Motorevija
PRETRAGA
2021-09-13 , Autor: Ante Radić, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Na valu popularnosti prethodnika koji je nosio oznaku 350, trenutno najsnažniji Beverly ima sve predispozicije za nastavak tržišnog uspjeha, posebice ako tražite dodatnu porciju snage za lagodniju vožnju otvorenom cestom



Terminologija koja se počela koristiti u razgovorima ljubitelja (maksi)skutera donedavno je bila rezervirana za teme vezane uz sportske motocikle. Snaga, najviša brzina, masa, okretni moment, radijalne kočnice i slično, češće se spominju nego praktičnost, obujam prostora pod sjedalom, zaštita od vjetra, lakoća upravljanja, potrošnja goriva itd.

Stvar je u tome da su maksi skuteri posljednje generacije počeli snažno interferirati sa segmentom nakeda srednje klase, ne samo po pitanju performansi, već i prodajne cijene. A proizvođači s ponosom ističu tehničke podatke i snagu precizno izražavaju brojevima s jednim decimalnim mjestom, odnosno u postotnom iznosu naglašavaju koliki je porast snage u odnosu na prethodnika. Uglavnom, motor 400 hpe snažniji je za 17 posto od prethodnog 350 ccm, dok je porast okretnog momenta čak 30 posto.



Nema sumnje, Beverly 400 hpe ima što za pokazati i u tablici tehničkih podataka, ali i u praksi. No, kako ga najlakše prepoznati u odnosu na slabijeg brata s 300 ccm? Ključni je detalj ispušni top, koji je kod verzije od 400 ccm masivan dvostruki, a tu je onda i vjetrobran koji stiže kao serijska oprema. Zašto ga je dobro imati? Nedugo nakon preuzimanja testnog Beverlyja 400 izašli smo na obilaznicu, odvrnuli gas do kraja, a digitalni brzinomjer ispisao je 151 km/h. Impresivno, bez obzira što je stvarna brzina kretnja nekih 10 km/h niža.

 

U segmentu skutera, pobjeći će vam modeli kao što su Honda Forza 750 i Yamaha T-max 560, koji na satovima ispisuju nekih 170 km/h. Stoga odmah pohvale za serijski vjetrobran koji je vrlo učinkovit. Kao i odlično profilirano sjedalo koje nudi izniman komfor i pogodno je za dulja putovanja. No, u gradu nam je na 400-tki bilo malo napornije nego na 300-tki koju smo prvu ugostili na sedmodnevnom testu.

 

U sprintevima od semafora do semafora razlika u snazi ne dolazi do posebnog izražaja, ali u provlačenju kroz gust promet odmah se osjeća da je riječ o korpulentnijem skuteru. Ne po pitanju dimenzija jer 400 korisiti jednak okvir i ovjes kao 300. Razlika je svega 10 mm u međuosovinskom razmaku, što je izravna posljedica dulje pogonske jedinice. U gradskoj svakodnevici najveću razliku predstavlja 10 kg koliko Beverly 400 pokazuje više na vagi (masa sa svim tekućinama 195 kg), pa je samim time teži za provlačenje između kolona automobila na semaforima i općenito tijekom manevriranja na uskim prostorima. A kada se zaustavite i poželite postaviti Beverly 400 na središnji oslonac, trebate zaista muški nagaziti na polugu. Srećom, tu je i bočni oslonac koji je idealan za kraća zaustavljanja.

 

Praktičnost zaokružuje izdašan prostor pod sjedalom, dovoljan za jednu integralnu kacigu i mnoštvo sitnica ili dvije jet-kacige i ponešto sitnica, koje možete spremiti i u pretinac ispod upravljača gdje se nalazi USB-utičnica za punjenje mobitela. A u kojoj mjeri Beverly 400 hpe može pružiti osjećaj zabave na zavojitoj cesti? Dovoljno je reći da u rukama iskusnog vozača može parirati nakedima za vlasnike vozačke dozvole A2 (35 kW/48 KS).

 

Ključan detalj, osim dobro pogođene geometrije okvira (Beverly ipak nema prednju vilicu s dva trokuta, toliko spominjanu povezicu sa svijetom motocikala) predstavlja novi ovjes koji potpisuje Showa. Podrška prednjih teleskopa promjera 35 mm i stražnjih amortizera je na visokoj razini, što u sprezi s čvrstim okvirom čini Beverly 400 hpe dostojnom zamjenom za motocikl. U redu, pojam 'dostojan' treba shvatiti uvjetno, a tu je onda i praktična strana (automatski mjenjač, velik prostor pod sjedalom, zaštita od vjetra itd.) koju posebno cijene kupci skutera.

 

I ne, da naglasimo, Beverly 400 hpe nema prijeku potrebu za drugim diskom sprijeda, jer se odmjerenim kombiniranim kočenjem uvijek zaustavlja pravodobno i sigurno, uz podršku ABS-a. I kad smo se zaustavljali na benzinskoj crpki, u pravilu smo ostajali ugodno iznenađenima. Tek djelomično razrađen skuter nismo baš štedjeli, a kroz injektore smo protjerali između 4,1 i 4,5 l/100 km, što je sasvim prihvatljivo.


TEHNIČKI PODACI
Piaggio Beverly 400 hpe

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindrični, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro 5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 84 x 72 mm
Obujam 399 ccm
Snaga 35,4 KS (26 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 37,7 Nm pri 5500 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 35 mm, straga dva amortizera

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije

Gume
Sprijeda 120/70-16, straga 150/70-14

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1550 mm, hod sprijeda/straga 100/96 mm, visina sjedala 820 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, spremnik goriva/rezerva 12/2 litre

Garancija dvije godine
Boje plava, bijela, siva (model S: narančasta, siva, crna)
Cijena 50.490 kn





Piaggio beverly 300 ie (2010.)
Piaggio beverly 300 ie (2010.)

Piaggio beverly 300 ie

�daje

Obujam: 278 cm3

Snaga: 22,2 k (16,4 KW) 7250 rpm

Okretni moment: 23 Nm @ 5750rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/70-16

Stražnja guma: 140/70-14

Obujam spremnika: 12,5 l

Dužina: 165 kg

Maksimalna brzina: 134 km/h

Piaggio
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X Gilera Runner 50 SP KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Aprilia shiver 750 BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.