Motorevija
PRETRAGA
2011-12-31
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha YZF-R6

Na yamahi YZF-R6 predstavljenoj 1999. godine razvojni tehničari oprostili su se od razmišljanja o svestranom motociklu kao što je bio njezin prethodnik thundercat. Umjesto toga znakovi su upućivali isključivo na sport, a na kraju je na svijet došla dotad najradikalnija 600-tka.

S motorom koji se vrti visoko (15.500), a i po razvoju zvuka bio je prva liga, gotovo do kirurški preciznih instrumenata i superupravljivosti, R6 u godini izlaska nije imao pravu konkurenciju. Stabilan ovjes, čvrst okvir, mala masa i istrenirane kočne komponente brzo su našli svoj put do srca „ložača“. Moglo bi se reći u rekordnom vremenu, jer je R6 ubrzo postao kult, negdje čak i veći od velikog prethodnika R1.

Ni najmanje ne umanjuje zanos činjenica da R6 ni u svakodnevici nije sportski motocikl koji će nam priređivati muke. Položaj sjedenja je i kod uobičajenih brzina još prihvatljiv, ali je zato suvozaču najbolje da ostane kod kuće.
To što ni jedan originalni R6 nije dostigao deklarirane vrijednosti proizvođača više je do Yamahine marketinške strategije nego do mehanike R6. Maraton test naših bratskih novina, PS-a, na 50.000 izdržao je bez veće problematike. Redovita njega od R6 čini motocikl koji je na listi „ložača“ još na prvom mjestu, s tim da nije važno je li novi ili rabljeni.


Provjera

Pri pregledu R6 u samom startu treba razjasniti je li i koliko često motocikl vozio po natjecateljskoj stazi. Učestale posjete stazi motoru su puno veći stres nego svakodnevica. Barem je tako opće pravilo, ali na našim prostorima treba uzeti u obzir da dosta vlasnika svoj R6 podvrgava noćnim stresnim torturama na moto susretima, koje obično završavaju plamenom i pucnjavom iz ispuha. Takve motocikle treba izbjegavati pod obavezno, a one koji su bili na stazi treba detaljno pregledati.
Kod sportaša u pravilu važi da trebate tražiti skrivena oštećenja od padova.

Dakle, oprez ako su na motociklu karbonski ili nekakvi slični štitnici okvira. Jesu li na motociklu preventivno ili kriju znakove oštećenja - nikad se ne zna. Novi okvir je skup, a u slučaju nedoumice bolje odustanite od kupovine. Na modelima iz 1999. i 2000. treba provjeriti je li motocikl sudjelovao u povratnoj akciji. Za R6 na tržištu postoje velike količine zamjenskih dijelova - ispušni sustavi, dijelovi ogibljenja i oplate. O smislu i potrebi za tim dijelovima može se raspravljati, a naše bratske novine PS nisu štedjele truda pa su u brojevima 11 i 12 iz 2002. godine uvele nešto reda u pravu džunglu tunerskih dijelova. Ako u obzir uzmemo današnje nejasnoće o vrijednostima ispuha, ne bi bilo loše da u pripremi imate originalan ispušni sustav.


Razvoj modela

1999. Uvođenje modela na tržište (tip RJ 031)


     

 

Oproštaj od svestranog motocikla poput thundercata rezultirao je najradikalnijom sportskom 600-tkom na svijetu

2000.
Nema tehničkih promjena

2001.
Prerada klipova i klipnjača radi niže potrošnje ulja, klipnjače su 0,5 mm kraće, vilice mjenjača sa smanjenim promjerom radi lakše uporabe mjenjača, cijevi ispuha s kraćim interferentnim spojnim mjestima, lakša konusna aluminijska cijev upravljača, drukčija povijenost polovica upravljača, novo diodno stražnje svjetlo, nosač tablice lakši i aerodinamičniji, lakši akumulator, kompaktna CDI-jedinica, duža bočna ogledala, masa manja dva kilograma


     

   

2003.
Usprkos ostanku oznake modela (RJ 031) de facto potpuno novi model. Motor je 90 posto od novih ili novorazvijenih dijelova, a sad ima elektronsko ubrizgavanje. Promjer usisne cijevi je 38 mm. Okvir i vilica su od prešano lijevanog aluminija, a ne od vučenog, pa su čvršći i stabilniji nego na prethodniku. Novi petokraki kotači s izuzetni tankim stijenkama. Nova mješavina kočnih pločica radi bolje transparentnosti. Oblije, aerodinamičnije oplate



2005.
Promjer usisnih cijevi 40 mm, preinačeni usisni kanali, veći i tanji kočni diskovi, nova vilica upside-down promjera 41 mm, radijalna kočna pumpa, radijalna kočna kliješta, prednji kotač sad 120/70 umjesto 120/60 ZR 17, izmijenjeno polužje amortizera. U ponudi je i replika posvećena Valentinu Rossiju u limitiranom broju primjeraka s Termignonijevim ispušnim topom i posebnom grafikom


 
     

 

2006.
Potpuno novi model (tip RJ111), motor opremljen titanskim ventilima, anti-hopping spojka, ispušni ventil exup i titanski ispušni sustav te sustav drive by wire



2008.
Ugrađen varijablini usis, stražnji dio okvira od magnezija. Boje: plava, bijelo-crveno-crna, crna. Cijena ostaje na razini prošlogodišnjeg modela – 88.900 kuna.



Povratne akcije


1999.
Motocikli s brojevima okvira RJ 031 0000002 do 0009249 i RJ 032 0000002 do 0001073 zbog mogućeg nedostatka u podmazivanju mjenjača pozvani su u servisne radionice. Uspješna preinaka je na motoru označena točkom, lijevo od broja motora

2000.
Motocikli s brojevima okvira RJ 031 0000301 do 0029567 kao i RJ 032 0000302 do 0002304 mogu imati problema s otpuštanjem vijka bočnog oslonca koji tad gubi funkciju. Kod dilera je ugrađen modificirani prihvat


Stanje na tržištu

Ponuda R6 je velika, cijene nisu uvijek u razumnim okvirima, a na njih usput utječu i dodatno ugrađeni dijelovi. Mnogi su R6 opremljeni zamjenskim i/ili karbonskim ili trkaćim dijelovima. Uz njih bi najsigurnije bilo kad biste dobili i originalne dijelove, jer svatko će se zakleti da je takve oplate stavio iz hira, a ne zbog pada. Tko ima vremena za traženje, a nije mu problem da se u potrazi uputi i malo dalje, može profitirati od velikih razlika u cijeni između pojedinih motocikala. Prva generacija R6 može se naći od 25.000 kuna, a treća, od 2003. godine, za otprilike 32.000 kuna.
Cijene rabljenih R6 učvrstila je cijena modela 2007., koji je novi stajao blizu 90.000 kuna.


Mjerenja

Vozna svojstva

Najviša brzina 255 km/h

Ubrzanja

0-100 km/h 3,1 s
0-200 km/h 10,5 s

Elastičnost

60-140 km/h 11,9 s
140-180 km/h 6,1 s

Potrošnja 4,8-6,6 l/100 km - magistralna cesta





Yamaha YZF-R6 2008-
Yamaha YZF-R6 2008-

Yamaha YZF-R6 2008

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 129 k (95 KW) 14500 rpm

Okretni moment: 66 Nm @ 11000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 210 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 166 kg

Maksimalna brzina: 265 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 2006-2007

Yamaha YZF-R6

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 120 k (92 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 50,2 Nm @ 11500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 169 kg

Maksimalna brzina: 258 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 2005-2006

Yamaha YZF-R6

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 120 k (95 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 50,2 Nm @ 11500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 167,5 kg

Maksimalna brzina: 257 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 2003-2004

Yamaha YZF-R6

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 117 k (93 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 66,4 Nm @ 12000 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 162 kg

Maksimalna brzina: 256 km/h

Yamaha
Yamaha YZF-R6 (2010)

Yamaha YZF-R6

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 122 k (91 KW) 14500 rpm

Okretni moment: 66 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 166 kg

Maksimalna brzina: 267 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)