Motorevija
PRETRAGA
2022-08-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Nema stranca do Japanca? Hmm, ne baš... Pamtimo servisne akcije zbog opasnosti od pucanja kotača i rame, a motori su se 'raskapali' zbog izmjene klipova i mjenjača...



Krenimo od samog početka priče. Nedavna servisna akcija, odnosno opoziv BMW-a zbog problema s kardanom (LINK na članak) izazvala je buru reakcija na društvenim mrežama. I otvorila uvijek aktualnu raspravu – što se to pobogu događa s BMW-om? Pritom su bili rijetki oni koji su u komentarima pohvalili BMW-ovu brigu za kupca, pogotovo u kontekstu da u servis pozivaju čak vlasnike motocikala starih i do 10 godina! Dakle onih motocikala koji su već odavno izašli iz okvira jamstvenog roka a servisna akcija je i za njih - besplatna?!

Opoziv bi trebali doživljavati upravo tako, kao brigu pojedine marke za kupca. No činjenica je da ova akcija kod publike izaziva suprotne reakcije – stvara negativnu precepciju kvalitete proizvoda. Doista, opozivi su postali (pre)česta pojava u BMW-u, što je očiti pokazatelj da bavarski proizvođač trenutno ima problema s kontrolom kvalitete. S druge strane, BMW je već neko vrijeme u moto-svijetu predvodnik korištenja novih tehnologija, a kada je nešto 'high-tech', onda se redaju i sklonosti ka greškama. Isto tako, BMW-ov ritam lansiranja novih modela je brutalan, što također ostavlja 'prostora' da se dio testiranja proizvoda s tvornice prebaci na kupca. Pogledajte samo kroz kakve je važne tehničke promjene prošao boxer-agregat u posljednjih desetak godina – s dva na četiri ventila, vodeno hlađenje, konstantno povećanje snage, varijabilni razvodni sustav itd.

Dakle, BMW posljednjih desetak godina prolazi ono kroz što su intenzivno prolazili japanski proizvođači tijekom 90-ih i 2000-ih, u trenutku hiperinflacije novih modela. Razvojni proces je sve kraći, modeli se mijenjaju sve češće, pritisak je sve snažniji... Neprestana potraga za 'više snage, manje mase' je sredinom 2000-ih proživljavala kuliminaciju, a iz tog vremena pamtimo i najozbiljnije opozive japanskih sportskih motocikala. Ne, nije riječ o izmjeni gumice, crijeva ili plastike - neki od njih su bili i vrlo ozbiljne sigurnosne naravi.

Kawasaki ZX-10R 2004. (ZX1000-C1H)



'Iz sigurnosnih razloga vlasnicima savjetujemo da više ne voze svoj motocikl. Trebate ga što prije transportirati do servisa, na prikolici ili u kombiju. Ukoliko to niste u mogućnosti izvesti, polako i pažljivo se odvezite do ovlaštenog servisa. Iz predostrožnosti birajte najkraći mogući put po kvalitetno asfaltiranim cestama i ako primijetite nešto čudno, odmah se zaustavite i nazovite svog servisera.' Tako glasi obavijest koja je šokirala vlasnike prve generacije Kawasakijeva superbikea ZX-10R iz 2004. godine. Bila je riječ o servisnoj akciji zamjene prednjeg kotača za kojeg je Kawasaki procjenio da postoji velika opasnost od puknuća. Stoga je prednji kotač zamijenjen na kompletnoj modelskoj seriji iz te godine.

Suzuki GSX-R 1000 2005./06. (K5/K6)



Službena obavijest je 2008. krenula iz Suzuki Amerike, a odnosila se na vlasnike GSX-R-a 1000 serija K5 i K6. Opoziv se odnosio na dio motocikla poznat pod nazivom 'okvir' a ukratko je obrazložen na sljedeći način: 'Zbog preopterećenja isprovociranih vožnjom na stražnjem ili prednjem kotaču, ili zbog drugih neprimjerenih oblika vožnje ovoga motocikla moguće je da okvir pukne u predjelu između glave okvira i nosača motora.' Suzukijevi serviseri su zbog toga izveli servisnu akciju dogradnje (osnaživanja) okvira. Cijeli postupak pregledajte klikom na LINK, a riječ je o ugradnji 'mosta' napravljenog od legure aluminija koji zapravo služi kao trokut između dviju aluminijskih greda.

Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008. (SC59)



O da, i Honda je griješila. Početna euforija na račun iznimne upravljivosti i brutalnih performansi kod nekih je vlasnika Firebladea SC59 (2008.) vrlo brzo splasnula. Razlog? Enormna potrošnja ulja! Nije se to događalo na svim motociklima, samo na nekima, no sasvim dovoljno da se preispita Hodnina legendarna pouzdanost i kvaliteta. Honda je bez obzira na sve odlučila promijeniti klipove i karike, te je ujedno kao mjeru predostrožnosti uvela pojam 'optimizacije' spojke koja u većini slučajeva nije bila ništa drugo no – ugradnja nove. Na navedene nedostatke ove generacije Firebladea upućivala su i iskustva sa testa izdržljivosti. Članak pročitajte klikom na LINK.

Yamaha YZF-R1 2015. (tip RN32)



Yamaha je svoju novu R1 iz 2015. tada najavljivala kao velikog 'game changera'. Odlučila je reći zbogom kompromisima i sve karte baciti na trkalište, a ta je odluka itekako obradovala potencijalne kupce ovog kultnog modela. Malo manje ih je obradovala obavijest koju su ubrzo nakon kupnje dobili od Yamahe - 'Zupčanici drugog, trećeg ili četvrtog stupnja prijenosa u točno navedenom rasponu identifikacijskih brojeva (JYARN321000000301 do JYARN321000003245) pod određenim okolnostima mogu puknuti. Okolnosti koje mogu dovesti do toga su veliko opterećenje mjenjača (kada se koristi na trkaćoj stazi) ili nepropisno izvršena promjena stupnjeva prijenosa. Budući da se radi o svojstvu važnom za sigurnost, odlučili smo izvršiti kontrolirani opoziv.' Yamaha je na garanciju ugradila novi mjenjač, no da bi se njega ugradilo prethodno je bilo potrebno 'raskopati' cijeli motor. Konkretni je model R1 bio i na našem testu izdržljivosti, i u njega je ugrađen novi mjenjač, no unatoč tome 50.000 km nije ostalo bez tragova habanja.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)