sasvim dovoljno za ispunjenje najjednostavnijih želja mladih vozača.

Pogonski agregat je četverotaktne tehnologije, a pokreće se najmanjim dodirom tipke elektropokretača. Za alternativu, u slučaju bezvoljnog akumulatora, postoji i nožni pokretač koji također reagira na vaš minimalni angažman. Uz to, rad zračnohlađenog četveroventilskog motora iznimno je tih i nježan, a na komandu gasa reagira s tek nešto kašnjenja. Vibracija gotovo i nema, najbolji potisak osjeća se između 5000 i 8000 o/min, a najveća snaga koju razvija je deset konjskih snaga. Također, brzinu od 80 km/h postiže poprilično lako, a sve više od toga iziskuje dužu ravnicu. Spojka je izuzetno mekana dok je petobrzinski mjenjač krut te zahtijeva vrlo odlučan pritisak. Valja spomenuti i da brojač na benzinskoj crpki staje prosječno na 3,4 litre na 100 km, a uz takvu štedljivost lako je zaboraviti kad ste posljednji put do vrha napunili spremnik goriva obujma 12 litara.


 
     

 

Upravljivost i udobnost su glavne ciklističke odlike tog početničkog motocikla. Naime, vozi se iznimno lako, bez napora, odgovara na najmanju vozačevu komandu, a pritom uspijeva prenijeti i sigurnost. Neravnine, čak i oveće, upija vrlo dobro, što treba zahvaliti udobnom ovjesu, ali i velikim 18-colnim kotačima na koje su pričvršćene osobito mekane gume tajvanskog proizvođača Sakure. Povrh toga, upravljač ima velik radijus zakretanja, što vam dopušta da manevrirate i okrećete se na vrlo uskom prostoru. Kočnice u prvi mah djeluju blago, posebice prednja koja se sastoji od diska promjera 245 mm i dvoklipne čeljusti. Kada je koristite usporedo sa stražnjom bubanj kočnicom, učinkovitost je uvelike veća i čak nadilazi potrebe tog motocikla.

Instrumenti su klasičnog analognog tipa, s velikim pokazivačem brzine i broja okretaja motora te malim pokazivačem goriva u spremniku, a korisni glavni nožni oslonci dolaze u seriji.
Osim toga, taj zanimljiv i jeftin model u godini predstavljanja bio je sa 204 prodana primjerka najprodavaniji motocikl na tržištu, no zbog dolaska još jeftinije kineske konkurencije iz godine u godinu malo-pomalo nestaje s popisa najprodavanijih. Unatoč tome, zbog promjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji je još restriktivniji prema mladim vozačima, zanimanje za YBR i njegov obujam od 125 ccm je još uvijek prisutan.


Razvoj modela



Dolazak na tržište 2005. po cijeni od 17.995 kn očekivano je donio prodajni uspjeh tom motociklu na hrvatskom tržištu. Osim cijene, tome je ponajviše pridonijela njegova izuzetna svestranost koja ga je osim privatnim korisnicima učinila zanimljivim autoškolama, i to prije svega za obuku kandidata za A-kategoriju. Naime, u trenutku dolaska na tržište YBR nije imao spomena vrijednu konkurenciju, a tek godinu do dvije kasnije slijede ga jeftini modeli novopridošlih kineskih brendova, a tek tada se bude poznatija imena, shvaćajući da im motocikl poput YBR-a nedostaje u ponudi. Tako je prvi model bio opremljen motorom s rasplinjačem koji u svoje modele ugrađuje i kineski proizvođač Qingqi. Budući da je Yamaha preselila proizvodnju tog modela u Kinu, a tehnologiju za proizvodnju motora istodobno prodala Qingqiju, to nimalo ne čudi.

2007. Dvije godine nakon predstavljanja Yamaha je YBR obnovila, ponajprije po pitanju motora čiji je rad zahvaljujući ubrizgavanju odsad poboljšan, te dotad problematično pokretanje „na hladno“.

2008. Zbog dobrih prodajnih rezultata, Yamaha godinu poslije obnove osnovnog modela predstavlja i njegovu izmijenjenu inačicu custom po nešto višoj cijeni od 19.990 kuna. Model nudi nešto drukčiji izgled te stilizirane kromirane detalje. Mehanika i motor nisu gotovo nimalo izmijenjeni u odnosu na standardni YBR.
Yamaha YBR 125 Custom

2010. Ybr od 2010. godine poprima nešto modernije konture svog većeg brata YBR-a 250



Stanje na tržištu

Zbog dobre prodaje YBR je i kao rabljeni čest „gost“ brojnih oglasnika. Tako ćete za prvi model iz 2005. izdvojiti oko 10.000 kuna, za godinu mlađi oko 12.000, a za obnovljeni model iz 2007. od 13.000 kuna naviše. Većina vlasnika tog modela zbog česte upotrebe u gradu opremala ga je top-caseom pa ovisno o njegovom stanju i vrijednosti, cijena rabljenog motocikla može varirati. Veći problemi s mehanikom nisu poznati, a prosječno prijeđeni kilometri nisu veliki zbog uglavnom gradske upotrebe. Inačica Custom kao rabljena je dosta rjeđa od osnovnog modela






Yamaha YBR125 2005-
Yamaha YBR125 2005-

Yamaha YBR125

�daje

Obujam: 123,7 cm3

Snaga: 12 k (9 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 11,6 Nm @ 6500 rpm

Prednja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 130 mm , , koďż˝nih klipova

Prednja guma: 2,75 - 18

Stražnja guma: 90/90 - 18

Obujam spremnika: 12 l

Dužina: 106 kg

Maksimalna brzina: 112 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R