Motorevija
PRETRAGA
2008-10-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Na motokros stazi u Mladini upoznali smo mogućnosti vrhunskog Aprilijinog enduro motocikla RXV 5.5 koji je i za ovu godinu pretrpio određene izmjene




 Službene stranice modela RXV

Kada je 2006. godine Aprilia na testnu vožnju pozvala novinare iz cijelog svijeta kako bi isprobali njenu novu enduro uzadnicu RXV, još uvijek nisu jenjavali komentari na V-koncepciju bratskog modela SXV koji je poharao supermoto staze godinu prije. Unatoč tome što se moglo više nego jasno vidjeti da Aprilijino vjerovanje u V-2 koncepciju u svijetu jednocilindaša nije ludost već svjetla perspektiva, mnogi su i tada dvojili u RXV-ov uspjeh,  a posebice jednocilindarska konkurencija sa svih kontinenata, predvođena japanskim proizvođačima.
 
No, to je bilo tada. Danas je situacija drukčija te se češće mogu čuti gotovo filozofske rasprave o tome što je bolje - enduro jednocilindraš ili aprilia. Gotovo je svima jasno da Aprilia jedina znači koncepciju V-2. Njen uspjeh dodatno su potvrdili svjetski uspjesi koje je nanizao tvornički vozač Stefan Merriman u Svjetskom enduro prvenstvu. Sada već dokazana veličina u enduro svijetu, RXV se sprema dobiti pojačanje u novom serijskom modelu MXV koji će biti prilagođen motokros utrkama.
 
Od samog predstavljanja RXV nije skrivao natjecateljske ambicije, a Aprilia ga je sukladno svojoj filozofiji predstavljala kao motocikl race-ready koji i u serijskoj izvedbi može na stazu. Upravo iz tog razloga RXV je po svojoj asketskoj građi i opremi postao prepoznatljivim. Na njemu je oduvijek bilo samo nužno, no ono što je ugrađeno bilo je prvoklasno. Iz istog razloga svaka nova godina donosila je novi, dotjeraniji model, pa je od 2006. do danas motocikl pretrpio mnogo sitnih dorada.
 
Tako je iza neznatno izmijenjenog lica i figure, RXV podosta unaprijeđen i za konkurenciju iznimno neugodan model. Na stazi Mladina nedaleko Jastrebarskog, poznatoj u Europi po svojoj težini i vrsti podloge, koja i nije pravi enduro ambijent nego više sliči terenu za zahtjevni brzinski enduro ispit isprobali smo najnoviju verziju RXV-a 5.5 za 2008. godinu. Točnije, za Motoreviju je svoje stručno mišljenje rekao Saša Matušić iz Matulja, enduro i motokros vozač, trenutačno aktivan u Prvenstvu Hrvatske u motokrosu.
 
Uz to, na modelu RXV za 2008. godinu najvažnija dorada je mogućnost izabiranja moda rada motora između mape soft i hard prekidačem na upravljaču. Kako bi se performanse motora još bolje prilagodile uvjetima na enduro trasama, vozač sada može biranjem opcije soft povećati okretni moment na nižim okretajima, te smanjiti vršnu snagu kako bi kontrolirano mogao voziti uzbrdo, po skliskom terenu ili u blatu.

Za brzinske enduro ispite i ostale brze dionice namijenjena je mapa hard u kojoj motor razvija punu snagu. Uz tu mogućnost, koju zasad u enduro svijetu nudi samo Aprilia, motor je još uvijek izrazito uglađen i tih što je kod amaterskog bavljenja endurom jako važno. Također, to je važno i zbog FIMA-inih propisa o razini buke na natjecanjima gdje je dvocilindraš podosta tiši od jednocilindarske konkurencije. Za dodatno pojačanje performansi motora nudi se ARROW-ov ispušni tvornički kit namijenjen isključivo natjecanju, s tim da razina buke više nije unutar granica.

Osim modova rada motora, na RXV-u su dorađene „sitnice“ kao primjerice okvir koji koristi motor kao nosivi element, što RXV za 2008. čini četiri kilograma lakšim od prethodnika. Promijenjen je set-up ovjesa kao i detalji poput novog filtra zraka, pozicije polugice čoka, prekidača elektropokretača kako bi korištenje i moguće servisiranje na terenu bilo što jednostavnije. 

Srećom, stare dobre stvari su ostale. Tako ovjes upija svaku neravninu, a nagle promjene smjera vozaču daju osjećaj manjeg i lakšeg motocikla. Primjetno je da je ovjes u serijskoj postavi podešen meko kako bi se dobila udobnost na manje zahtjevnim rekreativnim trasama, no uz otvrdnjavanje je dovoljno kapacitetan da izdrži i motokros stazu. Čak i pri visokim skokovima i teškom terenu nemoguće ga je natjerati na blok pa rezerve ublaženja uvijek ima.

Uz to, kočnice sastavljene od Breakingovih valovitih diskova i moćnih kočnih čeljusti su fantastične. Prednja se dozira fenomenalno, tipično je profesionalna i za početak s njom treba biti iznimno oprezan. Stražnji disk promjera 240 mm nešto je blaži, no i stisak jednog kočnog cilindra na njega motocikl zaustavlja u trenu.



Snaga motora od 549 ccm najbolje dolazi do izražaja na blatnjavim livadama, manjim skokovima i dionicama s mnoštvom zavoja. Prva i peta brzina kao da nisu potrebne, a treća je sasvim dovoljna za vožnju kroz šumu zbog iznimne elastičnosti motora.

Na strminama mladinske staze Saša je pokazao kako oštra motokros vožnja također spada u RXV-ovu domenu. Učinkovitost RXV-a i očito poigravanje s preprekama na stazi još jednom pokazuju da je Aprilijino vjerovanje imalo smisla te da je V-koncepcija očito stvorena za pobjedu.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.